Gå til innhold

Tiltrekning mot bråk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen svare meg på hva som får noen til å tiltrekkes av bråk og ugang? Har lenge lurt på dette. Selv har jeg to sterke sider. Jeg er både sinnt og lykkelig. Jeg er snill som et lam,gir fremmede gaver for å glede de, samtidig stjeler jeg noen dager, bare for å stjele. Jeg føler det bruser inni meg, vil gjøre kriminelle ting, føler meg overmodig og tøff.. Jeg har en så sterk trang til å finne på ugang.. Jeg har vært utro før,å jeg vil gjøre masse både fælt å sprøtt. Når noe fælt kommer på tv ler jeg,fryder meg faktisk.. Finnes det noe forklaring på slik oppførsel?? Jeg går i psykiatrisk behandling fordi barndommen min var jævlig. Og medisineres. 

Anonymkode: 878f5...086

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen svare meg på hva som får noen til å tiltrekkes av bråk og ugang? Har lenge lurt på dette. Selv har jeg to sterke sider. Jeg er både sinnt og lykkelig. Jeg er snill som et lam,gir fremmede gaver for å glede de, samtidig stjeler jeg noen dager, bare for å stjele. Jeg føler det bruser inni meg, vil gjøre kriminelle ting, føler meg overmodig og tøff.. Jeg har en så sterk trang til å finne på ugang.. Jeg har vært utro før,å jeg vil gjøre masse både fælt å sprøtt. Når noe fælt kommer på tv ler jeg,fryder meg faktisk.. Finnes det noe forklaring på slik oppførsel??

Høres ut som psykopati.

Anonymkode: 908c3...8cb

Skrevet

Vi mennesker har alle svake og sterke sider. Det gjelder å legge vekt på positive sidene mest mulig, men en innstilling at  det gjør deg til et bedre menneske som også andre kan sette pris på. Du kan komme inn i en god sirkel. Det sies at vi har en trapp  eller stige foran oss. Vi kan ikke stå helt stille i den,  for enten går vi oppover eller nedover. En annen ting er det, at det ikke bare de svakhetene i seg selv som gjør det vanskelig, men mye dårlig påvirkning fra omgivelsene og miljøet vi vanker i. Bedre miljø, mer stimulans til det positive egenskapene.

Skrevet

Du forteller om to sterkesider av deg! Du beskriver den ene siden som snill og gavmildhet og gleder andre med å gi dem gaver! Og samtidig foteller du at du har hat en jævlig barndom og behandles i Psykratien med Medisinering! Og jeg vil nok si at den andre siden der du føler en evig trang, samtidig som du stjeler! Den dårlige siden din kommer nok på grunn av noe du opplevde i barndommen som utløste det!

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du gir bort de stjålne varene?

"Kleptomani

Symptomer

Individet får en uimotståelig trang til, eller et tvangsmessig behov for, å bemektige seg ting eller fremmed eiendom mot sin vilje. Hvis handlingen ikke utføres, utvikles en sterk indre uro. Under og like etter handlingen oppleves tilfredsstillelse og avspenning. Tyvegodset er som regel fullstendig uten verdi for vedkommende, og blir senere ofte kastet, gitt bort eller samlet opp. Vinningshensikten, slik man ser den ved vanlige tyverier, mangler fullstendig."

https://sml.snl.no/kleptomani

Anonymkode: 71c32...0b1

Skrevet

En trenger ikke nødvendigvis ha en dårlig barndom for å ha dårlige tendenser eller svakheter, som en skulle bare bli født med gode egenskaper. Mange graver i barndommen for å finne en mening  med hvorfor de gjør for eksempel kriminelle handlinger. Det finnes ingen egentlig sammenheng her. Enkelte har opplevd en forferdelig barndom, med har ikke fulgt i sin far fotspor, eller mor  eller hva det måtte være. Det må bare innrømmes at noen har svakheter. Forskjellen er et noen klarer å holde sine svakheter i sjakk, mens andre ikke.  

Skrevet
Den 7/16/2016 at 15.59, AnonymBruker skrev:

Kan noen svare meg på hva som får noen til å tiltrekkes av bråk og ugang? Har lenge lurt på dette. Selv har jeg to sterke sider. Jeg er både sinnt og lykkelig. Jeg er snill som et lam,gir fremmede gaver for å glede de, samtidig stjeler jeg noen dager, bare for å stjele. Jeg føler det bruser inni meg, vil gjøre kriminelle ting, føler meg overmodig og tøff.. Jeg har en så sterk trang til å finne på ugang.. Jeg har vært utro før,å jeg vil gjøre masse både fælt å sprøtt. Når noe fælt kommer på tv ler jeg,fryder meg faktisk.. Finnes det noe forklaring på slik oppførsel?? Jeg går i psykiatrisk behandling fordi barndommen min var jævlig. Og medisineres. 

Jeg lurer på om du leter etter det som er gjenkjennelig fra barndommen. Selv barn som opplever mishandling lengter tilbake til foreldrene og hjemmet lenge etter at de har blitt fjernet. Uansett hva det skyldes, så er dette noe du kan jobbe med i terapi. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FGT skrev:

En trenger ikke nødvendigvis ha en dårlig barndom for å ha dårlige tendenser eller svakheter, som en skulle bare bli født med gode egenskaper. Mange graver i barndommen for å finne en mening  med hvorfor de gjør for eksempel kriminelle handlinger. Det finnes ingen egentlig sammenheng her. Enkelte har opplevd en forferdelig barndom, med har ikke fulgt i sin far fotspor, eller mor  eller hva det måtte være. Det må bare innrømmes at noen har svakheter. Forskjellen er et noen klarer å holde sine svakheter i sjakk, mens andre ikke.  

Nei, men det er nok større sjangse dette skjer med en dårlig barndom.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er nok større sjangse dette skjer med en dårlig barndom.

Ja for noen . En er ikke dømt til å mislykkes fordi en har hatt en dårlig oppvekst , eller barndom.  Det finnes det mange beviser for.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, FGT skrev:

Ja for noen . En er ikke dømt til å mislykkes fordi en har hatt en dårlig oppvekst , eller barndom.  Det finnes det mange beviser for.

Jeg det er større sannsynlighet med "dårlig" barndom, ikke at det gjelder alle.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Jeg er nok allt for omtenksom til å være psykopat . Men min psykolog nevner at mine to sider stadig er i kamp. Splittet personlighet.. Skjønner meg bare ikke helt på det.. men ok.... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...