Gå til innhold

Tilbakefall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest tilbakefallsprofilakseplan og ser nå at symptomene jeg har etter hjernerystelsen er de samme symptomene som begynnende bipolar depresjon og fastlegen min er på ferie. Kan ikke gå til samme dusten av turnuslege som jeg var til i går. Hva gjør jeg??? Fungerer jo ikke i hele tatt - verken hjemme eller på jobb.

Anonymkode: c58d2...acb

Frøkenbekymra
Skrevet

... og det verste av alt! Jeg har fått ny jobb. Sjefen kommer til å angre på at hun har ansatt meg! Og hva med prøvetiden?? I verste fall har jeg ikke noe jobb. 

Skrevet
18 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

... og det verste av alt! Jeg har fått ny jobb. Sjefen kommer til å angre på at hun har ansatt meg! Og hva med prøvetiden?? I verste fall har jeg ikke noe jobb. 

Er det noe du kan gjøre for å fungere bedre på jobb nå? Det er jo lite gunstig med mye fravær i prøvetiden, så om det er mulig å redusere belastninger på hjemmefronten for å fungere bedre på jobb, så ville jeg ha gjort det.

Hva står i planen din at du bør gjøre når du får symptomer?

For øvrig kan du selvfølgelig gå tilbake til turnuslegen, og legge frem situasjonen på nytt og forklare hvorfor du ønsker bestemte løsninger. Uerfarne leger lærer jo nettopp gjennom slike tilbakemeldinger.

Frøkenbekymra
Skrevet

Jeg har prøvd å fungere på jobb, men fikser ikke en hel dag. Jeg har sendt familien på hytta for å være i fred slik at jeg ikke blir sliten av annet enn jobben. Står i planen at jeg skal kontakte legen og be om sykmelding (timeout), eventuelt henvisning til DPS. Har forøvrig ikke hatt ordentlig tilbakefall på flere år (6 tror jeg).

Skrevet
6 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Jeg har prøvd å fungere på jobb, men fikser ikke en hel dag. Jeg har sendt familien på hytta for å være i fred slik at jeg ikke blir sliten av annet enn jobben. Står i planen at jeg skal kontakte legen og be om sykmelding (timeout), eventuelt henvisning til DPS. Har forøvrig ikke hatt ordentlig tilbakefall på flere år (6 tror jeg).

Da synes jeg du skal bestille ny time hos turnuslegen, ta med planen din og være godt forberedt til timen. Prøv å få en time i begynnelsen av neste uke. Hvis du skulle få det vesentlig bedre i løpet av helgen, så kan du jo bare avbestille timen igjen.

Frøkenbekymra
Skrevet

Tør ikke. Han kommer til å tror at jeg er arbeidssky og vil ha mer ferie. 

Frøkenbekymra
Skrevet

Jeg kommer heller ikke til å klare å legge frem dette på en fornuftig måte. Kommer bare til å sitte og sippe og det er direkte nedverdigende. Jeg må på en eller annen måte bort fra dette

Skrevet
2 minutter siden, Frøkenbekymra skrev:

Jeg kommer heller ikke til å klare å legge frem dette på en fornuftig måte. Kommer bare til å sitte og sippe og det er direkte nedverdigende. Jeg må på en eller annen måte bort fra dette

Kan du skrive et brev som du leverer ham? Du skriver jo helt greit om dette, og du kan skrive innledningsvis at du velger å formulere deg skriftlig da du frykter at det bare blir snørr og tårer om du skal fortelle dette muntlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...