Gå til innhold

Besøk av anorektiker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Høres ikke helt frisk ut du heller, så vi får håpe dine friske venner ikke er av samme oppfatning som deg ;)

Lett å tullediagnostisere på nett. :-) 

Anonymkode: 16a2a...7c7

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lett å tullediagnostisere på nett. :-) 

Lett i virkeligheten også det. Men jeg har ikke gitt deg noen diagnose da, bare sagt at du ikke høres helt frisk ut ;)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er morsom

Anonymkode: 7a951...ede

Jeg mener det. 

Nå har jeg tirret på meg mange i kveld. :-)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det. 

Nå har jeg tirret på meg mange i kveld. :-)

Sykt

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sykt

Ikke akkurat. Men det er nok lett å bli psykeliggjort av meningsmotstandere på er forum som dette. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Trine skrev:

Lett i virkeligheten også det. Men jeg har ikke gitt deg noen diagnose da, bare sagt at du ikke høres helt frisk ut ;)

Jeg er frisk og har det helt fint og er i full jobb. Så spar meg for diagnostiseringen din, selv om du er helt uenig med meg. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frisk og har det helt fint og er i full jobb. Så spar meg for diagnostiseringen din, selv om du er helt uenig med meg. 

Jeg har ikke diagnistisert noen som hels, heller ikke sagt at du har noen sykdom av noe slag. Men normal tror jeg ingen skal beskylde deg for å være. Ingen normale har et så stort behov for å forsvare seg selv og forsikre seg om at ingen skal tro man har en sykdom ;)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har ikke diagnistisert noen som hels, heller ikke sagt at du har noen sykdom av noe slag. Men normal tror jeg ingen skal beskylde deg for å være. Ingen normale har et så stort behov for å forsvare seg selv og forsikre seg om at ingen skal tro man har en sykdom ;)

Jeg er innenfor normalen. Du skrev ikke frisk først og nå babler du om ikke normal. Nå kan du kutte ut dette tullet. 

At det best å omgås friske er kanskje vondt å høre, men virkelig ikke breaking news. Finner heller på noe hyggelig med friske, velfungerende venner den helga, eller melder meg på et kurs. 

Takk for praten, nå skal jeg legge meg! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som 'tuller' her?

Anonymkode: 25dd6...31f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er innenfor normalen. Du skrev ikke frisk først og nå babler du om ikke normal. Nå kan du kutte ut dette tullet. 

At det best å omgås friske er kanskje vondt å høre, men virkelig ikke breaking news. Finner heller på noe hyggelig med friske, velfungerende venner den helga, eller melder meg på et kurs. 

Takk for praten, nå skal jeg legge meg! :-)

Jaja, du bør nok ikke snakke om at noen først sier en ting for så å si en annen ting. Det har du jo selv gjort endel ganger i denne tråden ;) Du er sykelig opptatt av å få andre til å tro du er normal, noe som får deg til å ikke virke helt frisk. Men det er langt mellom "ikke frisk" og å ha en diagnose. Ditt temperament, manglende empati, og frykt for de syke er ikke normalt og heller ikke helt friskt. Så sånn er det med den saken. Og med det sagt, om jeg fikk velge så hadde jeg valgt en av de "psyke" her anytime, framfor deg :) Og jeg har ikke noen sykdom selv. En funksjonsforstyrrelse, men ingen sykdom ;)

Jeg håper for din "venns" skyld at du forteller henne sannheten så hun forstår hvordan du er.

Sov godt :)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanken har slått meg, men 7c7 er festlig å provosere så her er det bare å spille med :D

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Trine skrev:

Jaja, du bør nok ikke snakke om at noen først sier en ting for så å si en annen ting. Det har du jo selv gjort endel ganger i denne tråden ;) Du er sykelig opptatt av å få andre til å tro du er normal, noe som får deg til å ikke virke helt frisk. Men det er langt mellom "ikke frisk" og å ha en diagnose. Ditt temperament, manglende empati, og frykt for de syke er ikke normalt og heller ikke helt friskt. Så sånn er det med den saken. Og med det sagt, om jeg fikk velge så hadde jeg valgt en av de "psyke" her anytime, framfor deg :) Og jeg har ikke noen sykdom selv. En funksjonsforstyrrelse, men ingen sykdom ;)

Jeg håper for din "venns" skyld at du forteller henne sannheten så hun forstår hvordan du er.

Sov godt :)

Tusen takk for oersonlighetsbesktivelsen basert på én tråd på Internett. Saklig og spot on! Not. 

Hilsen TS den grusomme. 

Skrevet
4 timer siden, Trine skrev:

Saken er vel egentlig ganske enkel. Enten er du venn med henne med de feil og mangler hun måtte ha, ellerså er du ikke venn med henne og forteller henne det. Hadde hun betydd noe for deg så hadde du ikke brydd deg om at hun ikke hygger seg med mat.

Enig. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for oersonlighetsbesktivelsen basert på én tråd på Internett. Saklig og spot on! Not. 

Hilsen TS den grusomme. 

Bare hyggelig. Det trengtes ikke mer enn en tråd for å forstå de trekkene ved deg ;) Men jeg vil ikke akkurat kalle det en personlighetsbeskrivelse, til det kreves mer enn en tråd :)

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Trine skrev:

Bare hyggelig. Det trengtes ikke mer enn en tråd for å forstå de trekkene ved deg ;) Men jeg vil ikke akkurat kalle det en personlighetsbeskrivelse, til det kreves mer enn en tråd :)

Spar meg. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forholder jeg meg til en venn med anoreksi som vil besøke meg et par dager nå i sommer? Ærlig talt har jeg mest lyst til å si nei, men jeg synes det er vanskelig å si fra at det er på grunn av anoreksien. Et par ganger tidligere har jeg brukt andre unnskyldninger for at det ikke passer. Det er begrenset hvor lenge jeg kan bruke bortforklaringer. Av erfaring er det vanskelig å forholde seg til noen som har et så forstyrret forhold til mat og ikke minst blir det verre når det er over flere dager hvor jeg er verten og vi skal prøve å ha det hyggelig. Å lage en hyggelig sosial setting med mat er for meg veldig viktig. Hva skal jeg gjøre? Er det innafor å si rett ut til folk hvorfor man ikke vil ha dem på besøk. 

Jeg er faktisk litt enig med TS her. Det er slitsomt å forholde seg til mennesker med et forstyrret syn på mat. Selv har jeg hatt en del helsefreak-venninner oppgjennom som enten 1) ikke forsyner seg av det jeg har satt frem eller 2) gir beskjed på forhånd at de forventer å få servert sunn mat og farris i stedet for brus. Det får meg til å virke som en usunn person enda jeg spiser helt normalt, men kan kose meg innimellom.

Nå forstår jeg godt at det er stor forskjell på å velge å ha en sunn livsstil og å ha en sykdom som man ikke kan noe for. Men likevel, jeg hadde syntes det var litt ubehagelig å tilbringe flere dager med en som ikke spiser / spise lite når man selv sitter å spiser.

Det er jo også en stor forskjell på om det er en god venninne og en bekjent. Nære venner er man glad i og aksepterer med alle problemer og sykdommer de har, og sympatiserer med dem, mens toleransen kan være lavere for noen man ikke har noe nært forhold til (og i TS' tilfelle ikke en gang liker så godt).

Jeg ville dog aldri ha sagt til personen at jeg ikke ville ha hn på besøk på grunn av anoreksien, det syns jeg ville vært en veldig sårende ting å si. Ville heller fortsatt med å si at det ikke passer så bra. 

Anonymkode: a630d...5d6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...