Gå til innhold

Falle i psykose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt i en liten mani med psykose etter en sydentur der jeg tok drinker hver dag i en uke, samt hadde ikke behov for søvn. Da var det nettopp bestemt at jeg skulle få depot hver tredje uke, men rakk det bare en gang før turen. Og depot ble noen dager forsinket pga turen.

men nå er jeg frisk og stabil igjen og fått rutine på depot hver tredje uke. 

Kan jeg stole på at jeg tåler en sydenreise med noe alkohol uten å falle i psykose da? Kanskje ikke drikke hver dag... Men hvis jeg så gjorde, kan jeg bli psykotisk igjen? Eller må det utløses av for lite søvn i tillegg kanskje. Har uansett begynt med litium igjen nå så tåler sikkert en reise...

Skrevet
27 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg falt i en liten mani med psykose etter en sydentur der jeg tok drinker hver dag i en uke, samt hadde ikke behov for søvn. Da var det nettopp bestemt at jeg skulle få depot hver tredje uke, men rakk det bare en gang før turen. Og depot ble noen dager forsinket pga turen.

men nå er jeg frisk og stabil igjen og fått rutine på depot hver tredje uke. 

Kan jeg stole på at jeg tåler en sydenreise med noe alkohol uten å falle i psykose da? Kanskje ikke drikke hver dag... Men hvis jeg så gjorde, kan jeg bli psykotisk igjen? Eller må det utløses av for lite søvn i tillegg kanskje. Har uansett begynt med litium igjen nå så tåler sikkert en reise...

Jeg synes du skal styre unna den type fristelser og tviholde på faste rutiner, nok søvn, faste måltider, aktivitet og annet for din diagnose, selv om dette høres fryktelig kjedelig ut. Reisen i seg selv kan bli ganske så fin uten alkohol og sene nattetimer, i tillegg vil du være stabil også når du kommer hjem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...