AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 Skrevet 14. juli 2016 Jeg vet det ikke er beste kombinasjon, men forstår det ikke er så mange valg med betennelsesdempende. Jeg bruker 84x2 lithium. Bør jeg redusere lithium mens jeg bruker ibumetin og i tilfelle hvor mye? Lithiumverdien varier rundt 0,6. Anonymkode: ed30e...7b3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 Hvis ingen kan svare blir alternativet å kutte ut lithium en periode. Jeg må ha betennelsesdempende og smertelindring. Anonymkode: ed30e...7b3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 I første omgang kan du halvere litium ca en uke etter at du har startet med ibumetin (NSAID). En uke deretter kan du måle serumkonsentrasjon og justere dose. Er det snakk om en kur på noen uker eller en varig behandling? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: I første omgang kan du halvere litium ca en uke etter at du har startet med ibumetin (NSAID). En uke deretter kan du måle serumkonsentrasjon og justere dose. Er det snakk om en kur på noen uker eller en varig behandling? Forhåpentligvis for en kort periode. Isjias eller isjias lignende. Det er også jeg som har startet tråden om lithium og tramadol. Jeg kjøpte først ibumetin. Men på grunn av liten effekt og usikkerhet rundt kombinasjon med lithium fikk jeg legetime og utskrevet tramadol. Heller ikke den hadde ønsket effekt så jeg tok en økt dose ibumetin i natt. Usikker på fortsettelsen. Er ute på reise så det blir forskjellige leger å forholde meg til. Komplisert med lithium og smerte/ betennelsesbehandling. Anonymkode: ed30e...7b3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 Første uke trenger du ikke røre litiumdosen. Om du må ta ibumetin/NSAID videre, kan du halvere litiumdosen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 25 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Første uke trenger du ikke røre litiumdosen. Om du må ta ibumetin/NSAID videre, kan du halvere litiumdosen. Ok. Er det greit om jeg også legger til en tramadol ved behov i tillegg til ibumetin? Anonymkode: ed30e...7b3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 Skrevet 16. juli 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det burde gå bra. Bra. Takk for svar. Anonymkode: ed30e...7b3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.