Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD

Jeg skriver for å få råd til håndtering av tvangstankene mine. 

Tidligere i livet har jeg nok i perioder vært plaget med angst og til tider OCD, sjekking etc, men ikke så ille at det har krevd behandling. Jeg er høyt utdannet, resurssterk, med fulltidsjobb i helsevesenet. Jeg vil påstå at jeg har ganske god innsikt i dette, og det hjelper jo selvsagt. Samboeren min blir av og til litt oppgitt, men han er generelt veldig støttende og vi snakker godt sammen, kan også le av meg sammen. Han er stødig og god og vi har vært sammen i 5 år.

Nå er det slik at jeg er gravid med vårt første barn. Ikke planlagt, men ønsket! Siden vi fant ut at jeg er gravid har jeg stresset over flere ting, bla at vi har katt - toxoplasmose, at jeg drakk alkohol før visste at var gravid - alkoholskader etc. 

Det værste er en tanke som har dukket opp de siste dagene, at det ikke er samboeren min som er faren til barent. Det er en grusom tanke, og bunner i litt av det samme som denne skrekken for alkoholskader. Jeg er litt usikker på eggløsning/unnfangelse, men relativt sikker på at det må ha vært 9. eller 17. juni. Har også vært på tidlig UL som stemmer omtrent med dette. 16.juni var vi på en fest der det ble mye alkohol, og jeg husker ikke slutten av kvelden. Jeg vet at det var en vi kjenner som flørtet med meg, og som ga meg en klem. Det var folk rundt oss hele tiden. Jeg husker også at han gjorde et framstøt/klåing som jeg ikke satte pris på og som jeg fortalte om til kjæresten min og andre som var tilstede. 

Neste dag snakket vi om dette, det var noe irritasjon over at jeg hadde blitt så beruset, men også over at denne bekjente opptrådte på en usmakelig måte. Møtte igjen denne bekjente dagen etter festen og han oppførte seg som ingenting hadde skjedd. 

Tankene mine går ut på om det kan ha skjedd noe mer som jeg ikke husker. Jeg tror det egentlig ikke, men det er så vondt å gå å kjenne på.