Gå til innhold

nhd: bør jeg legges inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt besøk av legevakten 2 dager på rad nå. Først av en ung kvinne tror jeg, jeg ble kjempe glad fordi hun mente at jeg ikke hadde psykose da pappa spurte henne om hun mente jeg var sucidal eller psykotisk, hun svarte nei. Men jeg snakket med behandlern min dagen ettterpå, han sier at jeg har psykose og det er sikkert. Så ble jeg lei meg igjen, fordi jeg vil at folk skal tro meg på sannheten. Første legen mente hvis jeg begynte å ta medisiner så er det ikke vits med innleggelse. 

Igår når det ble kaos for meg og politiet fikk vite mine bevegelser og handlinger begynte jeg å si stygge ord til min fars avdøde foreldre og bror, jeg kalte dem svært stygge ord, fordi jeg hadde det vanskelig. Da ringte pappa legevakten, så kom det en ung mann. Han sa frivillig innleggelse ikke er bra, for da kan jeg fort skrive meg ut, så han ville ha meg på tvang. Men da ringte jeg behandlern min på privat tiden hans, og da snakket han med legen, og da ble de enige om at jeg ikke skulle legges inn og at jeg får time idag. Men han legen mente at han ikke ville gi diagnose men det likner på en vrangforestillingslidelse, da ble jeg mer skuffet. Men jeg ble ikke veldig sint på han, han var veldig fin mot meg. 

Så ringte behandlern min meg idag, han sa jeg har psykose og at det er sikkert, også sa han at det er ikke sikkert jeg har dissosiativ lidelse, men at jeg får uvirkelighetfsølelse av vrangforestillinger og stress, så jeg er svært uenig med han. Jeg mener det kommer uten stress også. Så har jeg time hos han i morgen, jeg får besøk fra familie fra utlandet, jeg vil ikke være hjemme, pga jeg er feit, og får uvirkelighetsfølelse og depersonalisering. Så jeg lurer på om jeg bør legge meg inn frivillig?

situasjonen nå er at når det blir kaos så begynner jeg å si stygge ord til min far, og da ringer han legevakt, har ikke knust noe, men jeg tar ikke medisiner som legen har sakt. Og det er seroquel 400 mg om dagen, slutta også med risperdal 2-3 mg. Så nå bruker jeg solian, zoloft og imovane. Jeg sa til behandlern min at jeg er ute av psykose så nå trenger jeg ikke medisiner, men han sa hvis man ikke har psykose skal man ta medisiner til viss tid så det ikke kommer tilbake. Legen fikk meg til å ta 200 mg seroquel igår kveld, men har ikke tatt olm dagen, jeg tar ikke medisiner pga 2 ting: 1 ) jeg er ikke psykotisk  2) jeg får derealisasjon. 

Grunden for at behandlern min ikke legger meg inn er at sist gang jeg var der fikk jeg traumer derifra, jeg svettet om natten fordi jeg va redd personalet, jeg spiste lite, og det ble rett og slett tortur. Og hvis jeg blir lagt inn på tvang nå så blir det svært vanskelig pga kvinner der overvåker meg, og de vil skade meg, så jeg vil være svært redd av å være der, derfor mener mine behandlere at det ikke er forsvarlig at jeg er der, og det er best hjemme med medisiner, hva mener du nhd ?

Skrevet

Snakket med behandlern min om at jeg skriver her for å få svar fra deg, så det sa han var greit. Psykiatern min hadde hørt om deg og kalte deg kjent eller noe sånt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...