Gå til innhold

Lithium og ibumetin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det ikke er beste kombinasjon, men forstår det ikke er så mange valg med betennelsesdempende. Jeg bruker 84x2 lithium. Bør jeg redusere lithium mens jeg bruker ibumetin og i tilfelle hvor mye? Lithiumverdien varier rundt 0,6.

Anonymkode: ed30e...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen kan svare blir alternativet å kutte ut lithium en periode. Jeg må ha betennelsesdempende og smertelindring.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I første omgang kan du halvere litium ca en uke etter at du har startet med ibumetin (NSAID). En uke deretter kan du måle serumkonsentrasjon og justere dose.

Er det snakk om en kur på noen uker eller en varig behandling?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I første omgang kan du halvere litium ca en uke etter at du har startet med ibumetin (NSAID). En uke deretter kan du måle serumkonsentrasjon og justere dose.

Er det snakk om en kur på noen uker eller en varig behandling?

Forhåpentligvis for en kort periode. Isjias eller isjias lignende. Det er også jeg som har startet tråden om lithium og tramadol.

Jeg kjøpte først ibumetin. Men på grunn av liten effekt og usikkerhet rundt kombinasjon med lithium fikk jeg legetime og utskrevet tramadol. Heller ikke den hadde ønsket effekt så jeg tok en økt dose ibumetin i natt. Usikker på fortsettelsen. Er ute på reise så det blir forskjellige leger å forholde  meg til. 

Komplisert med lithium og smerte/ betennelsesbehandling.

Skrevet

Første uke trenger du ikke røre litiumdosen. Om du må ta ibumetin/NSAID videre, kan du halvere litiumdosen.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Første uke trenger du ikke røre litiumdosen. Om du må ta ibumetin/NSAID videre, kan du halvere litiumdosen.

Ok. Er det greit om jeg også legger til en tramadol ved behov i tillegg til ibumetin?

Skrevet

Det burde gå bra.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det burde gå bra.

Bra. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...