Gå til innhold

Det er mulig

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er mulig å ha tanker og følelser uten å måtte dele dem med andre umiddelbart.

Det er mulig å gå en tur eller bake en kake uten at opplevelsen evt med bilde må deles på FB. Det samme kan sies om en god del andre aktiviteter også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å skrive ned tankene mine i et notat uten at jeg deler dem med andre. Etter noen dager kan det hende at jeg tenker og føler annerledes enn det jeg gjorde akkurat der og da. Hvis det er et gjentakende tema tar jeg det opp med psykologen min.

Anonymkode: 2eabe...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du minnet oss på dette.

Jeg skal for mitt sitt vedkommende fra nå av slutte med å ville være positiv og hyggellg mot andre ved å dele positive ting både på fb og ellers. 

Anonymkode: 32fe6...ecc

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du minnet oss på dette.

Jeg skal for mitt sitt vedkommende fra nå av slutte med å ville være positiv og hyggellg mot andre ved å dele positive ting både på fb og ellers. 

Anonymkode: 32fe6...ecc

Mye surmulig på DOL fortiden.

Anonymkode: ec0dd...ac7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er mulig å ha tanker og følelser uten å måtte dele dem med andre umiddelbart.

Det er mulig å gå en tur eller bake en kake uten at opplevelsen evt med bilde må deles på FB. Det samme kan sies om en god del andre aktiviteter også.

Hva når tanker og følelser river et menneske i stykker? Hva når det et menneske deler på facebook er den eneste sosiale kommunikasjonen de har?

Jeg er på mange måter enig med deg. Men jeg har kjent mye på det som river meg i stykker. Og jeg vet at alle ikke har så mye annen sosial kontakt enn den de har på facebook.

Anonymkode: 2fba5...1ae

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva når tanker og følelser river et menneske i stykker? Hva når det et menneske deler på facebook er den eneste sosiale kommunikasjonen de har?

Jeg er på mange måter enig med deg. Men jeg har kjent mye på det som river meg i stykker. Og jeg vet at alle ikke har så mye annen sosial kontakt enn den de har på facebook.

Anonymkode: 2fba5...1ae

Desto verre er det vel om de gjør seg avhengig av "likes" og annen feedback.

AnonymBruker
Skrevet

Folk flest har sluttet å dele "alt" på Facebook. 

Anonymkode: 770e3...646

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest har sluttet å dele "alt" på Facebook. 

Innlegget var neppe ment for de som har sluttet å dele alt på FB og dol, men heller for de som fremdeles gjør det... ;) 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Kayia skrev:

Innlegget var neppe ment for de som har sluttet å dele alt på FB og dol, men heller for de som fremdeles gjør det... ;) 

No shit, Sherlok?!?! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...