Gå til innhold

Blir nesten skremt av meg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et år siden gikk jeg på en kjempe smell. Begynte med behandling og utredning på dps og i tillegg startet jeg opp med medisiner.

I juni begynte jeg med nedtrapping av medisiner og har nå vært uten medisiner i litt over 2 uker. På 3 uker har jeg gått fra å være trøtt, umotivert, energiløs osv. til å være full av energi, trenger litt søvn og jeg gjør alt uten å måtte tvinge meg.

Det skremmer meg at jeg bare sover 4-5 timer hver natt og fremdeles har et meget høyt energinivå. Kan ikke huske sist jeg hadde det.

Kontaktet dps i dag og behandler skal ringe meg i morgen så da får jeg se. Klarer ikke å slå meg til ro med at jeg føler meg så bra.

Burde vel egentlig være glad, men det bekymrer meg veldig.

AnonymBruker
Skrevet

En kan nok forandre seg som person og få mer energi og humør ettersom man blir eldre, men det er ikke noe som skjer over natta... det er noen som har dette som normaltilstand, men det er ikke mange, og de aller fleste har nok alltid vært slik i sitt voksne liv.

Anonymkode: 14353...1b5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan nok forandre seg som person og få mer energi og humør ettersom man blir eldre, men det er ikke noe som skjer over natta... det er noen som har dette som normaltilstand, men det er ikke mange, og de aller fleste har nok alltid vært slik i sitt voksne liv.

Anonymkode: 14353...1b5

Jeg er 36 år og har ikke forandret meg veldig mye de siste årene så jeg tror ikke jeg kan forandre meg så mye på den korte stunden.

Hadde jeg vært forelsket så kunne jeg godtatt forandringen, for da får jeg mye energi.

Skrevet
1 time siden, Fionys skrev:

For et år siden gikk jeg på en kjempe smell. Begynte med behandling og utredning på dps og i tillegg startet jeg opp med medisiner.

I juni begynte jeg med nedtrapping av medisiner og har nå vært uten medisiner i litt over 2 uker. På 3 uker har jeg gått fra å være trøtt, umotivert, energiløs osv. til å være full av energi, trenger litt søvn og jeg gjør alt uten å måtte tvinge meg.

Det skremmer meg at jeg bare sover 4-5 timer hver natt og fremdeles har et meget høyt energinivå. Kan ikke huske sist jeg hadde det.

Kontaktet dps i dag og behandler skal ringe meg i morgen så da får jeg se. Klarer ikke å slå meg til ro med at jeg føler meg så bra.

Burde vel egentlig være glad, men det bekymrer meg veldig.

Håper for din del at det bare betyr at du har blitt bra :-) Lykke til :-)

Skrevet
5 minutter siden, Mexico skrev:

Håper for din del at det bare betyr at du har blitt bra :-) Lykke til :-)

Tusen takk! Ja det håper jeg også, men har vanskeligheter med å tro det.

Skrevet
23 minutter siden, Fionys skrev:

Tusen takk! Ja det håper jeg også, men har vanskeligheter med å tro det.

Håper å få høre hvordan det går med deg videre da.

Skrevet

En bitte liten oppdatering. I morgen blir det tur til dps igjen selv om jeg egentlig hadde tatt sommerferie der i fra.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

En bitte liten oppdatering. I morgen blir det tur til dps igjen selv om jeg egentlig hadde tatt sommerferie der i fra.

Er du dårlig?

Skrevet
2 timer siden, Fionys skrev:

Lykke til håper det går bra med deg.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du går på, men enkelte medisiner kan ha en sløvende effekt på mange, så det kan være det som er grunnen. Men bra du har fått time. Å gå rundt og bekymre seg sånn er jo ikke noe godt.

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Er du dårlig?

Nei vil vel ikke si at jeg har blitt dårlig, men har blitt altfor aktiv, ikke trøtt og sover veldig lite. Så behandler likte ikke helt utviklingen og ønsket at jeg skal komme dit så da gjør jeg det.

Skrevet
1 time siden, isklar skrev:

Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du går på, men enkelte medisiner kan ha en sløvende effekt på mange, så det kan være det som er grunnen. Men bra du har fått time. Å gå rundt og bekymre seg sånn er jo ikke noe godt.

Jeg bruker ingen medisiner nå og er vel nå det stikk motsatte av sløv. Det blir spennende å se om jeg må begynne på medisiner igjen for å få roet ned tempoet litt.

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, Fionys skrev:

Nei vil vel ikke si at jeg har blitt dårlig, men har blitt altfor aktiv, ikke trøtt og sover veldig lite. Så behandler likte ikke helt utviklingen og ønsket at jeg skal komme dit så da gjør jeg det.

Ja da er det best å gjøre det :) Lykke til da!

Skrevet
1 hour ago, Fionys said:

Jeg bruker ingen medisiner nå og er vel nå det stikk motsatte av sløv. Det blir spennende å se om jeg må begynne på medisiner igjen for å få roet ned tempoet litt.

Ja, var det jeg mente. At nå som du har sluttet på medisinene så går sløvheten over. Får håpe du slipper å begynne igjen da! Jeg ville gitt det litt tid om jeg var deg da.

AnonymBruker
Skrevet

Tror at man skal være forsiktig med å sykeliggjøre svigninger som kan være helt vanlige etter medisinslutt. Gi det litt tid. 

Anonymkode: c7acb...3ed

Skrevet
37 minutter siden, isklar skrev:

Ja, var det jeg mente. At nå som du har sluttet på medisinene så går sløvheten over. Får håpe du slipper å begynne igjen da! Jeg ville gitt det litt tid om jeg var deg da.

Sov mye og var elendig før jeg begynte med medisin.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at man skal være forsiktig med å sykeliggjøre svigninger som kan være helt vanlige etter medisinslutt. Gi det litt tid. 

Anonymkode: c7acb...3ed

Ja helt enig med deg, men dette er ikke normale svingninger.

Skrevet

Har forresten fått beskjed av dps om å kontakte de hvis jeg opplever store forandringer. Ønsker ikke å gå på en smell bare fordi jeg har lyst å takle ting selv, når jeg har muligheten til å få hjelp og veiledning. Vil ikke at all jobb jeg har gjort det siste året skal bli bortkastet pga. stahet fra min side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...