stjernestøv Skrevet 19. juli 2016 Skrevet 19. juli 2016 Ringte for sikkerhets skyld og spurte om latuda var kommet, de måtte bestille sist. Resepten hadde vært der en uke, men de hadde ikke bestilt for det var så sjelden medisin. Må jeg virkelig ringe å be dem bestille for hver gang? Bør de ikke bestille selv om det er bare jeg som bruker det? 0 Siter
ISW Skrevet 19. juli 2016 Skrevet 19. juli 2016 Ja du bør bestille i god tid før du er tom. Men det er idiotisk at de ikke har bestilt da de ble bedt om det da. Apoteker bruker lagerstyringssystemer. Etterhvert som du har hentet Latuda jevnlig, lærer de seg at det er etterspørsel etter den og bestiller uten at du ber om det, men det tar tid. Husk å hente medisinen samme sted hver gang, så går det raskere. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Skrevet 19. juli 2016 6 minutter siden, issomethingwrong skrev: Ja du bør bestille i god tid før du er tom. Men det er idiotisk at de ikke har bestilt da de ble bedt om det da. Apoteker bruker lagerstyringssystemer. Etterhvert som du har hentet Latuda jevnlig, lærer de seg at det er etterspørsel etter den og bestiller uten at du ber om det, men det tar tid. Husk å hente medisinen samme sted hver gang, så går det raskere. Ok. Skal snakke mer om dette med dem. Skulle være unødvendig å ringe hver gang. 0 Siter
tilstede Skrevet 19. juli 2016 Skrevet 19. juli 2016 38 minutter siden, stjernestøv skrev: Ringte for sikkerhets skyld og spurte om latuda var kommet, de måtte bestille sist. Resepten hadde vært der en uke, men de hadde ikke bestilt for det var så sjelden medisin. Må jeg virkelig ringe å be dem bestille for hver gang? Bør de ikke bestille selv om det er bare jeg som bruker det? Jeg må bestille noen dager i forveien på brintellix, som også er sjeldent i bruk ifølge dem. Tror det er ganske vanlig med sjeldne medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. juli 2016 Forfatter Skrevet 19. juli 2016 13 minutter siden, tilstede skrev: Jeg må bestille noen dager i forveien på brintellix, som også er sjeldent i bruk ifølge dem. Tror det er ganske vanlig med sjeldne medisiner. Ok. Men du må vel ikke ringe å be dem bestille dem? 0 Siter
tilstede Skrevet 19. juli 2016 Skrevet 19. juli 2016 48 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Men du må vel ikke ringe å be dem bestille dem? Jeg møter opp og må be dem bestille det, slik at jeg kan få det et par tre dager etterpå. Så må planlegge i forveien ja. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Skrevet 20. juli 2016 12 timer siden, tilstede skrev: Jeg møter opp og må be dem bestille det, slik at jeg kan få det et par tre dager etterpå. Så må planlegge i forveien ja. Ok. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 21. juli 2016 Skrevet 21. juli 2016 De burde jo bestille innen en uke hvis du hadde fått skrevet resept på det for så pass lenge siden, men det er aldri dumt å ringe en gang for mye. Jeg opplevde dette med Lamictal da denne var ganske ny på slutten av nittitallet. Da måtte jeg ringe eller kontakte apoteket minst et par dager i forveien før uthenting, slik at de kunne bestille om de ikke hadde. Etter hvert ordnet jeg så jeg hadde resepten liggende på apoteket. Dermed visste de at det i alle fall var en pasient som brukte det, så da trengte jeg ikke ringe mer. Det er nok fortsatt sånn, selv om e-resepten er kommet for en tid siden. Jeg tenker uansett at det er bedre å få ordnet ny forsyning medisiner i god tid før man går tom, for da er man sikker på at apoteket får bestilt i tide :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 Skrevet 21. juli 2016 Det er helt vanlig att de ikke har skjeldne medisiner. De er ofte dyre også. Jeg ringer altid i forvei, dersom det er noe uvanlig jeg skal ha. Feks Lyrica, solian, og slikt. Anonymkode: 42cf6...5b8 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Skrevet 21. juli 2016 1 time siden, FjellOgDalar skrev: De burde jo bestille innen en uke hvis du hadde fått skrevet resept på det for så pass lenge siden, men det er aldri dumt å ringe en gang for mye. Jeg opplevde dette med Lamictal da denne var ganske ny på slutten av nittitallet. Da måtte jeg ringe eller kontakte apoteket minst et par dager i forveien før uthenting, slik at de kunne bestille om de ikke hadde. Etter hvert ordnet jeg så jeg hadde resepten liggende på apoteket. Dermed visste de at det i alle fall var en pasient som brukte det, så da trengte jeg ikke ringe mer. Det er nok fortsatt sånn, selv om e-resepten er kommet for en tid siden. Jeg tenker uansett at det er bedre å få ordnet ny forsyning medisiner i god tid før man går tom, for da er man sikker på at apoteket får bestilt i tide :-) Ja de burde jo bestilt, men får heller ringe dem for hver gang da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Skrevet 21. juli 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig att de ikke har skjeldne medisiner. De er ofte dyre også. Jeg ringer altid i forvei, dersom det er noe uvanlig jeg skal ha. Feks Lyrica, solian, og slikt. Anonymkode: 42cf6...5b8 Ok. Solian hadde de alltid når jeg tok det, lyrica og. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.