Gå til innhold

Er dette insektet i spania ei flue eller er det mygg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Fordi jeg er på en Facebook-side med folk som bor i Albir og noen andre la ut et bilde av samme insekt og flere svarte at det var en klegg og hvis man fikk et stikk burde man gå til legen.

Jeg har sett det sjøl der nede og lurt og husket at Blomsterflue også lurte på hva slags insekt det var.

Blomsterfluen
3 minutter siden, Dorthe skrev:

Fordi jeg er på en Facebook-side med folk som bor i Albir og noen andre la ut et bilde av samme insekt og flere svarte at det var en klegg og hvis man fikk et stikk burde man gå til legen.

Jeg har sett det sjøl der nede og lurt og husket at Blomsterflue også lurte på hva slags insekt det var.

Oi. Bør jeg gå til lege nå når jeg er kommet hjem siden jeg er trøtt og får rarhets-anfall, siden jeg ble stukket av flere sånne i L Albir?

Annonse

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

Oi. Bør jeg gå til lege nå når jeg er kommet hjem siden jeg er trøtt og får rarhets-anfall, siden jeg ble stukket av flere sånne i L Albir?

Det er mange forskjellige mygg i Albir og mange får store hevelser og pustevanskeligheter når man får stikk på størrelse med en 20-kroning som klør.  Det er bl.a Tigermygg der nede som er store med hvite striper på ryggen.  Da kan det være lurt å gå til legen, men jeg har fått allergitabletter på apoteket og de funker slik at hevelsen og pustevanskeligheter forsvinner.  Men dette hjelper jo når stikket er nytt og jeg tenker at det ikke er nødvendig for deg å gå til legen så mange dager etterpå.  Man får ikke varige skader av stikkene der.

14 minutter siden, Dorthe skrev:

Og jeg som trodde det var en eller annen lur google-funksjon ;)

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Og jeg som trodde det var en eller annen lur google-funksjon ;)

Beklager, jeg er god til å Google men er enig med deg at å Google bilder ikke er så lett når man ikke har peiling på hva insektet heter.

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...