AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 Skrevet 6. juli 2016 Plages med at jeg er veldig passiv om dagene.. Sitter for det meste på sofaen foran skjermen.. Orker ikke gjøre stort annet.. Er det bedre f.eks å tvinge seg selv til å ta husvask enn ingen aktivitet? Jeg _vet_ jeg også burde finne på noe lystbetonet, men jeg er ikke der ennå. Burde jeg sette igang å vaske nå? Tar flere timer, stort hus... Anonymkode: 415ac...34e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. juli 2016 Skrevet 6. juli 2016 Ja, all aktivitet er bedre enn ingen. Når det gjelder vask og rengjøring, er en selv det viktigste objektet. Det å stelle seg selv skikkelig er i seg selv antidepressivt. 0 Siter
Tandorini Skrevet 6. juli 2016 Skrevet 6. juli 2016 Jeg har vanligvis ikke problemer med inaktivitet i depresjonsperioder. De gangene jeg likevel holder meg innendørs og foran TV eller PC merker jeg stor forskjell på om jeg bare sitter pal, eller om jeg reiser meg og gjør noe et par ganger i timen. Det trenger ikke være så mye av gangen. Skru av TV og ta ut av oppvaskmaskina, og så kan jeg sette meg igjen. Sette på en vaskemaskin ved neste "pause". Gå ut med søppel. Det merker jeg når jeg ikke er deprimert også. Blir mye mer rastløs av å sitte helt i ro en dag, enn faktisk å ha gjort småting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.