Gå til innhold

Normalt å hive aggressive i fyllearrest ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppsøkte legevakt i beruset tilstand og gråt desperat . Var livredd jeg skulle ta livet mitt  i affekt og følte meg ute av kontroll.   Aldri vært slik tidligere , var i hemningsløs fistel 

Hadde da slitt lenge  med depresjon ( paranoide tanker sies det, og etter hvert ble jeg  arrrig og fikk impulsiv adferd  i økende grad)

Jeg hadde rømt hjemmefra som en desperat reaksjon da jeg var så redd folk og hvordan de fordømte meg.  . Og følt meg som et monster som resultat av psykiatrisk diagnostikk  jeg senere fikk avkreftet men ikke trodde på Dette monsteret gjenkjente jeg på tv og ble provosert av. Knuste ting mens jeg var alene hjemme(!) Grusomt , ikke" meg"😔

Torde ikke ta i mot hjelp lokalt som jeg hadde tilbud om, var sikker på jeg var foraktet . Trodde de kunne behandle meg " bedre" et annet sted... 

De tok meg "på alvor " først  på legevakt og ville ha meg på observasjon .., men jeg ble plutselig redd noen skulle bestemme over meg og ble aggressiv.

Da kom politiet , jeg tror jeg ble enda mer aggressiv av dette og hadde tanker om at politiet ville " ha kroppen min". Helt vilt! Og de tok meg og ville gi meg til en pårørende , jeg var visst da illsint og politiet bestemte at de ikke kunne ta sjanse på at jeg skulle kjøre vanlig bil . Redd jeg skulle hoppe ut. Ble " slengt" i arresten og de lurte på hvorfor jeg ikke ville være med pårørende. Da hadde jeg funnet ut at jeg ville straffe meg selv med arrest ,. Hatet meg selv og følte " ingen " forsto meg og st det var slutt likevel 

En ydmykende opplevelse hvor jeg hylte og gråt natten lang og kjente st livet var ødelagt . Følte meg som søppel

Politiet vennlig neste morgen og tok i mot min unnskyldning, sa dette er ikke livets undergang... Jeg begynte å gråte over st de kunne si noe som liknet vennlighet til meg..

tenker min adferd og aggressive tankegang  på dette tidspunkt gjorde jeg ble behandlet slik . Tror fe var usikre på om jeg var full, psykisk syk eller begge deler..Opplevelsen blitt del av tankejag .

Følte jeg hadde alle i mot meg og fikk det bekreftet til gangs. Ble innlagt rett etterpå lokalt ...mente jeg ble misforstått av folk som ikke kjente meg .  Ikke lurt å be om hjelp i fylla på legevakt😓

Lurer på hvordan det er mulig å tilgi seg selv? Veldig grenseløs og uansvarlig , men kjentes som jeg var på stupet . Som et menneske som har vært " anstendig "og samvittighets full og rolig tidligere var arresten er mareritt . Bør jeg forsøke å glemme dette? Har snakket om det i terapi og fått støtte og oppklaringer og skjønt det var min væremåte i rus samt at jeg da ble mistolket . 

Når jeg fikk denne erfaringen blir jeg skikkelig bekymret for de med dårlig psykisk helse og i tillegg rus belastning . Tror det er de det går alvorlig til helvete med 

Anonymkode: e24bf...a26

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er vel nettopp det "fyllearresten" er tenkt til: Rusede personer med aggressive adferdsavvik.

Skrevet

Jeg synes det er rart at de plasserte deg der istedenfor på tvang på skjermet avd. på psykiatrisk. Man skal jo ikke plassere paranoide folk (for det høres jo ut som at du var det) i fyllearresten, da dette kan gjøre ting verre. Fyllearresten er tenkt til rusede og agressive personer ja, men her var det jo psykiatri inn i bildet også, i og med at du faktisk kom dit med selvmordstanker. Det har vært litt for mange tilfeller av selvmord i fyllearresten... Deprimerte mennesker trenger omsorg, ikke straff!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...