Gå til innhold

Ble irritert på apoteket.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Ringte for sikkerhets skyld og spurte om latuda var kommet, de måtte bestille sist. Resepten hadde vært der en uke, men de hadde ikke bestilt for det var så sjelden medisin. Må jeg virkelig ringe å be dem bestille for hver gang? Bør de ikke bestille selv om det er bare jeg som bruker det?

Skrevet

Ja du bør bestille i god tid før du er tom.

Men det er idiotisk at de ikke har bestilt da de ble bedt om det da.

Apoteker bruker lagerstyringssystemer. Etterhvert som du har hentet Latuda jevnlig, lærer de seg at det er etterspørsel etter den og bestiller uten at du ber om det, men det tar tid. Husk å hente medisinen samme sted hver gang, så går det raskere.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja du bør bestille i god tid før du er tom.

Men det er idiotisk at de ikke har bestilt da de ble bedt om det da.

Apoteker bruker lagerstyringssystemer. Etterhvert som du har hentet Latuda jevnlig, lærer de seg at det er etterspørsel etter den og bestiller uten at du ber om det, men det tar tid. Husk å hente medisinen samme sted hver gang, så går det raskere.

Ok. Skal snakke mer om dette med dem. Skulle være unødvendig å ringe hver gang. 

Skrevet
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ringte for sikkerhets skyld og spurte om latuda var kommet, de måtte bestille sist. Resepten hadde vært der en uke, men de hadde ikke bestilt for det var så sjelden medisin. Må jeg virkelig ringe å be dem bestille for hver gang? Bør de ikke bestille selv om det er bare jeg som bruker det?

Jeg må bestille noen dager i forveien på brintellix, som også er sjeldent i bruk ifølge dem. Tror det er ganske vanlig med sjeldne medisiner.

stjernestøv
Skrevet
13 minutter siden, tilstede skrev:

Jeg må bestille noen dager i forveien på brintellix, som også er sjeldent i bruk ifølge dem. Tror det er ganske vanlig med sjeldne medisiner.

Ok. Men du må vel ikke ringe å be dem bestille dem?

Skrevet
48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men du må vel ikke ringe å be dem bestille dem?

Jeg møter opp og må be dem bestille det, slik at jeg kan få det et par tre dager etterpå. Så må planlegge i forveien ja.

stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, tilstede skrev:

Jeg møter opp og må be dem bestille det, slik at jeg kan få det et par tre dager etterpå. Så må planlegge i forveien ja.

Ok. 

FjellOgDalar
Skrevet

De burde jo bestille innen en uke hvis du hadde fått skrevet resept på det for så pass lenge siden, men det er aldri dumt å ringe en gang for mye. Jeg opplevde dette med Lamictal da denne var ganske ny på slutten av nittitallet. Da måtte jeg ringe eller kontakte apoteket minst et par dager i forveien før uthenting, slik at de kunne bestille om de ikke hadde. Etter hvert ordnet jeg så jeg hadde resepten liggende på apoteket. Dermed visste de at det i alle fall var en pasient som brukte det, så da trengte jeg ikke ringe mer. Det er nok fortsatt sånn, selv om e-resepten er kommet for en tid siden. Jeg tenker uansett at det er bedre å få ordnet ny forsyning medisiner i god tid før man går tom, for da er man sikker på at apoteket får bestilt i tide :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig att de ikke har skjeldne medisiner. De er ofte dyre også. Jeg ringer altid i forvei, dersom det er noe uvanlig jeg skal ha. Feks Lyrica, solian, og slikt.

Anonymkode: 42cf6...5b8

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, FjellOgDalar skrev:

De burde jo bestille innen en uke hvis du hadde fått skrevet resept på det for så pass lenge siden, men det er aldri dumt å ringe en gang for mye. Jeg opplevde dette med Lamictal da denne var ganske ny på slutten av nittitallet. Da måtte jeg ringe eller kontakte apoteket minst et par dager i forveien før uthenting, slik at de kunne bestille om de ikke hadde. Etter hvert ordnet jeg så jeg hadde resepten liggende på apoteket. Dermed visste de at det i alle fall var en pasient som brukte det, så da trengte jeg ikke ringe mer. Det er nok fortsatt sånn, selv om e-resepten er kommet for en tid siden. Jeg tenker uansett at det er bedre å få ordnet ny forsyning medisiner i god tid før man går tom, for da er man sikker på at apoteket får bestilt i tide :-)

Ja de burde jo bestilt, men får heller ringe dem for hver gang da. 

stjernestøv
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig att de ikke har skjeldne medisiner. De er ofte dyre også. Jeg ringer altid i forvei, dersom det er noe uvanlig jeg skal ha. Feks Lyrica, solian, og slikt.

Anonymkode: 42cf6...5b8

Ok. Solian hadde de alltid når jeg tok det, lyrica og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...