Gå til innhold

Overgrep og gjennomføre samliv med nåværende mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? 

Jeg er gift med en fantastisk mann. Han er en bauta i livet mitt og jeg elsker han. 

Men jeg sliter med et veldig stort problem. Han er glad i sex. Sikkert som mange menn. Men jeg kjenner bare redsel, kvalme og at det er vondt. Jeg kan ende opp på badet og kaste opp eller brekke meg. Likevel gjennomfører jeg. For jeg vil min mann alt godt. Og hvilket liv er det å være gift og ikke ha sex? 

Men jeg kjenner bare vondt med det. Kvalme. Kjenner aldri lyst. Han kan spøke med det men lysten hans virker for stor til at det stopper der. Og jeg blir med. 

Vi har hatt noen avtale "pauser". På et par uker. Aldri definert i tid. Men etter kort tid kommer spøken om når det er på tide igjen. 

hva skal jeg gjøre? Vil jeg aldri kjenne lyst? Aldri like det? I tilfelle: hva gjør jeg da? Bør jeg fortsette å presse meg? Normale folk har jo sex? 

Er ikke klar for sexolog. Har mer enn nok med flere psykologer og en psykiater i teamet mitt. 

Jeg føler meg råtten som gjør dette mot min fantastiske mann:(

Skrevet (endret)

Dette var noe merkelig. Forstår han ikke hvordan du har det ? En fantastisk mann ville ikke hentyde til sex en  gang, hvis han skjønner at du har, eller føler det slik som du beskriver.   I en slik situasjon kan du føle deg brukt, som  gjenstand, og forholdet kan vel ikke bevares dere fortsetter slik.

Endret av FGT
Skrevet

Det er nok jeg som ikke er flink nok. Samtidig tenker jeg at vi er gift. Gifte folk gjør sånt. Jeg kan ikke legge skylden på han. Selv om jeg, hvis det var mulig å velge, hadde valgt bort akkurat dette i et ekteskap. Og mindre spøk. Jeg tror han prøver å ufarliggjøre det. Også tror jeg han har stor sexlyst? Og jeg tror han ønsker å vise meg at det er noe fint noe. Men jeg føler ikke det:(

Skrevet

Jeg tror ikke du blir bedre av å presse deg selv til å ha sex. Det blir nok bare mer og mer vanskelig å få lyst når du hele tiden får ubehagelig opplevelser forbundet med det. Dere burde egentlig ha sex-forbud. Bare kose innenfor dine rammer til du blir trygg og komfortabel med det og kanskje få lyst på mer. Så bør du ha lyst en god stund før dere faktisk har sex.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere kan ha nytte av av det samme? Har selv hatt tilsvarende problemer som deg med sexlivet og fulgt disse rådene med godt hell: 

Anonymkode: 0a55c...d89

Skrevet
52 minutter siden, florista skrev:

Det er nok jeg som ikke er flink nok. Samtidig tenker jeg at vi er gift. Gifte folk gjør sånt. Jeg kan ikke legge skylden på han. Selv om jeg, hvis det var mulig å velge, hadde valgt bort akkurat dette i et ekteskap. Og mindre spøk. Jeg tror han prøver å ufarliggjøre det. Også tror jeg han har stor sexlyst? Og jeg tror han ønsker å vise meg at det er noe fint noe. Men jeg føler ikke det:(

Jeg er også gift, og sex kan bli noe vart noe. En må lære å forstå hvordan en virker, særlig kvinnen, for er det mye mer som spiller inn en bare stor sexlyst fra en mann. Det hadde ikke vært vanskelig, hvis det bare var det det sto på altså lysten fra en mann. Men hvis han ellers er kjærlig og hensynsfull, så kan det selvfølgelig være at det noe med deg.   Syns at det med sex alltid har vært komplisert  og til tider meget stressende for det er lett trå feil. Nå har jeg ikke hatt sex på over 10 år, men er fortsatt gift.

Skrevet
2 timer siden, florista skrev:

Hva skal jeg gjøre? 

Jeg er gift med en fantastisk mann. Han er en bauta i livet mitt og jeg elsker han. 

Men jeg sliter med et veldig stort problem. Han er glad i sex. Sikkert som mange menn. Men jeg kjenner bare redsel, kvalme og at det er vondt. Jeg kan ende opp på badet og kaste opp eller brekke meg. Likevel gjennomfører jeg. For jeg vil min mann alt godt. Og hvilket liv er det å være gift og ikke ha sex? 

Men jeg kjenner bare vondt med det. Kvalme. Kjenner aldri lyst. Han kan spøke med det men lysten hans virker for stor til at det stopper der. Og jeg blir med. 

Vi har hatt noen avtale "pauser". På et par uker. Aldri definert i tid. Men etter kort tid kommer spøken om når det er på tide igjen. 

hva skal jeg gjøre? Vil jeg aldri kjenne lyst? Aldri like det? I tilfelle: hva gjør jeg da? Bør jeg fortsette å presse meg? Normale folk har jo sex? 

Er ikke klar for sexolog. Har mer enn nok med flere psykologer og en psykiater i teamet mitt. 

Jeg føler meg råtten som gjør dette mot min fantastiske mann:(

Har det alltid vært slik?

Jeg har aldri hatt problemer med sex, men plutselig en dag så klarte jeg ingen form for nærkontakt.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det er for komplisert for meg å gi noen råd om hvordan man blir kvitt en sånn aversjon, men det virker som det finnes metoder (ref innlegget til Trine og... d89) 

I mellomtiden er det viktig å vise at du er glad i ham på andre måter enn å ha sex. Hvis du bare trekker deg unna uten at han skjønner hvorfor, så går det nok dårlig.

Skrevet

Beklager. Jeg ser at jeg ikke har skrevet at jeg har vært utsatt for overgrep i flere år som liten. Og at jeg regner med dette er grunnen. 

Skrevet
8 timer siden, florista skrev:

Beklager. Jeg ser at jeg ikke har skrevet at jeg har vært utsatt for overgrep i flere år som liten. Og at jeg regner med dette er grunnen. 

Ja det kan være en medvirkende årsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...