Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har panikk her nå og håper noen kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre. Saken er den at kjæresten (35 år) har dratt på festival. Han gjorde det på en feig måte, han avlyste en delvis planlagt tre-dagers ferietur fordi han heller ville på festival med kompisen, som jeg ikke har mulighet til å være med på fordi jeg drar på ferie med familie i morgen. Jeg har vært så skuffet over valget hans og det er ekstra vanskelig for meg at han heller velger å dra på fest i fire dager da jeg ikke stoler 100 % på han. Fordi han har vært utro tidligere.

I fjor var han også på denne festivalen, men da med en stor guttegjeng. Da ble noen i gjengen kjent med to damer med miniskjørt og dyp utringing. (Ikke noe galt i det altså, men dere skjønner).  Jeg så noen bilder fra festivalen nå, på festivalens nettside og der står kjæresten og kompisen med akkurat disse damene fra i fjor. Jeg så også ved en tilfeldighet at kompisen har blitt venner med de på facebook.

Jeg har omtrent ikke hørt fra kjæresten, så jeg ringte han. Spør han rett ut om de "henger" med disse to damene. Han drar litt på det. Og jeg spør igjen, jeg sier at jeg synes det er vanskelig at han droppet turen med meg for å dra på partytur og at han henger med to andre damer. Da klikker han, og sier: "Helvete heller, jeg får passe på å ikke stå ved siden av noe  pene damer, jeg må jo være redd for at noen tar bilder av meg. Jeg må holde meg unna alt som heter hokjønn. Jeg får veldig lite lyst til å ringe og holde konkakten med deg når du bare kommer med beskyldninger. Det kan godt være at de står sammen med oss på konserten i kveld også".

Jeg forsøkte å si at jeg ikke kommer med beskyldninger, men at jeg blir engstelig og må få ha lov til å spørre. Sier også at hadde jeg vært trygg på han og hørt litt fra han og dermed blitt tryggere, så hadde ikke slikt vært et "problem".

Han fortsetter å være sint og sier at nå skal han spise, og så slenger han på. Dette er det verste som kunne skjedd, jeg føler meg helt forferdelig, griner og har panikk. Jeg SKJØNNER at jeg sikkert ikke burde ringt han nå, men synes også at som kjæreste og med bakgrunn i valget hans og den brutte tilliten, så burde han forstått meg og sagt noen beroligende ord til meg, da hadde det ikke vært et problem.

Men når han klikker fordi jeg spør og lirer av seg en masse feil, som at han må holde seg unna hokjønn og stå ved siden av noen stygge damer pga. meg så stemmer jo dette overhode ikke og jeg blir så oppgitt. Jeg skal dra på ferie i morgen når han enda er på festival og klarer søren meg ikke å være glad og bekymringsløs foran familien. Hva skal jeg gjøre? har nesten bare lyst til å si at det er slutt, men det går jo ikke det heller. Hva synes dere?

Anonymkode: edb34...bc3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412460-panikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest innlegget ditt fire ganger og er fortsatt litt usikker på hva jeg skal si.

Skjønner på en måte at du reagerer på kombinasjonen av måten han valgte å dra dit på, og at han blir sint fordi du ringer.

På en annen side er det jo veldig vanlig å bli kjent med folk på festival og så møtes neste år igjen. Det trenger absolutt ikke å bety noe som helst. At han er venn med disse jentene er ikke noe å bli sint for i seg selv. Heller ikke med historien hans. Enten må du velge å akseptere at det har skjedd og gå videre med blanke ark, eller så må du gjøre det slutt med han basert på hendelsen. Du kan ikke være i et forhold med litt tillit, men ikke helt. Tillit er som graviditet. Enten har man det, eller så har man det ikke. Det finnes ingen mellomting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412460-panikk/#findComment-3708994
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke det er noen forbrytelse å ha litt kontakt med noen av motsatt kjønn på en festival.

Men at en mann på 35(!) ikke klarer å tilpasse ferien til kjærestens og / eller forstår at guttetur fulgt av dørgende taushet ikke er strategisk smart for en som har en fortid med utroskap - det synes jeg er et dårlig tegn.

Jeg skal ikke skrive "dump ham!" på så spinkelt grunnlag.  Men "bruk prevensjon!", det står jeg for.  Ikke basér livet ditt på en som ikke er voksen / moden nok til forpliktelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412460-panikk/#findComment-3709034
Del på andre sider

15 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du kan ikke være i et forhold med litt tillit, men ikke helt. Tillit er som graviditet. Enten har man det, eller så har man det ikke. Det finnes ingen mellomting.

9 timer siden, laban skrev:

Jeg skal ikke skrive "dump ham!" på så spinkelt grunnlag.  Men "bruk prevensjon!", det står jeg for.  Ikke basér livet ditt på en som ikke er voksen / moden nok til forpliktelser.

Well spoken, for å si det på nynorsk! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412460-panikk/#findComment-3709042
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...