Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på interaksjoner og fant ut at det var interaksjon på tramadol og AD. Jeg ble skuffet over effekten av tramadol og lurte på om den har mindre effekt når jeg bruker AD?

Anonymkode: ec228...5b3

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilket AD?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvilket AD?

Fluoksetin og wellbutrin

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, disse to kan gi nedsatt effekt av Tramadol.

AnonymBruker
Skrevet
Den 16. juli 2016 at 9.01, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja, disse to kan gi nedsatt effekt av Tramadol.

Hvilke andre medisiner egner seg for smerter når jeg i tillegg til ad bruker lithium. Jeg bruker nå idometin. Tramadolen har ikke ønsket effekt. Jeg har redusert ad, og vurderer må å kutte de helt ut i håp om å få bedre effekt av tramadol. Smertene kan skyldes press på isjiasnerven.

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre medisiner egner seg for smerter når jeg i tillegg til ad bruker lithium. Jeg bruker nå idometin. Tramadolen har ikke ønsket effekt. Jeg har redusert ad, og vurderer må å kutte de helt ut i håp om å få bedre effekt av tramadol. Smertene kan skyldes press på isjiasnerven.

Smertestillende hjelper ikke mot nervesmerter,

Skrevet

Rivotril hjelper mot nervesmerter.  Det er også stemningsstabiliserende, men i hvilke grad vet jeg ikke.  Jeg vet det er et benzo og at fastleger helst ikke vil skrive det ut, men nevrologer, fysikalskmedisinere og smertespesialister bruker det endel siden mange har endel kjipe bivirkningrer eller ingen virkning av Neurontin og Lyrica.  Endel mennesker bruker også morfin, men jeg synes det er hard skyts som ikke hjelper så veldig bortsett fra hvis man bruker det sammen med en av de andre medisinene på dager hvor smertene er på topp 10.

Skrevet
4 minutter siden, Dorthe skrev:

Rivotril hjelper mot nervesmerter.  Det er også stemningsstabiliserende, men i hvilke grad vet jeg ikke.  Jeg vet det er et benzo og at fastleger helst ikke vil skrive det ut, men nevrologer, fysikalskmedisinere og smertespesialister bruker det endel siden mange har endel kjipe bivirkningrer eller ingen virkning av Neurontin og Lyrica.  Endel mennesker bruker også morfin, men jeg synes det er hard skyts som ikke hjelper så veldig bortsett fra hvis man bruker det sammen med en av de andre medisinene på dager hvor smertene er på topp 10.

En ulempe ved Rivotril er vel at man da ikke lenger kan kjøre bil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...