Gå til innhold

NHD og andre her: Er dette OCD? Plis svar, er frustrert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget av en ting som jeg mener er klart ocd, men jeg vil høre hva nhd og dere andre mener her inne.

En gang for lenge siden tullet pappas venn med meg og sa '' lykkes du med å spille syk'' Og mamma sa engang slutt å spill psyk''. Begge sa de tullet med meg, og jeg godtok dette. Men dette går ikke ut av hodet, jeg får meste parten av tiden tanker som sier '' du spiller,'' pappas venn og mamma hadde rett'' Det er skikkelig stygge og ubehagelige tanker. Det jeg mener er OCD er at jeg er redd for å si ord som : '' Jeg spiller syk''  '' Jeg er syk''  '' Jeg spiller psykotisk''. Disse ordene har jeg aldri lyst til å si, problemet er at politiet overvåker meg via djevelen, så hvis jeg sier disse ordene vil politiet tro at jeg spiller syk og fengsle meg i isolat resten av livet. Så heletiden når jeg snakker med en person, tror jeg at jeg har sakt feks '' At jeg er syk '' da må jeg spørre vedkommende ''sa jeg at jeg er syk''? Så er det slik om jeg grubler på om jeg har sakt disse ordene, da sier jeg disse ordene med vilje for å være sikker på at jeg sa det. Da sier jeg : Jeg er syk, Jeg spiller syk, jeg er psykotisk, jeg spiller psykotisk. Men rett etter det må jeg si: Jeg er IKKE syk, jeg spiller IKKE syk, jeg er IKKE psykotisk, jeg spiller IKKE psykotisk. Jeg må se meg i speilet og si det, må se på øynene mine, når jeg da har sakt dette, tenker jeg at politiet hørte at jeg sa at jeg ikke spiller og ikke er syk da blir jeg ikke fengsla. 

Måten politiet overvåker meg på er at når jeg sier noe gjør noe eller åpner min munn for politiet vite det. Djevelen stjeler mine tanker, rapporterer mine handlinger, dette vet jeg er riktig. jeg sverger at jeg ikke sier dette for å spille psykotisk, men det er realitet, jeg spiller ikke syk, eller psykotisk. jeg er ikke syk BASTA!. Pappas venn og mamma har skapt ocd og kaos i hodet mitt.

Og en ting til: Det er vanlig i den kulturen jeg kommer fra at man sier '' slutt å spill da'' Det er på en måte komplimang.

har jeg ocd? håper NHD og andre svarer

Skrevet (endret)

Jeg har diagnosen Tvangslidelse, jeg har andre tvangstanker og handlinger også, men jeg lurer på om dette er en del av ocd? også vil jeg si at DPS mener at jeg har paranoid psykose, men jeg er ikke enig.

Jeg har maset litt i forumet nå, men håper du svarer for siste gang NHD.

Endret av Anonymesen
Skrevet
46 minutter siden, Anonymesen skrev:

Jeg har diagnosen Tvangslidelse, jeg har andre tvangstanker og handlinger også, men jeg lurer på om dette er en del av ocd? også vil jeg si at DPS mener at jeg har paranoid psykose, men jeg er ikke enig.

Jeg har maset litt i forumet nå, men håper du svarer for siste gang NHD.

Du er i hvert fall fortsatt psykotisk. Det kan tilogmed ufaglærte skjønne. Jeg synes du skal høre på dine behandlere når det gjelder den diagnosen. Og ta de antipsykotiske medisinene de anbefaler deg. jeg tror det er det som er mest behandligsprekært for deg nå. Hva slags medisiner går du på da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har en psykose med tvangssymptomer i tillegg. Ikke uvanlig.

Skrevet
Den 7.7.2016 at 19.46, tilstede skrev:

Du er i hvert fall fortsatt psykotisk. Det kan tilogmed ufaglærte skjønne. Jeg synes du skal høre på dine behandlere når det gjelder den diagnosen. Og ta de antipsykotiske medisinene de anbefaler deg. jeg tror det er det som er mest behandligsprekært for deg nå. Hva slags medisiner går du på da?

jeg går på solian, zoloft, seroquel og imovane

Skrevet
Den 7.7.2016 at 22.35, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du har en psykose med tvangssymptomer i tillegg. Ikke uvanlig.

så du mener at det at jeg er redd for å si disse ordene og at jeg må se disse ordene mens jeg ser på øynene mine i speilet er ocd?  det sier behanldern min ivertfall. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...