Gå til innhold

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet
6 timer siden, Trine skrev:

Legen min fikser resept samme dag som jeg ringer. Hvorfor får du bare for en mnd av gangen? Dersom legen ikke følger deg opp en gang i mnd så burde du jo kunne få resept for lengre tid enn en mnd. Jeg syns det burde gå automatisk jeg. At legen gir deg ny resept på eget initiativ. Da pollensesongen satte igang sendt legen inn resept på allergimedisiner uten at jeg engang trengte be om det.

Jeg vet ikke hvorfor, det fikk jeg sist gang også, det var derfor jeg måtte ta kontakt igjen nå relativt kort tid etter. Men det er vel en grunn som ikke jeg vet om kanskje..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
7 timer siden, umakenverdt skrev:

Men resepten er for en måneds bruk, hvordan er det da riktig å forholde seg til det? 

Det vanlige er å skrive ut for minst 3 mnd. Kanskje er det en ferievikar og fastlegen din er på ferie. Du får ringe igjen om 3 uker.

PS: Se om det står "Reit" på resepten. Da kan den ekspederes flere ganger.

Skrevet (endret)
7 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg vet ikke hvorfor, det fikk jeg sist gang også, det var derfor jeg måtte ta kontakt igjen nå relativt kort tid etter. Men det er vel en grunn som ikke jeg vet om kanskje..

Av og til virker det som om de trykker på en slags "ctrlV+ctrlC" når resepter blir skrevet ut, dvs. dersom du først en gang har fått et medikament for en kort periode, så man aktivt si i fra om at det er ønskelig med en lengre periode. (Jeg brukte en gang et par år på å få legen min til slutte å skrive ut et medikament jeg har brukt fast i mange år for mer enn to måneder av gangen, han glemte det gang på gang...)

Endret av frosken
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ny resept på sobril da fastlegen min har ferie

Anonymkode: 17842...204

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ny resept på sobril da fastlegen min har ferie

Anonymkode: 17842...204

Da bør du oppsøke fastlegens vikar. Mange leger skriver ikke ut vanedannende medikamenter annet enn til dine faste pasienter.

umakenverdt
Skrevet
5 timer siden, frosken skrev:

Av og til virker det som om de trykker på en slags "ctrlV+ctrlC" når resepter blir skrevet ut, dvs. dersom du først en gang har fått et medikament for en kort periode, så man aktivt si i fra om at det er ønskelig med en lengre periode. (Jeg brukte en gang et par år på å få legen min til slutte å skrive ut et medikament jeg har brukt fast i mange år for mer enn to måneder av gangen, han glemte det gang på gang...)

Ok, så det kan kanskje være det ikke er noen tanke bak at det kun gis en og en. Tusen takk til deg og alle, dere gjorde dette litt lettere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...