Gå til innhold

jeg dummet meg ut og ble redd av det, normalt å skamme seg over?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg og mamma og stepappa satt å spillte fantasispillet i leiligheten her i El Albir i spania i dag etter en stund på en strand. Jeg sa til stefar at det lukter øl her. Så spurte jeg ham mens han tegnet oppgaven sin som var italia, om når han hadde tatt seg en øl i dag, siden duften var så tydelig. Da svarte han meg bare surt med "gjett da!" Jeg syns det var uhørt at han ikke svarte meg, i tillegg som jeg ble fortvilet og redd fordi jeg følte meg dum. Mamma sier jo også at jeg har munndiare deluxe avogtil, når jeg ønsker forklaring på noe jeg ikke skjønner så mye av. Jeg bare sank sammen når vi prøvde å spille videre på fantasi, og stengte meg inne for å gråte alene. Jeg fikk kjeft av reisekompisen til stepappa under spilling av fantasi i forgårs også, fordi jeg var ukonsentrert på grunn av ekstrem øyekløe og smerter i tåa mi. Han ba meg versegod å bestemme meg for om jeg vil spille eller ikke. Jeg er også ubekvem når jeg er på stranda ved åpent hav. Jeg er bare redd horisonten. Den er så "åpen". Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg aldri lærer meg å holde kjeften min i sosialen. Syns dere jeg er normal høytfungerende autist, når alt jeg sier er tåpelig nesten, for foreldrene mine og at er derfor jeg ikke blir hørt når vi er på kafe med reisefølget, og at stepappa sier at jeg snakker altformye?

Fortsetter under...

Blomsterfluen
9 minutter siden, Trine skrev:

Hvorfor lurte du på når han hadde tatt en øl?

Jeb var bare nyskjerrig på det. Jeg vet ikke helt hvorfor. Var det et personlig spørsmål jeg kom med til ham kanskje?

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeb var bare nyskjerrig på det. Jeg vet ikke helt hvorfor. Var det et personlig spørsmål jeg kom med til ham kanskje?

Tja, det kommer jo an på tonefallet. Man kan spørre bare fordi man er nysgjerrig eller bare spør for å ha noe å prate om. Men så kan man også spørre på en mer negativ måte. Altså at man spør fordi man syns det er ugreit at den andre personen har drukket øl. Det er veldig vanskelig å svare på spørsmålene dine når man ikke selv har vært der og sett hele situasjonen og hørt alt som blir sagt. Slik du gjerne fremstiller ting så virker det som moren og stefaren din ofte behandler deg som om du skulle vært en unge og ikke er så veldig flinke til å forholde seg til at du har autisme.. Jeg syns ikke noe om det, du er tross alt 30 år. Men jeg leser jo bare det du skiriver og en sak har gjerne to sider.

AnonymBruker
1 minutt siden, Trine skrev:

Tja, det kommer jo an på tonefallet. Man kan spørre bare fordi man er nysgjerrig eller bare spør for å ha noe å prate om. Men så kan man også spørre på en mer negativ måte. Altså at man spør fordi man syns det er ugreit at den andre personen har drukket øl. Det er veldig vanskelig å svare på spørsmålene dine når man ikke selv har vært der og sett hele situasjonen og hørt alt som blir sagt. Slik du gjerne fremstiller ting så virker det som moren og stefaren din ofte behandler deg som om du skulle vært en unge og ikke er så veldig flinke til å forholde seg til at du har autisme.. Jeg syns ikke noe om det, du er tross alt 30 år. Men jeg leser jo bare det du skiriver og en sak har gjerne to sider.

Hvordan skal man forholde segntil en med autisme?

Anonymkode: 5e761...e55

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man forholde segntil en med autisme?

Anonymkode: 5e761...e55

Jeg vet ikke, men foreldrene til en autist burde vel vite det. Man må ihvertfall huske at autister ofte har problemer med sansene og at de ofte tenker litt anderledes enn de uten autisme.

Annonse

Blomsterfluen
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg vet ikke, men foreldrene til en autist burde vel vite det. Man må ihvertfall huske at autister ofte har problemer med sansene og at de ofte tenker litt anderledes enn de uten autisme.

Ja. Mamma sier jeg bare må akseptere alle lydene jeg ikke liker, og hun vil heg skal gå på abilify for da var jeg mer rolig i sosiale situasjoner, fordi hun godtar ikke at jeg er autist, fordi jeg samtidig tenker svært logisk og vet at busser aldri kjører direkte til målet, men stopper for å hente folk og da tar det lengre tid enn en drosje. Derfor hører ikke mamma og stepappa på mine logiske meninger.

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ja. Mamma sier jeg bare må akseptere alle lydene jeg ikke liker, og hun vil heg skal gå på abilify for da var jeg mer rolig i sosiale situasjoner, fordi hun godtar ikke at jeg er autist, fordi jeg samtidig tenker svært logisk og vet at busser aldri kjører direkte til målet, men stopper for å hente folk og da tar det lengre tid enn en drosje. Derfor hører ikke mamma og stepappa på mine logiske meninger.

På en måte må du jo akseptere dem, verden kan ikke bli stille for å ta hensyn til mer sensitive mennesker (jeg er også veldig sensitiv), men hun burde jo også akseptere at for deg er enkelte lyder uutholdelige.

De vet nok de også at bussen tar lengre tid enn taxi.

Blomsterfluen
37 minutter siden, Trine skrev:

På en måte må du jo akseptere dem, verden kan ikke bli stille for å ta hensyn til mer sensitive mennesker (jeg er også veldig sensitiv), men hun burde jo også akseptere at for deg er enkelte lyder uutholdelige.

De vet nok de også at bussen tar lengre tid enn taxi.

Ok. Men på bussen satt mamma å var drittsur og klaget på at bussen lurte oss, siden den tok en hel time til destinasjonen som bare var 3 gater unna.

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men på bussen satt mamma å var drittsur og klaget på at bussen lurte oss, siden den tok en hel time til destinasjonen som bare var 3 gater unna.

Men slik er det i Albir og byene rundt, 5 minutter med bil og en time med buss,  Bussen skal innom utrolig mange steder på veien.

Blomsterfluen
7 minutter siden, Dorthe skrev:

Men slik er det i Albir og byene rundt, 5 minutter med bil og en time med buss,  Bussen skal innom utrolig mange steder på veien.

Ja. Det var det jeg forklarte mamma og stepappa også. Men de hørte ikke på meg. De hørte ikke på meg når jeg sa jeg måtte ha tåplaster og ikke vanlig plaster til den vonde tåa miø jeg prøvde å si toe plaster til hun i apoteket i albir, men stepappa og mamma avbrøt meg og bestemte at jeg skulle bare ha vanlig plaster. Jeg hadde verk og smerte med å gå i 2 dager før mamma og stepappa prøvde med tå plaster tilslutt. Nå er tåen ikke vond mere, fordi jeg fikk tåplaster.

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Haha, da hadde jeg blitt sur også :P Men 3 gater kan man vel gå?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...