Gå til innhold

Så tryna jeg igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig har det gått ganske bra med meg i det siste, men i går klemte jeg i meg nesten en liter vodka og endte opp på legevakta etter heftig selvskade.Måtte sy ganske mye, og valgte å ta det uten bedøvelse. Nå er jeg føkka, sitter her alene, skjønner ikke at ektefelle tør å etterlate meg her, føler trang til å gjøre det samme igjen men med verre resultat. Er så tosidig, vakler mellom liv og det andre. Æsj.

Anonymkode: a0947...748

Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig har det gått ganske bra med meg i det siste, men i går klemte jeg i meg nesten en liter vodka og endte opp på legevakta etter heftig selvskade.Måtte sy ganske mye, og valgte å ta det uten bedøvelse. Nå er jeg føkka, sitter her alene, skjønner ikke at ektefelle tør å etterlate meg her, føler trang til å gjøre det samme igjen men med verre resultat. Er så tosidig, vakler mellom liv og det andre. Æsj.

Hva ønsker du at ektefellen din skal gjøre?

Jeg lurer også på hvorfor du velger å fortelle at du valgte å sy uten bedøvelse - har du noen tanker om hvorfor du ønsker å formidle akkurat dette?

Endret av frosken
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg vet ikke. Jeg er så merkelig tom og rar. Bedøvelse ville gitt legitimitet til såret, tror jeg. Sånn som det ble nå så ble kanskje syinga en fortsettelse av skadinga, denne gang utført av andre. Jeg vet ikke. Men ektefelle trenger en pause fra meg. Jeg vil også ha en pause fra meg, men det får jeg ikke. 

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå på et AAmøte. Der møter du bare fol som vet akkurat hvordan du har det. Det er helt straigte vanlige samfunnsborgere som går der. Det er alltid et møte et sted i Norge

Mulig du er maktesløs? Alltid en unnskyldning for å ta en slurk alkohol?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke alkoholiker. Jeg bruker det for å klare å skade meg.

Skrevet

Da har du kanskje en psykolog eller noen å rådføre deg med.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Men vil ikke.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Men vil ikke.

Men du vil bli bedre? Og det ser ut til at du ikke klarer det på egen hånd, ergo må du ta imot hjelp dersom du skal klare det. Jeg synes du skylder din ektefelle å gjøre det.

Skrevet

Ikke dyrk lidelsen, den er bare dritt og gir jo bare vonde følelser. De gode er jo såååå mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber og jobber for å bli bedre. Jeg tar i mot all den hjelp jeg kan få, tar de medisinene jeg skal ha, sørger for å sove og trene. Men av og til så slår de gamle reaksjonsmønstrene inn når flashbackene blir for overveldende, da drikker jeg og skader meg. Det er lenge siden jeg har gjort det nå. Håper det blir lenge til neste gang. Jeg skylder ektefellen min alt, som har vært min støtte og klippe i mange år. Helst vil jeg dø og slippe dette helvete, men jeg kan ikke, fordi vi har barn. Barna mine trenger meg. Men jeg tenker ofte at de hadde hatt det bedre uten meg. Logisk så vet jeg at det ikke er sant, men likevel.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Jeg vet ikke. Jeg er så merkelig tom og rar. Bedøvelse ville gitt legitimitet til såret, tror jeg. Sånn som det ble nå så ble kanskje syinga en fortsettelse av skadinga, denne gang utført av andre. Jeg vet ikke. Men ektefelle trenger en pause fra meg. Jeg vil også ha en pause fra meg, men det får jeg ikke. 

Høres ut som om du har viklet deg inn i en posisjon, hvor det tryggeste er å avvise og å være destruktiv. Innimellom kjenner man seg sterkest og mest uavhengig av andres godhet i en slik posisjon. Samtidig synes jeg å lese et savn etter mer omtanke fra omgivelsene, både fra ektefelle og kanskje også fra legevaktslegen som syntes det var greit å sy uten bedøvelse.

Har du dårlige erfaringer med behandling siden du ikke ønsker dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...