Gå til innhold

NHD: Truxal eller Seroquel for søvn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et av disse som egner seg bedre for søvn enn det andre? Jeg er redd for vektøkning, men har ikke fått det foreløpig av noen av dem. Hvilken gir eventuelt mest vektøkning? Truxal brukes i dosen 15-25 mg, Seroquel 25-50 mg. Seroquel er ganske nytt for meg, men jeg tror ikke de slår meg ut like mye på formiddagen som Truxal gjør. Kan det stemme? På Truxal føler jeg meg mer som en zombie den første haldelen av dagen (selv om jeg tar dem to timer før leggetid). 

Bare lurte på hvem av dem du anbefaler, både for søvn, angst og for å ikke få vektøkning. Sliter med generalisert angst, depresjoner og eupf.

Anonymkode: bb47d...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel et spørsmål som er besvart mange ganger før, prøv å søk.

Anonymkode: 3eccd...180

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel et spørsmål som er besvart mange ganger før, prøv å søk.

Anonymkode: 3eccd...180

Jeg har forsøkt det. Jeg fant ikke noe svar som er relevant for akkurat det jeg spør om. 

Skrevet

Jeg synes seroquel er mest behagelig av de to. Jeg foretrekker den som sovemedisin. Sover godt, og lite bivirkninger. Truxal er mer en slags "storslegge".

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg synes seroquel er mest behagelig av de to. Jeg foretrekker den som sovemedisin. Sover godt, og lite bivirkninger. Truxal er mer en slags "storslegge".

Fint å lese om andres erfaringer. Kan være enig i at Truxal slår en veldig ut. Den øker på en måte angsten ved at jeg nesten ikke klarer å røre meg om natten. Og det på doser som er 15-25 mg.

stjernestøv
Skrevet

Jeg foretrekker seroquel, følte jeg ble psykotisk av truxal. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ville hatt Seroquel som førstevalg. På disse doser er det ikke bare medisinen sin skyld om en legger på seg :-)

AnonymBruker
Skrevet
Den 16. juli 2016 at 18.55, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ville hatt Seroquel som førstevalg. På disse doser er det ikke bare medisinen sin skyld om en legger på seg :-)

Det er nok et poeng. Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...