Gå til innhold

Opptrappingsfase.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hvor lenge varer en opptrappingsfase? Burde jeg ikke være stabil nå, tåle mer? 

stjernestøv
Skrevet

Er bare så lei av å bli så fort sliten. I morgen begynner jeg et nytt liv, nå skal jeg slanke meg. Skal klare det!

Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror ikke noen kan svare deg helt konkret på dette. For noen kommer det fortsatt økt virkning etter ganske mange uker, for andre ikke. Uansett så er jo dette noe du må snakke med enten psykiateren eller sykepleieren din om - det er jo dere som sammen må vurdere medisineringen din.

Det er lett å forstå at du er lei av å ikke føle deg bra. Allikevel er det nok viktig for deg, som for oss andre, at du prøver å gjennomføre litt jevnlig aktivitet i hverdagen. Litt mer aktivitet, vil nok også gi litt mer energi.  Kanskje du kan sørge for å gå en tur hver dag, slik du gjorde en periode?

Skrevet
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kommer an på medikament og om pasienten trapper opp nøyaktig slik behandler anbefaler. 

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror ikke noen kan svare deg helt konkret på dette. For noen kommer det fortsatt økt virkning etter ganske mange uker, for andre ikke. Uansett så er jo dette noe du må snakke med enten psykiateren eller sykepleieren din om - det er jo dere som sammen må vurdere medisineringen din.

Det er lett å forstå at du er lei av å ikke føle deg bra. Allikevel er det nok viktig for deg, som for oss andre, at du prøver å gjennomføre litt jevnlig aktivitet i hverdagen. Litt mer aktivitet, vil nok også gi litt mer energi.  Kanskje du kan sørge for å gå en tur hver dag, slik du gjorde en periode?

Ok. Får snakke med dem etter ferien. Psykiateren misforstod meg jo, trodde jeg ville tilbake på risperdal. Aldri. 

Ja er lei nå. Blir sliten av familien og, ble jo ikke det før. Trenger mye tid alene. Skal prøve å gå mer tur, nå vil jo begge sønnene ha meg med + svigerdattera. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Janus30 skrev:

Kommer an på medikament og om pasienten trapper opp nøyaktig slik behandler anbefaler. 

Latuda. Ja jeg trapper opp slik psykiateren sa. Må vel en gang tåle mer, føler jeg tåler mindre og mindre med årene. Det er jo leit. 

stjernestøv
Skrevet

NHD kan det være latuda som gjør meg så sliten? Er jo sliten hele tiden omtrent. For en tilværelse :( 

Skrevet
43 minutter siden, stjernestøv skrev:

NHD kan det være latuda som gjør meg så sliten? Er jo sliten hele tiden omtrent. For en tilværelse :( 

Du sa du var sliten hele tiden før du begynte på Latuda også.

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Husk også på diagnosen som er grunnen til at du bruker medisiner.

Skrevet

Kan det være mulig at noe av at du fort blir sliten skyldes at du har blitt i dårligere fysisk for med årene? 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Du sa du var sliten hele tiden før du begynte på Latuda også.

Sa jeg virkelig det?

stjernestøv
Skrevet
30 minutter siden, XbellaX skrev:

Husk også på diagnosen som er grunnen til at du bruker medisiner.

Ja :( 

stjernestøv
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Fionys skrev:

Kan det være mulig at noe av at du fort blir sliten skyldes at du har blitt i dårligere fysisk for med årene? 

Skyldes nok ikke det nei. Det er i hodet :( 

Endret av stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sa jeg virkelig det?

Jepp ;) Du altså, har hukommelse som en dau hest :D Du burde seriøst begynne å skrive dagbok.

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, Trine skrev:

Jepp ;) Du altså, har hukommelse som en dau hest :D Du burde seriøst begynne å skrive dagbok.

Ok :) Ja men det er så kjedelig å skrive dagbok. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, men det er så kjedelig å skrive dagbok. 

Jeg synes det er merkelig at du ikke har fått klar beskjed for flere år siden, om å notere minimum følgende tre ting hver eneste dag: Medisin (type / mengde / tidspunkt) - Dagsform - Søvnkvalitet.  De to siste gjerne som et terningkast eller en annen skala.   

Det ville jeg sett som nyttig hvis jeg skulle gi råd om medisiner i samarbeid med en pasient.  Men jeg er ingeniør og ikke "helseperson", så jeg tenker sikkert feil. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg synes det er merkelig at du ikke har fått klar beskjed for flere år siden, om å notere minimum følgende tre ting hver eneste dag: Medisin (type / mengde / tidspunkt) - Dagsform - Søvnkvalitet.  De to siste gjerne som et terningkast eller en annen skala.   

Det ville jeg sett som nyttig hvis jeg skulle gi råd om medisiner i samarbeid med en pasient.  Men jeg er ingeniør og ikke "helseperson", så jeg tenker sikkert feil. 

De bryr seg egentlig ikke! Bare skriver ut medisiner...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

De bryr seg egentlig ikke! Bare skriver ut medisiner...

Men det er i din interesse, ikke? Er neppe noen som hindrere deg å gjøre det.

Anonymkode: b61ab...2dd

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men det er i din interesse, ikke? Er neppe noen som hindrere deg å gjøre det.

Anonymkode: b61ab...2dd

Har lyst å slutte på alt, blir syk av medisiner. 

Skrevet
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Ja men det er så kjedelig å skrive dagbok. 

Haha, ja, det har du rett i ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...