Gå til innhold

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

For en uke siden sendte jeg en sms angående ny resept på medisinen jeg tar, da jeg ikke har så mange dager med tabletter igjen, og jeg skal på ferie om ikke så lenge. Jeg fikk beskjed om at min forespørsel skulle behandles så fort som mulig. Jeg vet ikke hvordan det er riktig å forholde seg til dette? Jeg er klar over at det er ferie for mange, at jeg bare skal komme å kreve, men det er jo ikke lurt å kutte ut direkte på medisiner fluoxetin 60 mg? Jeg er klar over at jeg burde vært tidligere ute, men beklageligvis var jeg ikke det denne gangen... Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å ringe i morgen tidlig da? Skulle vel være en kurant sak.

Anonymkode: 9ccf9...9ce

umakenverdt
Skrevet

Jeg har jo allerede bedt om dette en gang og har jo fått beskjed om at min henvendelse skulle behandles så fort som mulig. Er det innenfor å ta kontakt igjen da etter kun en uke? 

Skrevet
6 minutter siden, umakenverdt skrev:

For en uke siden sendte jeg en sms angående ny resept på medisinen jeg tar, da jeg ikke har så mange dager med tabletter igjen, og jeg skal på ferie om ikke så lenge. Jeg fikk beskjed om at min forespørsel skulle behandles så fort som mulig. Jeg vet ikke hvordan det er riktig å forholde seg til dette? Jeg er klar over at det er ferie for mange, at jeg bare skal komme å kreve, men det er jo ikke lurt å kutte ut direkte på medisiner fluoxetin 60 mg? Jeg er klar over at jeg burde vært tidligere ute, men beklageligvis var jeg ikke det denne gangen... Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre.

Har det gått en uke kan du selvfølgelig purre med god samvittighet. 

Skrevet
1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg har jo allerede bedt om dette en gang og har jo fått beskjed om at min henvendelse skulle behandles så fort som mulig. Er det innenfor å ta kontakt igjen da etter kun en uke? 

Ja! Skjedde meg en gang også, og da purret jeg dagen etter.

umakenverdt
Skrevet
Et øyeblikk siden, slabbedask skrev:

Ja! Skjedde meg en gang også, og da purret jeg dagen etter.

Ok, jeg får prøve meg på det jeg da. Kan jeg spørre hvor nære man går tom for medisiner er det naturlig å be om ny resept, dersom dette er medisiner man skal gå på? Jeg vil verken være for tidlig eller for sent ute, men vet ikke helt hva som er normen og riktig?

Skrevet
5 minutter siden, umakenverdt skrev:

Ok, jeg får prøve meg på det jeg da. Kan jeg spørre hvor nære man går tom for medisiner er det naturlig å be om ny resept, dersom dette er medisiner man skal gå på? Jeg vil verken være for tidlig eller for sent ute, men vet ikke helt hva som er normen og riktig?

Finnes vel ikke noen fastlagt norm for det;) Bedre å være tidlig ute, særlig i ferietiden. En 4-5 uker før den gamle resepten går ut bør være greit.

umakenverdt
Skrevet
12 minutter siden, slabbedask skrev:

Finnes vel ikke noen fastlagt norm for det;) Bedre å være tidlig ute, særlig i ferietiden. En 4-5 uker før den gamle resepten går ut bør være greit.

Men jeg må ha en viss norm å forholde meg til, ellers vet jeg ikke hva som er riktig.. Takk, da skal jeg planlegge å gi beskjed 4-5 uker før den gamle resepten går ut. Men kan man da også si fra dersom det går en uke synes du? Da har jeg jo lenger tid før det blir tomt...?

Skrevet

Ring og forklar situasjonen så får du nok en resept

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at leger er glad for at pasienter ber om ny resept god tid i forveien. Det blir ryddig for alle parter, og både du og legen slipper å stresse med det. Du kan godt be om det en måned før. 

Anonymkode: 6b8dc...6b7

Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Men jeg må ha en viss norm å forholde meg til, ellers vet jeg ikke hva som er riktig.. Takk, da skal jeg planlegge å gi beskjed 4-5 uker før den gamle resepten går ut. Men kan man da også si fra dersom det går en uke synes du? Da har jeg jo lenger tid før det blir tomt...?

Jeg er helt sikker på at legen ikke bryr seg om det et 1 mnd, 1 uke eller 1 dag før du trenger ny resept. Men for din egen del er det bedre å be om ny resept god tid i forveien, i tillfelle det skulle bli noe rot.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Så raskt som mulig" med en resept er senest dagen etter. Ring igjen.

Vet du forresten at den ikke er kommet nå når det er e-resept?

umakenverdt
Skrevet
7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

"Så raskt som mulig" med en resept er senest dagen etter. Ring igjen.

Vet du forresten at den ikke er kommet nå når det er e-resept?

Ok :)

Nei, jeg kan jo ikke være sikker på det, får jeg ingen tilbakemelding da, slik at jeg må gå innom apoteket å spørre om det er kommet en resept?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Ok :)

Nei, jeg kan jo ikke være sikker på det, får jeg ingen tilbakemelding da, slik at jeg må gå innom apoteket å spørre om det er kommet en resept?

Gå inn på mineresepter.no 

Der har du full oversikt. 

(logg inn med bankid)

umakenverdt
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på mineresepter.no 

Der har du full oversikt. 

(logg inn med bankid)

Beklager så mye jeg har brukt deres tid på dette. Det ligger en resept der, da er det bare jeg som ikke har fått det med meg. Men da har jeg lært til neste gang! Takk for hjelpen!

Men resepten er for en måneds bruk, hvordan er det da riktig å forholde seg til det? 

Skrevet
31 minutter siden, umakenverdt skrev:

Beklager så mye jeg har brukt deres tid på dette. Det ligger en resept der, da er det bare jeg som ikke har fått det med meg. Men da har jeg lært til neste gang! Takk for hjelpen!

Men resepten er for en måneds bruk, hvordan er det da riktig å forholde seg til det? 

Trykk et sted der for å se mer info. Det kan være det er en resept en kan ta du flere ganger på. Eventuelt kan du høre om det på apoteket når du henter ut. 

Skrevet

Legen min fikser resept samme dag som jeg ringer. Hvorfor får du bare for en mnd av gangen? Dersom legen ikke følger deg opp en gang i mnd så burde du jo kunne få resept for lengre tid enn en mnd. Jeg syns det burde gå automatisk jeg. At legen gir deg ny resept på eget initiativ. Da pollensesongen satte igang sendt legen inn resept på allergimedisiner uten at jeg engang trengte be om det.

Skrevet

Hehe, glemte jo å skrive det jeg skulle skrive. Om resepten er for en mnd så må det ihvertfall holde å si ifra en uke i forveien.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Si ifra noen dager før du ikke har mer tabletter. Det holder lenge. Selv får jeg den alltid samme dag.

Anonymkode: aae44...8d6

umakenverdt
Skrevet
6 timer siden, Tandorini skrev:

Trykk et sted der for å se mer info. Det kan være det er en resept en kan ta du flere ganger på. Eventuelt kan du høre om det på apoteket når du henter ut. 

Jeg sjekket, det er en jeg kan ta ut en gang. Det fikk jeg sist gang også, kun en pakke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...