Gå til innhold

NHD/andre.. Hodepine pga medisinbruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få plager med vond hodepine når man bruker nesten 19 mg Imovane over "lang" tid? (Begynte med lavere dose da..) "Lang" tid på ca 19 mg er ca 3-5 uker.. Har brukt Imovane ca 9 mnd i strekk..

Takknemlig for svar.

Anonymkode: ed1b3...f80

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vet ikke. Har aldri opplevd noen som har brukt slike høye doser.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Vet ikke. Har aldri opplevd noen som har brukt slike høye doser.

Huff.. Har du ikke? Jeg vet jeg er avhengig.. Men tør ikke ta høy nok dose AP, Cisordinol pga fare for TD.. Har bipolar lidelse og tar en ubetydelig liten dose Lamictal. Har og PTSD..

Går ikke i behandling da psykiateren min slutta og da sa han på dagen at jeg var ferdigbehandlet..

Sliter seriøst, burde vel gått til fastlegen, men han har en meget lang ferie nå..

Tar 14 mg Cisordinol.. Hva bør jeg gjøre sånn "akutt"?

Skrevet
Den ‎26‎.‎07‎.‎2016 at 16.42, AnonymBruker skrev:

Huff.. Har du ikke? Jeg vet jeg er avhengig.. Men tør ikke ta høy nok dose AP, Cisordinol pga fare for TD.. Har bipolar lidelse og tar en ubetydelig liten dose Lamictal. Har og PTSD..

Går ikke i behandling da psykiateren min slutta og da sa han på dagen at jeg var ferdigbehandlet..

Sliter seriøst, burde vel gått til fastlegen, men han har en meget lang ferie nå..

Tar 14 mg Cisordinol.. Hva bør jeg gjøre sånn "akutt"?

Har ikke fastlegen vikar i sommer?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Har ikke fastlegen vikar i sommer?

Jo, fastlegen har vikar, men vikaren er mamma til en gutt som går i klassen til sønnen min. Derfor føles det helt galt og ubekvem å gå dit med dette.. Treffer henne støtt og stadig på skolen, avslutninger mm..Klarer ikke gå til henne.

Tenkte da om jeg kunne få råd her inne hva jeg kan gjøre nå før min egen lege kommer tilbake.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jo, fastlegen har vikar, men vikaren er mamma til en gutt som går i klassen til sønnen min. Derfor føles det helt galt og ubekvem å gå dit med dette.. Treffer henne støtt og stadig på skolen, avslutninger mm..Klarer ikke gå til henne.

Tenkte da om jeg kunne få råd her inne hva jeg kan gjøre nå før min egen lege kommer tilbake.

Tror kanskje du i så fall må skrive litt mer utfyllende om bakgrunnen for de løsningene du bruker nå? Har du hatt tendenser til TD, hvorfor så lav lamictaldose osv.

Skjønner at du ikke synes det er lett å snakke med en lege som du ofte vil møte på andre arenaer. Hvis det finnes flere leger på samme legekontor, så tror jeg du vil møte forståelse for at du ønsker å få time hos en av de andre.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, frosken skrev:

Tror kanskje du i så fall må skrive litt mer utfyllende om bakgrunnen for de løsningene du bruker nå? Har du hatt tendenser til TD, hvorfor så lav lamictaldose osv.

Skjønner at du ikke synes det er lett å snakke med en lege som du ofte vil møte på andre arenaer. Hvis det finnes flere leger på samme legekontor, så tror jeg du vil møte forståelse for at du ønsker å få time hos en av de andre.

Bor på en liten plass så det er ikke flere tilgjengelige leger her etter det jeg vet.. Har brukt Cisordinol i svært mange år og aldri tendenser til DS, leste om det her inne og ble veldig redd etter det..

Tar 100 mg Lamictal. Ikke så stor dose, men føler det er nok. Fikk bivirkninger av høyere dose.

Imovane er et kapittel for seg, vet jeg misbruker det nå..

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bor på en liten plass så det er ikke flere tilgjengelige leger her etter det jeg vet.. Har brukt Cisordinol i svært mange år og aldri tendenser til DS, leste om det her inne og ble veldig redd etter det..

Tar 100 mg Lamictal. Ikke så stor dose, men føler det er nok. Fikk bivirkninger av høyere dose.

Imovane er et kapittel for seg, vet jeg misbruker det nå..

Mente jo TD, ikke DS...

AnonymBruker
Skrevet

I går forsvant hodepina, var nok ikke av Imovane, men migrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...