AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Sist jeg gikk på Orfiril mot epilepsi (etter et status epilepticus og ofte GTK) gikk jeg på 600 mg + 900 mg og når nevrologen nå ville ha meg på Orfiril igjen for noen måneder siden, nevnte jeg på ukontrollerte rykninger i armer og bein. Han sa at dette var tegn på overmedisinering. Nå går jeg på 450 mg + 450 mg, er anfallsfri, men har fått samme bivirkning. Jeg skulle ikke tro jeg var overmedisinert, men nå veier jeg også 45 kg mindre. Det er flaut med disse rykningene. Jeg er redd at folk skal tro jeg er skitnervøs eller har CP e.l. Det er jo alltid en avveining med medisiner; tolerere bivirkningene eller forsøke ny medisin. Orfiril har for meg vært en svært god medisin og jeg vil nødig slutte på den, men jeg misliker rykningene. Finnes det en medisin som kan redusere disse rykningene? Jeg er i utgangspunktet imot medisiner for å døyve bivirkninger fra en annen medisin, men i dette tilfellet er jeg villig til å gå så langt, selv om den aktuelle medisinen er nedsløvende. Jeg går også på 2 mg Rivotril om kvelden. Anonymkode: eaf40...1b2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Serumkonsentrasjonsmåling!!!!!!!!!!!! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 OK. Skal jeg da kutte ut kun kveldsdosen dagen før serumspeil eller også morgenen? Skal få gjort det på mandag når jeg er hjemme igjen etter ferie. Hva skal serumkonsentrasjonen være på epilepsi, dvs., er det forskjell på epilepsi eller bipolar). De tok serumspeil på Lamictal (200 mg morgen) og den var normal). Anonymkode: eaf40...1b2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 Du skal ta kveldsdosen 12 timer før planlagt prøve. Du skal vente med morgendosen til etter prøvetaking. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 Skrevet 26. juli 2016 6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Serumkonsentrasjonsmåling!!!!!!!!!!!! Det var da voldsomt... Anonymkode: 9f853...c16 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Nå er serumkonsentrasjonen målt og den er innenfor normalgrensen: 225-700 og jeg hadde 442... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Jeg er ingen nevrolog, men jeg ville anbefalt en ytterligere reduksjon på ca 25% av den dosen du bruker i dag. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Hvilke leger er det som egentlig tar serumkonsentrasjonsmålinger? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.