Gå til innhold

Utmattelse og merkelige opplevelser - hjelp?

Anbefalte innlegg

EnVeldigMerkeligMann
Skrevet (endret)

Min historie er mildt sagt veldig merkelig, jeg skal ikke gå så veldig inn på hva det gjelder, men det har en lang forhistorie og det er reelt, altså ikke vrangforestillinger sånn det kan høres ut som ved første øyekast. Mye av det jeg har vært igjennom kan bekreftes via venner og familie.

Jeg sliter med sterk utmattelse, dette er reelt. Jeg merker jeg synker sammen som en potetsekk med engang jeg opplever noe traumatisk, traumer har jeg hatt nok av i mitt liv og jeg blir rett og slett sliten og søvnig av det. Jeg har også fått diagnose schitzofreni. Det rare her er at jeg har hørt stemmer som har fortalt meg ting som har skjedd senere og mye annet så jeg vet det ikke får vært schitzofreni.

Jeg lurer rett og slett på om det finnes grupper for folk med merkelige opplevelser, uten at det sykeliggjøres? Ikke noe "vennlig" lege her som smilende sitter og hører på det jeg sier og gir meg en resept på piller, men folk som tar det på alvor, og kanskje har erfaring fra liknende tilfeller? Ikke vanlig psykiatri nødvendigvis, men samtalegrupper o.l.

Endret av EnVeldigMerkeligMann
EnVeldigMerkeligMann
Skrevet

edit:

kan legge til at mye av det og er kjent av politi og psykiatri, min hensikt med en sånn gruppe er å prøve å finne svar på ting, ikke fra tunge psykiatriske pasienter med tydelige vrangforestillinger, men fra folk som er "normale" men har opplevelser litt utenfor normalen. å sitte med alt dette her er rett og slett for tungt, og jeg tror kanskje det kunne hjulpet litt på den utmattelsen og hjelpesløsheten jeg føler. jeg har rett og slett ingen å prate med om dette her. psykologer vil se på meg som en diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...