Gå til innhold

NHD- Haster- Pårørendesamtale i dag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innledning : Det er jeg som har skrevet om sønnen min. Du svarte at dette i beste fall er alvorlig sosialfobi og depresjon, at dette ikke vil gå over av seg , at han bør bruke Cipralex i minst 5 år og at han trenger en terapeut som behersker terapiformen som er rettet mot denne lidelsen og ikke bare en som prater om « hvordan har du hatt det siden sist ? » Du mente han fikk elendig hjelp av DPS. ( Det er nettopp slik samtalene har vært i følge sønnen )

Jeg er sikker på at diagnosen du stilte er korrekt. Googlet og alt stemmer. Er som å lese om han.

Siden sist jeg skrev har det gått fremover, synes jeg. Har hatt en fin ferietur med fjellturer og riktig døgnrytme, mer opplagt, tar mer iniativ og viser mer handlekraft. Har hatt et panikkanfall med pustebesvær etter ferien

Ble utløst av et besøk hjemme hos faren som stilte han spørsmål han synes var ubehagelige. Jeg var ikke der, men han kom til meg og fortalte. Jeg merker det veldog godt på han også. Etter anfallet er han sliten et døgn omtrent før han slapper av og blir bedre. Klarer ikke henge med i samtaler når han har det slik. Besøket ville nok bare vise interesse, men han misforstår. Etterpå når det er over og jeg har fortalt at folk spør om slike ting for å være hyggelige, skjønner han selv og sier : - « Jeg er nok litt for paranoid »

Men alt i alt er han bedre og jeg er ganske sikker på at dette kommer av at Cipralex begynner å virke igjen nå. 

Etter ditt siste svar, ringte jeg Dps og ba om en samtale med den nye psykologen som ingen har truffet. Virket som alt stoppet opp da den forrige gikk ut i permisjon.

Jeg skal dit i dag og har planer om å oppnå :

1. At han nå får riktig terapi og ikke bare snikksnakk.

2. At han må fortsette med Cipralex lenge.

3. At de ikke kaster bort tid på å ta en ny utredning som han allerede er ferdig med uten at de fant noe spesielt. Jeg må få de til å forstå at det du har sagt er riktig for det er jeg sikker på at det er.

Spørsmålet er : Hva bør jeg si for å få fortgang på det hele og unngå at mer tid blir kastet vekk ?

Anonymkode: b4014...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Gikk det bra i dag? 

Anonymkode: 9d3fe...06c

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det bra i dag? 

Anonymkode: 9d3fe...06c

Ja, det ble et positivt møte. Vi høres ut til å være enige og det skal startes opp med kognitiv terapi i neste uke.  Skal være litt obs på Bipolar 2 også iom at angsten og depresjonen kom samtidig. Høres fornutig ut det, men starter med behandlingen av symtomene med det samme uansett og så får man se om det blir medisinbytte etterhvert. Da var det snakk om Lamictal. ( tror jeg det het) 

Hun mente alle de symtomene han har er typiske ved depresjon, men noe kan tale for Bipolar 2 og noe i mot. 

Jeg tror jeg fikk frem ganske klart og tydelig nå at jeg vil ha fortgang på dette , så så langt er jeg fornøyd :)

Anonymkode: b4014...9cd

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meget bra. Fikk dessverre ikke til å svare i går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...