Gå til innhold

NHD/andre: pokemon go

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om dette spillet. Er dere positive til det med tanke på at det faktisk får folk ut og opp av sofaen osv? Tror dere det kan bidra til bedre psykisk helse i befolkningen? 

Anonymkode: 7c33b...17a

AnonymBruker
Skrevet

Går nok fort over for de fleste.

Anonymkode: 9359f...350

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om dette spillet. Er dere positive til det med tanke på at det faktisk får folk ut og opp av sofaen osv? Tror dere det kan bidra til bedre psykisk helse i befolkningen? 

Forstår ikke helt hva det går på og synes det ser farlig og idiotisk ut med mennesker fangende et eller annet hvor som helst med nesa i tlf.  Kan bli påkjørt, gå på vegg, utenfor et stup osv.  Nei jeg tror absolutt ikke at det forbedrer psykisk helse.

Skrevet

Jeg ristet oppgitt på hodet over en super person jeg traff på DPS, pga hen hadde pokemon tatoveringer i fleng. Vedkommende var også kraftig overvektig, så selv om dette er mange år siden, så tror jeg vedkommende sikkert er ute å går mye for tiden. Så bare positivt det.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, at folk kommer seg opp av godstolen og får rørt på seg er topp! Men noen mister jo helt hodet - det har jo vært bilulykker på grunn av dette! Og man går IKKE inn i private hager eller inn på kirkegårder for å fange disse!

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det, men tenker vel at når mange millioner mennesker holder på med en hvilken som helst aktivitet utendørs så blir det noen idiot-ulykker å skrive om. Alt nytt er skummelt. Til sammenligning var det 103 mennesker som druknet i fjor i Norge. Bading og båtliv er farlig det!

Skrevet

Jeg er positiv og har hatt mye glede av det. Synes det er genialt og det har fått mange opp av sofaen. Tror nok de som synes det er idiotisk ikke har helt peiling på hva det er. Vet også om mange voksne som ikke tør prøve det fordi de er voksne. Pokemon go er på en måte en slags geocaching for de som vet hva geocaching er. Det er veldig mange som holder på med dette og det vil alltid skje ulykker når det er så mange som holder på med samme ting. Tror antall bruker etter hvert vil synke.

Skrevet
7 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg er positiv og har hatt mye glede av det. Synes det er genialt og det har fått mange opp av sofaen. Tror nok de som synes det er idiotisk ikke har helt peiling på hva det er. Vet også om mange voksne som ikke tør prøve det fordi de er voksne. Pokemon go er på en måte en slags geocaching for de som vet hva geocaching er. Det er veldig mange som holder på med dette og det vil alltid skje ulykker når det er så mange som holder på med samme ting. Tror antall bruker etter hvert vil synke.

Jeg driver med geocaching og det er kjempegøy! Men i den sporten er det kun huseier som evt. legger ut på egen eiendom og det er strengt forbudt å legge ut på kirkegårder og i kirkegårdsmurer og på slike steder. Heldigvis.

Alt som får folk til å komme seg ut og i bevegelse er topp! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare teit, vel.

Anonymkode: 400ba...347

Skrevet

Jeg er positiv til det! Kjempebra at man kommer seg ut i frisk luft og får beveget seg litt.

Er ikke veldig glad i spillet selv (har lastet det ned og prøvd det, men det ga meg egentlig minimalt, selv om jeg fikk gått en tur) - men jeg synes det er fint at det finnes spill som kan kombineres med trening og å være ute. Det finnes jo veldig få av de i dag. Det kan også være sosialt.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt trist at man må ha noe slikt som motivasjon for å komme seg opp av sofa og ut. Når det er sagt, er det langt bedre at folk er mer fysisk aktive, nesten uansett hva som motiverer dem. Om mange nok begynner med Pokemon Go her i nærheten, får iallefall jeg mer trang til å holde meg innendørs. Ser også for meg at folk ringer og vil inn i huset eller garasjen fordi de ser en Pokemonfigur skal befinne seg der, evt "snikjakter" Pokemon's i hagen min midt på natten...:P

Anonymkode: 5249e...907

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt trist at man må ha noe slikt som motivasjon for å komme seg opp av sofa og ut. Når det er sagt, er det langt bedre at folk er mer fysisk aktive, nesten uansett hva som motiverer dem. Om mange nok begynner med Pokemon Go her i nærheten, får iallefall jeg mer trang til å holde meg innendørs. Ser også for meg at folk ringer og vil inn i huset eller garasjen fordi de ser en Pokemonfigur skal befinne seg der, evt "snikjakter" Pokemon's i hagen min midt på natten...:P

Det er ingen som ringer deg å vil inn i huset ditt for å få tak i en pokemon, hvis du ikke har et veldig enormt hus da.

Skrevet

Alt som får inaktive folk opp fra rævva og ut til fysisk aktivitet blant folk er bra. Hva de bruker tiden til er sekundært. 

Pokemon ftw!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager må du holde deg inne om folk rundt deg går på tur for å finne Pokemons? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Janus30 skrev:

Hvorfor i alle dager må du holde deg inne om folk rundt deg går på tur for å finne Pokemons? 

Sosial angst kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Kan gå på gamle søppelfyllinger og avdekke de fineste (elektroniske) skatter. Eller skrenter fulle av brennesle og hoggorm. Nei, jeg tror det, at for majoriteten, så er det slik at hvis de hadde hatt lyst til å være ute i naturen, så hadde de gjort det, uavhengig av disse dumme japanske fitkive samleobjektivene.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutes ago, Janus30 said:

Må ikke. :D Var egentlig litt spøkefullt ment. Så for meg en graut av uoppmerksomme folk som virret rundt, og som bare enset mobilskjermen. ;) Kunne jo by på en "viss trafikkfare".

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Sosial angst kanskje?

Tror neppe Pokemon Go kan føre til sosial angst, eller forverring av sosial angst, eller kan det det? Høres rart ut iallefall. ;)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror neppe Pokemon Go kan føre til sosial angst, eller forverring av sosial angst, eller kan det det? Høres rart ut iallefall. ;)

Nei, men hvis det blir masse folk rundt en ute.. Da kan det vel friste å stenge seg inne om en har sosial angst .. :) 

Gjest Gargamel
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...) Nei, jeg tror det, at for majoriteten, så er det slik at hvis de hadde hatt lyst til å være ute i naturen, så hadde de gjort det, (...)

Det stemmer nok. Men så er det en minoritet på 10-100 millioner mennesker som kommer seg ut pga dette spillet.

Jeg blir i alle fall motivert av apps av ulike slag. Bare det å rapportere til dol gir en aldri så liten puff. Jeg ville trent uansett, men ganske sikkert litt mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...