AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 Skrevet 7. juli 2016 Bruker Imovane. Fastlegen min er på ferie denne uka så fikk derfor utskrevet resept av en vikar. Fikk bare 10 pk,(vikaren hadde ikke lov å skrive ut mer). men trenger 30 da jeg skal reise bort. Fastlegen min kommer på jobb til uka.. Er det redelig å ringe mandag og få omgjort 10 ok til 30 stk istedenfor, mener da å ikke ta ut resepten på 10 stk.. Eller bør jeg ta ut 10 stk og så be om å få ny på slutten av uka? Hva er mest redelig og ok? Ta ut 10 stk og be om mer til uka? eller ikke hente resepten og ringe mandag og få omgjort til 30? Takknemlig for svar. Anonymkode: 8ea38...428 0 Siter
tilstede Skrevet 7. juli 2016 Skrevet 7. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker Imovane. Fastlegen min er på ferie denne uka så fikk derfor utskrevet resept av en vikar. Fikk bare 10 pk,(vikaren hadde ikke lov å skrive ut mer). men trenger 30 da jeg skal reise bort. Fastlegen min kommer på jobb til uka.. Er det redelig å ringe mandag og få omgjort 10 ok til 30 stk istedenfor, mener da å ikke ta ut resepten på 10 stk.. Eller bør jeg ta ut 10 stk og så be om å få ny på slutten av uka? Hva er mest redelig og ok? Ta ut 10 stk og be om mer til uka? eller ikke hente resepten og ringe mandag og få omgjort til 30? Takknemlig for svar. Anonymkode: 8ea38...428 Det spiller vel ingen rolle hva du gjør. Legen ser om du har hentet ut de ti på skjermen sin. Så du kan gjøre det som er best for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 Skrevet 7. juli 2016 Tror du fastlegen bryr seg nevneverdig om feks 7 Imovane hit eller dit? Om det har vært et problem med for mye bruk, så gjør du det som passer best med dette. Anonymkode: 74227...302 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du fastlegen bryr seg nevneverdig om feks 7 Imovane hit eller dit? Om det har vært et problem med for mye bruk, så gjør du det som passer best med dette. Anonymkode: 74227...302 Ringer til legen 1 ganger i mnd og ber om ny 30 pk resept. Men en redd for å "pushe" mase på fastlegen etter resepter.. Men dette høres vel greit ut? Har brukt Imovane siden før jul, men føler jeg trenger det pga helsa. Anonymkode: 8ea38...428 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 Jeg synes, ut i fra det du skriver, at dette virker helt uproblematisk. Anonymkode: 74227...302 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. juli 2016 Skrevet 8. juli 2016 Det blir hipp som happ. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 9. juli 2016 Skrevet 9. juli 2016 Jeg var i en lignende situasjon en gang. Da hadde jeg riktignok ikke fått med meg helt hva legen hadde skrevet ut (ulempen med e-resepter er at ma ikke ser hva legen virkelig skriver) før jeg hadde vært på apoteket. Men det var ikke noe problem for fastlegen å skrive ut det antall jeg hadde behov for da han var tilbake. Bare en telefon til legesenteret, som ringte meg opp igjen. Da var alt ordnet :-) Jeg tror nok leger opplever andre ting som mer masete enn en som ber om en enkel resept på et medikament man har et kjent forbruk med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.