Gå til innhold

Er sliten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så veldig mye angst at jeg ikke får puste. Jeg er omtrent alltid varm men noen ganger er jeg kald. Jeg kan være varm og kald om hverandre. Jeg har hjertebank hele tiden. Jeg føler jeg blir kvalt av å puste og at halsen snurper seg sammen. Har en klump i halsen og nede i magen. Jeg svetter mye. Er tørr i munnen. Kvalm omtrent hele tiden. Vondt i magen omtrent hele tiden. Det er akkurat som ett ekkelt sug inne i magen. En redsel som styrer alt. Jeg er redd og engstelig og nervøs hele tiden og jeg skjelver av skrekk. Jeg er sliten i huet. Vanskeligheter å sove og ligger våken i timesvis. Føler meg helt sjelven i hele kroppen, akkurat som en seigmann. Føler meg sliten og utslitt hele dagen av å gå rundt i konstant alarmberedskap. Jeg er i 30 årene og har hatt det sånn så lenge jeg kan huske og jeg aner ikke hvorfor livet skal være så sinnsykt vanskelig.

Jeg er også veldig deprimert. Føler at hver dag er en kamp for å overleve. Jeg er lei meg og føler at livet er håpløst og meningsløst. Føler meg sliten av å være så lei av livet. Jeg synes ingenting i livet er greit. Livet er bare ett slit. Jeg kjeder meg hele tiden. Synes ingenting er gøy eller koselig. Alt er svart på en måte. Som om noen har tredd ett stor søppelsekk over hodet mitt. Jeg synes livet er en pest og en plage og helt pyton. Ingenting gir meg glede. Første jeg tenker hver dag jeg våkner er æsj enda en ny dag. Jeg vil bare sove hele døgnet rundt men det går ikke. Ser mørkt på fremtiden også. Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske.

Jeg er også veldig ensom. Innmari ensom. Har veldig sosial angst sånn at jeg ikke tørr å prate med fremmede. Jeg er mye alene i min egen ensomhet. Ensomheten er grusom men samtidig så klarer jeg ikke å få meg venner. Jeg trenger venner rundt meg men hvordan finne venner når jeg sitter hjemme eller ikke tør å snakke med andre?

Jeg er sliten. Sliten av å kjempe. Sliten av å kjempe hver eneste dag. Lei av livet. Lei av alt. Hvordan skal jeg klare å holde ut? Hva burde jeg gjøre? Jeg vet ingenting lengre. Jeg er så lei og livet er kun tragisk. Jeg sitter livredd hjemme og skjelver av redsel. Angst angst angst herjer over meg og har tatt helt overhånd over livet mitt.

Skrevet

Skjønner at du er sliten nå..

Tenker at det første du kunne trengt var en slags akuttbehandling for angsten din. Kanskje en betablokker siden du har så mye kroppslig angst og/eller noe beroligende.

Tar du noen medisiner i dag? Jeg tenker at når du er så sliten og langt nede som du er nå, så trenger du omfattende behandling, både med medisiner og med samtaleterapi. Jeg håper at du kan bestille en time hos fastlegen din og ta en utskrift av spørsmålet ditt her. Eventuelt sende det i posten eller elektronisk til han. 

Du trenger hjelp nå, sånn her kan du ikke ha det. I mellomtiden kan det være greit om du har noen å snakke med, enten her eller ved at du f.eks ringer Mental Helse. Men jeg vil påstå at en betablokker (hvis du ikke har astma) kan dempe den kroppslige angsten din på en time, og er ikke vanedannende, så det ville jeg vurdert om jeg var deg. Pranolol hjalp meg kjempemye da jeg slet med det.

AnonymBruker
Skrevet

Hei du,

det høres slitsomt ut, ja. Får du, eller har du fått, noe hjelp med å håndtere angsten din? Som ISW skriver, kan både medisiner og samtaleterapi hjelpe. Om du ikke blir helt kvitt plagene, er jeg sikker på at du kan få det mye bedre enn du har det i dag. Men du må strekke ut hånda og be om hjelp. Fint at du skrev inn her, og satte ord på det du sliter med. Det er første skritt i riktig retning. Det neste er å kontakte fastlegen. Bestem deg for å gjøre det på mandag. 

*en klem hvis du vil ha* 

Anonymkode: e10eb...693

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...