Gå til innhold

NHD: Mangler Lamictal, hvordan disponere rest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie i utlandet og kommer hjem søndag kveld. Ved en inkurie har jeg greid å ta med meg for lite Lamictal. Bruker 100 + 200 mg. Nå har jeg kun 300 mg igjen, har unnlatt å ta morgendosen, slik at siste dose var 200 mg i går kveld.

1. Hvordan disponerer jeg de resterende 300 mg? (Egentlig skulle jeg ha tatt totalt 700 mg - 100+200 i dag og i morgen, 100 søndag morgen)

2. Skal jeg trappe opp på nytt når jeg kommer hjem? Har både 50 og 100 mg tabletter liggende.

Håper på svar :)

Anonymkode: 920cc...561

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta 100 mg i dag, lørdag og hundre på morgenen søndag. Så går du rett opp til 300 på søndag kveld når du kommer hjem.

Du kan gå rett opp på 300 uten opptrapping.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ta 100 mg i dag, lørdag og hundre på morgenen søndag. Så går du rett opp til 300 på søndag kveld når du kommer hjem.

Du kan gå rett opp på 300 uten opptrapping.

Tusen takk for raskt svar!

Anonymkode: 920cc...561

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...