Gå til innhold

Hosting/kvelningsfornemmelser !


Gjest Utslitt gutt!

Anbefalte innlegg

Gjest Utslitt gutt!

Har i 2 1/2 uke nå vært plaget med hosting om morgen/kveld sant ved inntak av mat/drikke. Under "hostekulene" får jeg ikke luft og føler at jeg vil kveles. Dette skjer flere ganger om dagen. Har prøvd Bronkyl uten effekt, fikk så Bricanyl da legen mente jeg hadde utviklet astma også denne uten effekt. Gikk også en uke på Doxilyn uten effekt. Fikk så Cosylan som heller ikke ga noen effekt. Har vært i røngten for lungene men der fant de heller ikke noe. Har også vært plaget med spenningshodepine fra nakken, og får vondt i hode da hosten er kraftig. Har vært sykemeldt siden begynnelsen av august og går til fysioterapaut men føler at det ikke hjelper da hosten ikke vil gi seg. Legen sier at det ikke er noe de kan gjøre at det antageligvis er et virus, men jeg lurer på hvor lenge dette kan fortsette og hvorfor det ikke finnes noe som hjelper på. Føler meg bare mer og mer sliten og unngår mat/drikke. Vet at man skal drikke mye men føler ikke jeg har krefter til å hoste mer. Ville vært takknemelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til utslitt gutt vedr. hosting.

Jeg tenker litt på kikhoste når du forteller om anfallene med hosting og følelse av åndenød. Diagnosen må ofte stilles ved en spesiell blodprøve. Kikhoste er en sykdom som er ufarlig for voksne, men som er svært plagsom. Den kan gå over uten behandling, men antibiotika kan forkorte forløpet noe, dersom det gies i starten av sykdommen. Såpass irriterende hoste som du beskriver kan også skyldes lokale hevelser rundt stemmebåndene, samtidig heshet kan peke i denne retning. En øre-nese-hals lege vil kunne undersøke dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...