Gå til innhold

Jeg tror kanskje jeg ønsker nærmere relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, XbellaX said:

Tror du det kan være andre grunner til at mennesker ønsker seg nære relasjoner i livet sitt, annet enn å sitte å "åpne seg" hele tiden?

Da skjønner jeg ikke hva det går ut på, om det er ikke for å være ærlig og vise det man føler.

Skrevet
42 minutter siden, XbellaX skrev:

Du tror og antar feil. De aller fleste voksne mennesker har nytte av nære relasjoner.

Om man ikke ønsker eller har behov for nære relasjoner er selvsagt dette også helt ok, valget er ditt. 

Hva begrunner du det med? Kjenner du hennes historie? 

Like godt som deg vil jeg tro. Men i motsetning til de fleste andre dolere er jeg ærlig, og driver ikke med meningsløs motivasjonisme og falsk positivisme.

Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Jeg er helt enig i at det ikke er tida for de voldsomme nære relasjonene. Det ville jeg ikke taklet. Men jeg er redd det er lite håp for det også i fremtiden, når jeg er så langt fra å klare å håndtere slike relasjoner. Men jeg ønsker det skal være et håp eller i alle fall en liten mulighet i fremtiden en gang, at det ikke er helt utenkelig, og at jeg har ødelagt mulighetene for nære relasjoner når jeg ikke har klart å ha det til andre enn mine foreldre på en måte. Jeg vet at jeg skriver litt frem og tilbake om dette, litt ambivalent, men det er vel fordi jeg ikke helt forstår hva jeg selv tenker og føler om dette.

Så klart det er håp :) Er dette noe du har tatt opp med behandleren din?

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Like godt som deg vil jeg tro. Men i motsetning til de fleste andre dolere er jeg ærlig, og driver ikke med meningsløs motivasjonisme og falsk positivisme.

Vel og bra, men hva begrunner du svaret ditt med?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Trådstarters tidligere innlegg.

Anonymkode: 6a45e...962

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarters tidligere innlegg.

Anonymkode: 6a45e...962

Hvem er du? Slabbedask?

Skrevet
11 minutes ago, XbellaX said:

Hva er din begrunnelse? Ikke at jeg selv har noen formening i denne saken, jeg bare registrerer at autoritetene her mener man må "komme seg i behandling".

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Wretch skrev:

Hva er din begrunnelse? Ikke at jeg selv har noen formening i denne saken, jeg bare registrerer at autoritetene her mener man må "komme seg i behandling".

Jeg har ikke gitt et svar på om det finnes håp for om umaken på et eller annet tidspunkt kan klare å knytte nære relasjoner, jeg stiller spørsmål ved det bastante "Nei"-svaret som blir gitt i tråden. Jeg er tilhenger av å være ærlig, usminket, og unngå "falsk positivisme", men å svare så kontant nei og frata et menneske det skjøre lille håpet vedkommende forsøker å finne/holde fast ved er ganske brutalt. Og egentlig er det ganske stygt gjort når det ikke gis en begrunnelse det er mulig å forstå svaret ut i fra.

Dersom begrunnelsen virkelig er "tidligere innlegg", synes jeg det er et høyst merkelig svar og trolig basert på hvor vedkommende selv er i livet. De fremskrittene umaken har gjort er ganske enorme, at det finnes håp for at hun skal klare å knytte nære relasjoner er så til de grader innen rekkevidde. I blant skulle jeg ønske enkelte brukere minnet seg selv på å ikke lese alle sine egne problemer eller sin egen historie inn i trådstarters.

Endret av XbellaX
Skrevet
1 minute ago, XbellaX said:

I blant skulle jeg ønske enkelte brukere minnet seg selv på å ikke lese alle sine egne problemer eller sin egen historie inn i trådstarters.

Jeg tror ikke umakenverdt er som meg. :) Det kan meget godt hende det for henne fungerer å "åpne seg", siden hun har fine følelser.

Skrevet
1 minutt siden, Wretch skrev:

Jeg tror ikke umakenverdt er som meg. :) Det kan meget godt hende det for henne fungerer å "åpne seg", siden hun har fine følelser.

Det var heller ikke du som skrev "nei", du stilte kun spørsmål om relasjoner så vidt jeg husker.

Skrevet
2 minutes ago, XbellaX said:

Det var heller ikke du som skrev "nei", du stilte kun spørsmål om relasjoner så vidt jeg husker.

Som sagt tror jeg de færreste har så fine følelser at det fungerer å være ærlig. Noen har også veldig skiftende følelser, og da er det ikke lurt å engasjere seg følelsesmessig, du ser jo enkelt hvor mye rot og galskap noen klarer å stelle til rundt seg. Plutselig så gifter de seg og får 3 unger - året etter er det full rulle med alkohol, bråk, grining og elendighet.

Skrevet
1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg har ikke gitt et svar på om det finnes håp for om umaken på et eller annet tidspunkt kan klare å knytte nære relasjoner, jeg stiller spørsmål ved det bastante "Nei"-svaret som blir gitt i tråden. Jeg er tilhenger av å være ærlig, usminket, og unngå "falsk positivisme", men å svare så kontant nei og frata et menneske det skjøre lille håpet vedkommende forsøker å finne/holde fast ved er ganske brutalt. Og egentlig er det ganske stygt gjort når det ikke gis en begrunnelse det er mulig å forstå svaret ut i fra.

Dersom begrunnelsen virkelig er "tidligere innlegg", synes jeg det er et høyst merkelig svar og trolig basert på hvor vedkommende selv er i livet. De fremskrittene umaken har gjort er ganske enorme, at det finnes håp for at hun skal klare å knytte nære relasjoner er så til de grader innen rekkevidde. I blant skulle jeg ønske enkelte brukere minnet seg selv på å ikke lese alle sine egne problemer eller sin egen historie inn i trådstarters.

Det er veldig å svare basert på annet enn egen kunnskap og erfaring . Men her på DOL skal visst alle svar sensureres og pakkes inn i vatt.

Skrevet (endret)
15 minutter siden, slabbedask skrev:

Det er veldig å svare basert på annet enn egen kunnskap og erfaring .

Du skriver at du kjenner hennes historie ut i fra tidligere innlegg. Da er det også fullt mulig å ta et par skritt tilbake og svare utifra TS`s situasjon og ikke din egen situasjon, dine egne eventuelle problemer, slik jeg tolker du gjør. Det er flott at du ønsker å bruke egne erfaringer men husk i samme åndedrag at umaken ikke er deg.

Sitat

Men her på DOL skal visst alle svar sensureres og pakkes inn i vatt.

Det handler ikke om å sensurere eller "pakke inn i vatt", uenighet er bare fint. Dette handler om at skal du være så bombastisk  og negativ så får du også gi vedkommende en begrunnelse for hvorfor du mener at i hennes tilfelle finnes det ikke håp. 

Endret av XbellaX
umakenverdt
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er takknemlig for alle svar :) Jeg mente ikke skape uenighet. Jeg vil ikke dulles med, og at alle svar til meg skal pakkes inn i vatt. Jeg vil ikke at slabbedask skal måtte sensurere seg selv i svar til meg, og jeg tror jo han mener det han skriver. Det er jo en verdi i det også.

Jeg synes det var tøft å lese det tydelige nei, men det bekreftet vel på en måte også for meg at jeg selv har et lite håp, for ellers hadde jeg vel synes det var helt ok å lese. Jeg ser at det er veldig mange hinder, men et lite skjørt håp tror jeg at jeg har, selv om det kanskje ikke er noe særlig håp basert på hvordan jeg er som menneske.

Skrevet
4 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg vil bare si at jeg er takknemlig for alle svar :) Jeg mente ikke skape uenighet. Jeg vil ikke dulles med, og at alle svar til meg skal pakkes inn i vatt. Jeg vil ikke at slabbedask skal måtte sensurere seg selv i svar til meg, og jeg tror jo han mener det han skriver. Det er jo en verdi i det også.

Jeg synes det var tøft å lese det tydelige nei, men det bekreftet vel på en måte også for meg at jeg selv har et lite håp, for ellers hadde jeg vel synes det var helt ok å lese. Jeg ser at det er veldig mange hinder, men et lite skjørt håp tror jeg at jeg har, selv om det kanskje ikke er noe særlig håp basert på hvordan jeg er som menneske.

Bare glem hva jeg har sagt. Jeg er helt kunnskapsløs på dette området.

umakenverdt
Skrevet
3 timer siden, Trine skrev:

Så klart det er håp :) Er dette noe du har tatt opp med behandleren din?

Nei, ikke så direkte, nettopp fordi jeg er så ambivalent, og ikke vet om jeg er i stand til å knytte relasjoner. Men det er kanskje noe jeg etterhvert burde ta opp.

Skrevet
Just now, slabbedask said:

Hun sier jo svaret hjalp, fordi ble hun mer bevisst på at hun selv hadde et håp. Det er jo bare et bevis for hvorfor det frie ord som regel er det beste (noe dette regimet ikke er det eneste regimet som er uenig i).

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Nei, du har da rett til å komme med din mening :) Jeg er glad du svarte, fordi det visste meg i alle fall at jeg vil ha håp, selv om det kanskje ikke er særlig realistisk. Min egen reaksjon overrasket meg litt.

Skrevet
10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Nei, ikke så direkte, nettopp fordi jeg er så ambivalent, og ikke vet om jeg er i stand til å knytte relasjoner. Men det er kanskje noe jeg etterhvert burde ta opp.

Du kan jo si til behandleren at du er ambivalent på dette området. Jeg syns du burde ta det opp. Er det noen som kan hjelpe deg med å takle nære relasjoner så er det jo nettopp behandleren din. Det er lov å være ambivalent. Det vil nok bli tydeligere for deg etterhvert som du får det bedre med deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...