Gå til innhold

NHD/andre: pokemon go

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet
Et øyeblikk siden, Gargamel skrev:

Jeg blir i alle fall motivert av apps av ulike slag. Bare det å rapportere til dol gir en aldri så liten puff. Jeg ville trent uansett, men ganske sikkert litt mindre.

Sånn er jeg også :-) Planlegger treningsaktiviteter i løpet av uka FOR å kunne rapportere på DOL :lol: Neida, det primære er jo å bruke kroppen på en positiv måte, men sekundært vil jeg gjerne kunne rapportere noe fornuftig (og ikke bare husarbeid :-P )

Holder på å lære meg litt tysk i sommer, og da er appen Duolingo kjempeartig :D Veldig motiverende! Jeg blir altfor fort hekta på sånne ting, så jeg skal holde meg borte fra Pokemon Go....

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, Gargamel said:

Det stemmer nok. Men så er det en minoritet på 10-100 millioner mennesker som kommer seg ut pga dette spillet.

Jeg blir i alle fall motivert av apps av ulike slag. Bare det å rapportere til dol gir en aldri så liten puff. Jeg ville trent uansett, men ganske sikkert litt mindre.

Jeg er ikke "imot" pokemon, eller at 10-100 millioner mennesker drar på elektronisk skattejakt i "naturen". Jeg bare syns det er merkelig at de ikke heller tar seg en tur der naturen er vakrest og det er mest ålreit å være, i stedet for å bli ledet inn på helt tilfeldige plasser. Men hver sin lyst.

Anonymkode: 9359f...350

Nicklusheletida
Skrevet
5 minutter siden, påskelilje skrev:

Sånn er jeg også :-) Planlegger treningsaktiviteter i løpet av uka FOR å kunne rapportere på DOL :lol: Neida, det primære er jo å bruke kroppen på en positiv måte, men sekundært vil jeg gjerne kunne rapportere noe fornuftig (og ikke bare husarbeid :-P )

Holder på å lære meg litt tysk i sommer, og da er appen Duolingo kjempeartig :D Veldig motiverende! Jeg blir altfor fort hekta på sånne ting, så jeg skal holde meg borte fra Pokemon Go....

Ja, nå må du bare vaske hus og kjøre bort høyballer for harde livet :D:P

« Følte seg slem »

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, men hvis det blir masse folk rundt en ute.. Da kan det vel friste å stenge seg inne om en har sosial angst .. :) 

Anonymkode: 7c33b...17a

Forstår logikken. :) Men på den annen side, om alle går med nesa nedi mobilen, så skulle man kanskje tro at man ble mindre lagt merke til? Og om man var veldig opptatt med Pokemon Go selv, så kanskje man ikke fokuserte så mye på menneskene rundt en? Kanskje Pokemon Go kan føre til MINDRE sosial angst, og at det etterhvert "blir skrevet ut på resept"? ;)

Anonymkode: 5249e...907

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er vel litt gammeldags sikkert, men mener at litt av vitsen med å være i naturen er å nyte naturen og koble helt av. 

Kan ikke forstå at det skal være sunt dette, men hvis det  er eneste måten å få enkelte til å bevege seg på, er det kanskje greit ?

En litt trist utvikling.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Må vel være fint at mange forlater skrivebordet og går ut :-)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt trist at man må ha noe slikt som motivasjon for å komme seg opp av sofa og ut. 

Anonymkode: 5249e...907

Kan du forklare litt nærmere hvorfor du synes det er trist?  

Jeg synes selv det er helt irrelevant hva som er motivasjonen for å komme seg ut så lenge man gjør det, så jeg spør av oppriktig nysgjerrighet :-)

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, Kalevaala skrev:

Kan du forklare litt nærmere hvorfor du synes det er trist?  

Jeg synes selv det er helt irrelevant hva som er motivasjonen for å komme seg ut så lenge man gjør det, så jeg spør av oppriktig nysgjerrighet :-)

Det er ikke meg du spør , men jeg synes det er trist at de går glipp av selve opplevelsen av å være i naturen :)

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er latterlig hvordan folk flyr rundt med disse mobiltelefonene HELE tiden.

Anonymkode: 400ba...347

påskelilje
Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, nå må du bare vaske hus og kjøre bort høyballer for harde livet :D:P

« Følte seg slem »

Jupp!

Tenkte jeg skulle vaske ned det ene badet vårt i kveld. Ble litt inspirert da jeg vasket for de gamle :-)

Så da har jeg i alle fall EN aktivitet denne uka.... TULLA!!!!!!!

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jupp!

Tenkte jeg skulle vaske ned det ene badet vårt i kveld. Ble litt inspirert da jeg vasket for de gamle :-)

:D

Skrevet

Hva er grunnene til at folk er i mot dette? Hva er fordelen og ulempene med pokemon go?

Nicklusheletida
Skrevet
25 minutter siden, påskelilje skrev:

Jupp!

Vi trenger et aktivitetsforum kanskje ? :) 

påskelilje
Skrevet
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi trenger et aktivitetsforum kanskje ? :) 

Lurt! Vi hadde jo en ryddetråd i vinter/vår. Kanskje seinsommerens TRÅD skal være aktivitetstråd :-) Får inntil videre rapportere her dersom jeg får vasket badet skikkelig da ;-) Kjøpte inn en ny skuregreie som skulle være god til både fliser og dusjkabinett for et par dager siden, så nå skal den testes ut!

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Lurt! Vi hadde jo en ryddetråd i vinter/vår. Kanskje seinsommerens TRÅD skal være aktivitetstråd :-) Får inntil videre rapportere her dersom jeg får vasket badet skikkelig da ;-) Kjøpte inn en ny skuregreie som skulle være god til både fliser og dusjkabinett for et par dager siden, så nå skal den testes ut!

Vanlig giff baderom ( sånn spruteflaske ) kan anbefales  til dusjkabinett. Jeg vasker over med engangssvamp og spyler samtidig som jeg likevel står i dusjen. Tar et par minutter og det blir blankt og fint :) Veldig enkelt.

Skrevet
1 time siden, Fionys skrev:

Hva er grunnene til at folk er i mot dette? Hva er fordelen og ulempene med pokemon go?

1. Det er nytt.

2. De liker det ikke selv, og da bør ingen andre heller like det evt da er det noe tull, dumt eller skadelig.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Det er nytt.

2. De liker det ikke selv, og da bør ingen andre heller like det evt da er det noe tull, dumt eller skadelig.

Har du prøvd det selv?

Anonymkode: 7c33b...17a

Skrevet

Nei, men jeg har sett mange, både gamle og unge, som har drevet med det. Det så ut som om de koste seg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er helt topp. For meg som isolerer meg utrolig lett så var det midt i blinken... Nå har jo jeg vokst opp med pokemon... Men å gå i skævven for å nyte naturen, det er ikke motivasjon for meg i alle fall. Det er også et fåtall som går klistra med nesa i mobilen.

Anonymkode: ff902...787

Skrevet
1 time siden, påskelilje skrev:

Dusjkabinett rengjøres lettest med en nanosvamp. Ha på vann, gni og skyll. Ingen såper eller andre kjemikalier. Fantastisk! :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...