Gå til innhold

NHD - DBT behandling

Anbefalte innlegg

Nekter_hjelp
Skrevet

Jeg lurer på hvor det finnes full DBT behandling  etter Marsha Linehan sin metode og hvordan man kan bli henvist til en slik behandlingsform? 

Fortrinnsvis i Nord Trøndelag.

Skrevet
3 timer siden, Nekter_hjelp skrev:

Jeg lurer på hvor det finnes full DBT behandling  etter Marsha Linehan sin metode og hvordan man kan bli henvist til en slik behandlingsform? 

Fortrinnsvis i Nord Trøndelag.

Du finner en oversikt over DBT-team her: dbt.no

Nekter_hjelp
Skrevet
25 minutter siden, frosken skrev:

Du finner en oversikt over DBT-team her: dbt.no

Men hvem kan søke? Søker man selv, fastlege eller psyk.sykehus man tilhører?

Jeg har ikke poliklinikk tilbud, kun psyk.spl i kommunen og hj.spl. og selvfølgelig en fastlege. Har avtale om korte frivillige innleggelser på akuttpost på psykiatrisk som jeg tilhører.

Skrevet
9 minutter siden, Nekter_hjelp skrev:

Men hvem kan søke? Søker man selv, fastlege eller psyk.sykehus man tilhører?

Jeg har ikke poliklinikk tilbud, kun psyk.spl i kommunen og hj.spl. og selvfølgelig en fastlege. Har avtale om korte frivillige innleggelser på akuttpost på psykiatrisk som jeg tilhører.

Du kan ikke søke selv, enten fastlege eller spesialisthelsetjenesten må søke. Første punkt er vel å finne ut om nettopp DBT er tilgjengelig i nærheten av deg. Ser ikke ut som om det er noe DBT for voksne i Nord-Trøndelag, men kanskje finnes det i det minste innslag av behandlingsformen på en poliklinikk nær deg.

Nekter_hjelp
Skrevet

Ja, det var det jeg så på den nettsiden du linket til at det ikke var noe for voksne her jeg bor. Derfor jeg håpet at NHD hadde peiling, for jeg tilhører det sykehuset han jobber på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, vi har valgt å satse på andre behandlingsformer for borderline med selvskading enn DBT.

Nekter_hjelp
Skrevet

Ok, takk for svar.

Synd dere ikke satser på DBT,  for har litt erfaring fra det for mange år siden, men fullførte ikke. Det funket for meg den tiden jeg hadde det og jeg hadde virkelig kunne tenkt meg å prøve ut på nytt for å få en bedring og klare å bryte det mønsteret jeg er i nå.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, vi har valgt å satse på andre behandlingsformer for borderline med selvskading enn DBT.

Hvilke behandlingsformer satser dere på? Er nysgjerrig på hva som kan være effektivt. Og gjelder de spesifikt for selvskading som hovedproblem, eller er det av eupf generelt?

Anonymkode: 4bcfc...97b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...