Gå til innhold

Opptrappingsfase.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil også anbefale deg å skrive dagbok. Trenger ikke å være så mye og kanskje ikke hver dag. Skriv ned ting som opptar deg og dagsformen. Kan være fint for deg selv å ha noe å gå tilbake til.
Jeg skriver dagbok i ny og ne, ikke fordi jeg synes det er så morsomt, men det kan brukes som et hjelpemiddel for å huske og ha noe å gå tilbake å lese på.

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Fionys skrev:

Vil også anbefale deg å skrive dagbok. Trenger ikke å være så mye og kanskje ikke hver dag. Skriv ned ting som opptar deg og dagsformen. Kan være fint for deg selv å ha noe å gå tilbake til.
Jeg skriver dagbok i ny og ne, ikke fordi jeg synes det er så morsomt, men det kan brukes som et hjelpemiddel for å huske og ha noe å gå tilbake å lese på.

Kan prøve...

påskelilje
Skrevet
16 timer siden, laban skrev:

Jeg synes det er merkelig at du ikke har fått klar beskjed for flere år siden, om å notere minimum følgende tre ting hver eneste dag: Medisin (type / mengde / tidspunkt) - Dagsform - Søvnkvalitet.  De to siste gjerne som et terningkast eller en annen skala.   

Det ville jeg sett som nyttig hvis jeg skulle gi råd om medisiner i samarbeid med en pasient.  Men jeg er ingeniør og ikke "helseperson", så jeg tenker sikkert feil. 

Veldig enig.

Dagbok høres veldig voldsomt ut. Men Stjernestøv kan lage et skjema, enten i ei bok, eller på et Excel ark. 4 kolonner med dato, medisin, dagsform og søvnkvalitet. Trenger ikke bruke mange minuttene hver dag på det.

Skrevet
21 timer siden, stjernestøv skrev:

NHD kan det være latuda som gjør meg så sliten? Er jo sliten hele tiden omtrent. For en tilværelse :( 

Som de andre sier - du har  i flere år sagt at du er så sliten og ikke orker noe som helst, det er definitivt ikke noe som har kommet etter at du begynte med latuda.

Når det gjelder dagbok så trenger det ikke være noe stort. Jeg skriver dagbok (bare for moro skyld) og bruker en fil for hver måned. Du kan jo skrive bare de tre punktene Frosken nevnte og om du har lyst kan du jo legge til hva du har spist til de forskjellige måltidene den dagen (og mellom dem) og om du har vært i noe aktivitet. :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Som de andre sier - du har  i flere år sagt at du er så sliten og ikke orker noe som helst, det er definitivt ikke noe som har kommet etter at du begynte med latuda.

Når det gjelder dagbok så trenger det ikke være noe stort. Jeg skriver dagbok (bare for moro skyld) og bruker en fil for hver måned. Du kan jo skrive bare de tre punktene Frosken nevnte og om du har lyst kan du jo legge til hva du har spist til de forskjellige måltidene den dagen (og mellom dem) og om du har vært i noe aktivitet. :)

Ok. Vil bare føle meg bra. Får se ang dagbok.-...

Skrevet

Hvis du er redd for at andre skal lese hva du skriver så finnes det dagbok program som du kan kjøpe og laste ned på pc. Har en slik selv som er passord beskyttet.

Skrevet
Den ‎24‎.‎07‎.‎2016 at 17.33, stjernestøv skrev:

Skyldes nok ikke det nei. Det er i hodet :( 

Håper den nye medisin vil hjelpe deg litt i alle fall.

stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, Fionys skrev:

Håper den nye medisin vil hjelpe deg litt i alle fall.

Takk. Ja håper det, kan ikke gå rundt å være så fjern. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Lillemus skrev:

Hva er det Frosken foreslår?

Anonymkode: e9c33...443

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok Laban sine punkter som er ment

Anonymkode: 47f85...ac0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke Frosken, det var Laban, jeg husket feil. :) 

Skrevet
Den 25.7.2016 at 13.48, stjernestøv skrev:

Ok. Vil bare føle meg bra. Får se ang dagbok.-...

Hva er det du skal "se"  ang dagbok, det er bare å gjøre det. Du husker jo ikke hvordan du var for en uke siden engang, det er du nødt til dersom du skal kunne få en stabil medisinering. Du tror du blir værre av en medisin fordi du ikke husker at du var like dan med en annen medisin, for ikke å snakke om hvordan du var uten medisin. Så slutter du på medisinen fordi du ikke husker at det var noe forbanna dritt å være syk. Det er faktisk mye mindre slitsomt å skrive noen linjer hver dag enn å holde på slik som du gjør.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Hva er det du skal "se"  ang dagbok, det er bare å gjøre det. Du husker jo ikke hvordan du var for en uke siden engang, det er du nødt til dersom du skal kunne få en stabil medisinering. Du tror du blir værre av en medisin fordi du ikke husker at du var like dan med en annen medisin, for ikke å snakke om hvordan du var uten medisin. Så slutter du på medisinen fordi du ikke husker at det var noe forbanna dritt å være syk. Det er faktisk mye mindre slitsomt å skrive noen linjer hver dag enn å holde på slik som du gjør.

Ok. Det er vel det. Men alle disse årene...det virker jo som at jeg aldri blir helt bra. Bare da vi bodde tre år borte fra her, så på bilder fra det i dag. En god tid. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...