Gå til innhold

10-20% sterkere ved inntak av Sobril før styrketrening

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Dette har jeg observert en rekke ganger, så mange at det ikke er tilfeldig.

Kan det ha å gjøre med at musklene er mer avslappet og at jeg også er betydelig mer fokusert når jeg trener? Jeg merker at jeg nesten alltid klarer litt flere repetisjoner hvis jeg har tatt Sobril noen timer før treningen.

Hva kommer dette av?

AnonymBruker
Skrevet

Føler deg bedre og blir mer motivert/ivrig?

Anonymkode: 73434...09c

YoplaitDouble
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler deg bedre og blir mer motivert/ivrig?

Jeg merker jo også at tanker som at "dette er ikke bra nok/jeg er ikke bra nok" er fraværende og at jeg har full fokus på å klare å løfte enda mer. Blir jo også mer motivert og ivrig, som du sier, samtidig som at jeg føler musklene ikke er så anspente, men i stedet løfter med "full kapasitet" når jeg løfter :)

Det er jo verdt å nevne at dette ikke er blitt en vane, men en interessant observasjon.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, YoplaitDouble said:

Jeg merker jo også at tanker som at "dette er ikke bra nok/jeg er ikke bra nok" er fraværende og at jeg har full fokus på å klare å løfte enda mer. Blir jo også mer motivert og ivrig, som du sier, samtidig som at jeg føler musklene ikke er så anspente, men i stedet løfter med "full kapasitet" når jeg løfter :)

Det er jo verdt å nevne at dette ikke er blitt en vane, men en interessant observasjon.

Tror ikke det kan være "somatisk", det ville nok vært allment kjent hvis så hadde vært tilfelle... hvor mye man klarer å presse kroppen har stor sammenheng med hvor "oppe" man føler seg.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hvis man er "låst" i musklene, at det virker på den måten?

Tviler egentlig på det, dette er muskelberoligende, så rent somatisk burde man vel blitt svakere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Merket det før når jeg tok rivotril før trening at jeg orket mer, men hadde mer med at den fjernet angsten.

Hadde det vært prestasjonsfremmende så ville man vel sett sprintere høye på valium :).

Anonymkode: e2506...cf2

AnonymBruker
Skrevet

Litt overraskende at du har opplevd dette på Sobril og Rivotril. Hadde du sagt Xanor, hadde det ikke overrasket meg like mye, da det Når jeg har tatt en liten dose av det tidligere, har jeg følt meg sterkere og hatt større gjennomføringskraft. Er nok sperrer og andre forstyrrende tanker som avtar. Sobril kan jeg ikke si at har hatt en slik virkning av, knapt noen virkning i det hele tatt. Liten dose Rivotril var effektiv mot begynnende hypomani, og gjorde meg innstilt på avslapning og søvn. Virket vel også muskelavslappende, og følte absolutt ingen motivasjon eller trang til å trene på denne. :P Synes de fleste benzodiazpiner virker trøttende og demotiverende. Tar jeg slikt på dagtid, tar jeg minst mulig dose + at jeg må ha noen kopper kaffe utover dagen for at hjernen skal fungere.

Anonymkode: d318f...048

Gjest Gargamel
Skrevet
Den 26.7.2016 at 23.53, YoplaitDouble skrev:

Dette har jeg observert en rekke ganger, så mange at det ikke er tilfeldig.

Kan det ha å gjøre med at musklene er mer avslappet og at jeg også er betydelig mer fokusert når jeg trener? Jeg merker at jeg nesten alltid klarer litt flere repetisjoner hvis jeg har tatt Sobril noen timer før treningen.

Hva kommer dette av?

Hvis du har drevet med styrketrening en stund så er 10-20% ekstra vekt veldig mye. Jeg har vanskelig for å tro at man kan oppnå så stor forskjell på grunn av psykologiske effekter.

(10-20% flere repetisjoner er ikke så mye, men å løfte 20% mer på max/én repetisjon er veldig mye.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...