Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bipolar lidelse gi en sterk illusjon om at man blir personlig kontaktet av Gud? Selv om man var ateist?

og tro man får beskjeder fra media rettet mot seg?

være i kontakt med Djevelen?

Skrevet

Det er typiske tegn på psykose. Det kan man få når man er bipolar, både i maniske og depressive faser.

AnonymBruker
Skrevet

Diagnoser får man hos en lege eller psykolog som man snakker med ansikt til ansikt.

Anonymkode: 8ccff...0ab

Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Kan bipolar lidelse gi en sterk illusjon om at man blir personlig kontaktet av Gud? Selv om man var ateist?

Nei. Ikke noe mer enn diabetes, kreft eller hjertesykdom vil jeg tro. Hvorfor skulle bp lidelse være i en slik særstilling? 

Alle kan vel i teorien utvikle psykose, uavhengig av grunnlidelse. 

Skrevet

Jeg fulgte ikke Guds plan for meg og ble veldig syk

ble fristet av Djevelen og ble veldig syk

Skrevet
27 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg fulgte ikke Guds plan for meg og ble veldig syk

ble fristet av Djevelen og ble veldig syk

Neivel. Javel. 

Skrevet

Da jeg var på vei til å følge Guds plan behøvde jeg kun en liten dose litium og var velfungerende 

nå må jeg ta stor dose antipsykotika osv og er dårlig fordi jeg ble fristet av djevelen , Gud viste meg helvete i en drøm, hvordan man ikke kommer seg ut av noe man tror er til forlystelse

Skrevet

Helvetes flammer brenner inni meg så vondt gjør det

Skrevet

Du er syk nå og har derfor slike tanker. Det er ikke riktige tanker. Håper du blir bedre snart. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Diagnoser får man hos en lege eller psykolog som man snakker med ansikt til ansikt.

Det er ikke korrekt. Psykiatriske diagnoser kan stilles både på nett og på telefon.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Det er ikke korrekt. Psykiatriske diagnoser kan stilles både på nett og på telefon.

Av deg, ja?

Skrevet

Kontakt med Gud er vanlig ved manisk psykose ved bp1 sier legen min nå

Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Kontakt med Gud er vanlig ved manisk psykose ved bp1 sier legen min nå

Tror du ikke legen mener at _opplevelsen_  av å ha kontakt med Gud, er vanlig? Det er ikke helt det samme som å ha kontakt med Gud.

Skrevet
10 minutter siden, frosken skrev:

Tror du ikke legen mener at _opplevelsen_  av å ha kontakt med Gud, er vanlig? Det er ikke helt det samme som å ha kontakt med Gud.

Ja det jeg mente

Skrevet

Håper jeg vil klare slutte gruble og gå videre, men fått utrolig dyktig ny lege på posten som skal Ta opp temaet videre neste time

Skrevet (endret)
Den ‎04‎.‎07‎.‎2016 at 17.36, Annkarin skrev:

Vet at ei dame  følte at hun hadde en demon inni seg pga. av ingen gode følelser, følte seg nærmest ond i sin psykiske sykdom. Men sannheten var bare kjemisk ubalanse i hjernen som gjorde at  hun følte det slik. Hun fikk medisiner for depresjon og den følelsen forsvant

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, FGT said:

Vet at ei dame  følte at hun hadde en demon inni seg pga. av ingen gode følelser, følte seg nærmest ond i sin psykiske sykdom. Men sannheten var bare kjemisk ubalanse i hjernen som gjorde at  hun følte det slik. Hun fikk medisiner for depresjon og den følelsen forsvant

Hva er "kjemisk ubalanse"?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, FGT skrev:

Er ikke troen på Gud også en kjemisk ubalanse? 

Anonymkode: dd0c0...4e0

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

avEr ikke troen på Gud også en kjemisk ubalanse? 

Anonymkode: dd0c0...4e0

Nei den er virkelig realistisk, basert på observasjoner av skaperverket, sunn fornuft, og bibelkunnskap.

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...