Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg trappet ned på Escitalopram til 5 mg så begynte jeg å få mer energi. Nå har jeg vært 4 dager uten medisin og føler meg full av energi. Har gjort mer på de to siste ukene enn jeg tidligere gjorde på noen måneder og jeg har hatt lite behov for søvn, før var jeg konstant trøtt. De siste nettene har jeg bare sovet 4-5 timer noe jeg synes er altfor lite, men jeg føler meg ikke trøtt.

Er redd jeg tilslutt kommer til å gå på en smell hvis det fortsetter slik. Det er veldig fint å føle seg kvikk og rask og det føles bra at vanlige ting ikke er et ork.

Er det vanlig at alt kan forandre seg så mye ved medisinslutt?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig. Men jeg sluttet på Brintellix og begynte å trappe ned på Statera samtidig. Etter det har jeg sovet mindre enn jeg pleier og egentlig burde. Jeg var sikker på at det var Strattera som gjorde at jeg sov godt om natta for i begynnelsen av opptrappingen ble jeg stuptrøtt av dem. Men kanskje det var Brintellix som gjorde at jeg sov godt.

Jeg tenker som deg at det er fint å være kvikk og rask, men jeg føler meg mer rastløs enn nødvendigvis kvikk og rask. Og jeg går og venter på at smellen skal komme. Når man sover mindre enn man burde over en lengre periode så må det jo komme en smell tilslutt.

Skrevet
10 timer siden, Trine skrev:

Jeg vet ikke om det er vanlig. Men jeg sluttet på Brintellix og begynte å trappe ned på Statera samtidig. Etter det har jeg sovet mindre enn jeg pleier og egentlig burde. Jeg var sikker på at det var Strattera som gjorde at jeg sov godt om natta for i begynnelsen av opptrappingen ble jeg stuptrøtt av dem. Men kanskje det var Brintellix som gjorde at jeg sov godt.

Jeg tenker som deg at det er fint å være kvikk og rask, men jeg føler meg mer rastløs enn nødvendigvis kvikk og rask. Og jeg går og venter på at smellen skal komme. Når man sover mindre enn man burde over en lengre periode så må det jo komme en smell tilslutt.

Jeg føler meg nok også mer rastløs. Det er fint på en måte etter å ha vært i dvale nesten et år, men er selvsagt redd for å gå på en smell.

Skrevet
11 timer siden, Trine skrev:

Jeg sover også bedre på brintellix.

Skrevet
7 minutter siden, tilstede skrev:

Jeg sover også bedre på brintellix.

Jeg får nattesvette og rare drømmer av brintellix, det ødelegger for nattesøvnen. Men enten Strattera eller Brintellix har gjort så jeg sover fortere og ikke snurrer 40 ganger rundt før jeg omsider slokner.

Skrevet
37 minutter siden, Trine skrev:

Jeg får nattesvette og rare drømmer av brintellix, det ødelegger for nattesøvnen. Men enten Strattera eller Brintellix har gjort så jeg sover fortere og ikke snurrer 40 ganger rundt før jeg omsider slokner.

Det høres ikke noe særlig ut nei. Selv sover jeg mer sammenhengende og lengre, og jeg sovner vel også litt fortere. Særlig nattesvette er fælt synes jeg.

Skrevet
3 minutter siden, tilstede skrev:

Det høres ikke noe særlig ut nei. Selv sover jeg mer sammenhengende og lengre, og jeg sovner vel også litt fortere. Særlig nattesvette er fælt synes jeg.

Nei, var vel mest derfor jeg sluttet på dem. De hadde ikke noe effekt og siden nettene ble så slitsomme så ville ikke psykiateren at jeg skulle øke dosen. Men fortsatt svetter jeg noen netter, vet ikke om det kan henge litt igjen en stund. Er slitsomt å våkne helt gjennomvåt. Tok litt tid før jeg forsto at det kanskje var lurt å sove på et håndkle ;)

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Nei, var vel mest derfor jeg sluttet på dem. De hadde ikke noe effekt og siden nettene ble så slitsomme så ville ikke psykiateren at jeg skulle øke dosen. Men fortsatt svetter jeg noen netter, vet ikke om det kan henge litt igjen en stund. Er slitsomt å våkne helt gjennomvåt. Tok litt tid før jeg forsto at det kanskje var lurt å sove på et håndkle ;)

Det er jo så iskaldt. Først må en ligge en stund og la svetten "tørke", så snu dynen rundt, ødelegger hele rytmen på søvnen. Har lav terskel for nattesvette gitt:o)

Skrevet
7 timer siden, tilstede skrev:

Det er jo så iskaldt. Først må en ligge en stund og la svetten "tørke", så snu dynen rundt, ødelegger hele rytmen på søvnen. Har lav terskel for nattesvette gitt:o)

Ja, det er iskaldt. Jeg har også lav terskel for nattesvette. Det er både ekkelt og kaldt å våkne gjennomvåt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...