Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man (som myndig) tar overdose og havner på sykehus e.l. vil pårørende kunne bli kontaktet uten mitt samtykke?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er hensikten med denne overdosen evnt?

Anonymkode: 36f56...c3d

Skrevet
31 minutter siden, Momo skrev:

Dersom man (som myndig) tar overdose og havner på sykehus e.l. vil pårørende kunne bli kontaktet uten mitt samtykke?

Ja, dersom du kommer til sykehuset i bevisstløs tilstand, så vil pårørende bli kontaktet.

Nicklusheletida
Skrevet
38 minutter siden, Momo skrev:

Selvfølgelig !

Skrevet

Ok. Var det jeg antok (fryktet). Takk for svar.

Vet dere om man kan oppgi noe sted hvem man vil at skal bli kontaktet isåfall? Tror det fort ville vært foreldrene mine som ville blitt kontaktet og det er andre jeg ser på som nærere pårørende.

Skrevet

Du kan selv avgjøre hvem som skal betraktes som nærmeste pårørende.

Skrevet

Du kan bytte pårørende på norge.no, tror jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan selv velge "nærmeste pårørende" forutsatt at vedkommende har samtykket.

Skrevet
On 22 Jul 2016 at 11:05 AM, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Du kan selv velge "nærmeste pårørende" forutsatt at vedkommende har samtykket.

Takk for svar. 

Beklager, jeg var gaske langt nede den tirsdagen. Nå har jeg istedet gått på apoteket med pillene jeg vurderte å putte i meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...