Gå til innhold

NHD/andre: pokemon go

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

2. De liker det ikke selv, og da bør ingen andre heller like det evt da er det noe tull, dumt eller skadelig.

Det minner en del om hvilke holdninger enkelte har til heavy metal det.

Anonymkode: 400ba...347

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, Bokormen123 skrev:

Ja, jeg forsøkte faktisk fotografering en stund, etter tips om at dette gjerne engasjerer "slike som meg", og for å finne motivasjon til å ut å bevege seg... Interessen min gikk fort over, fordi jeg ikke syntes jeg var noe flink til å finne motiver o.l 

Ok, ei jeg kjenner med lignende problemer som deg ,finner de gjerne i grøftekanten rett uten for hjemmet sitt. Hun tar veldig fine makrobilder. Hun klarer heller ikke å gå særlig langt. 

Men som sagt, det viktigste er at du har funnet noe DU har glede av :)

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Fionys said:

Hva er grunnene til at folk er i mot dette? Hva er fordelen og ulempene med pokemon go?

Ja, vi gamlinger er "imot" alt nytt.

Sånn er det nok.

Anonymkode: 9359f...350

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hva i h.. har vask av bad med denne tråden å gjøre?

Hvis du leser utgangspunktet for samtalen deres pg utviklingen av deres samtale vil du se at vasking av bad har med aktivitet å gjøre. Og aktivitet er det denne tråden handler om. All aktivitet er bra synes jeg, enten det er ved å vaske badet eller å jakte på pokemon. 

Anonymkode: 7c33b...17a

AnonymBruker
Skrevet

Jesus døde for å fange dem alle:

http://korsetsseier.no/2016/07/26/jesus-dode-for-a-fange-dem-alle/

CnS4U7CWYAA7tpa.jpg

Cnht9ZsVIAAFYg4.jpg

Cnb0B7qWIAAUtD4.jpg

Men som det står i kommentarfeltet:

"Yoga og Pokemon/Digimon er (LIVS)FARLIG, det er av og fra ONDSKAP , det eneste ondskap vil, er og samle sjeler til seg selv, for så og føre dem under jorden"

Anonymkode: 9359f...350

Nicklusheletida
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser utgangspunktet for samtalen deres pg utviklingen av deres samtale vil du se at vasking av bad har med aktivitet å gjøre. Og aktivitet er det denne tråden handler om. All aktivitet er bra synes jeg, enten det er ved å vaske badet eller å jakte på pokemon. 

Diskusjonen om vasking startet fordi jeg har ertet påskelilje litt fordi hun fører opp vasking som trening på treningsforumet. 

Nå vet jeg at påskelijle er en normalt aktiv person da. Kanskje mer aktiv enn de fleste og at hun tåler erting :)  Hadde ikke gjort det om det var en som slet psykisk, eller var gammel og hadde problemer med å bevege på seg.  Vasking er ikke trening for friske folk. Tror ikke det bedrer verken kondisjon eller styrke nevneverdig.  Da tror jeg Pokemonleting er bedre trening. Kommer an på terrenget.

Det skled ut på treningsforumet, slik det ofte også gjør på psykiatri :)

Alt er trening og alt er psykiatri. 

Skrevet

Jeg tror for eksempel tv titting er mye farligere for folkehelsa enn pokemon. Så jeg er mer imot tv enn slike spill som pokemon go.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg tror for eksempel tv titting er mye farligere for folkehelsa enn pokemon. Så jeg er mer imot tv enn slike spill som pokemon go.

Herregud, det er da mulig å gå tur uten å nistirre på en liten tulleskjerm.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er da mulig å gå tur uten å nistirre på en liten tulleskjerm.

Det er også mulig å sitte i sofaen uten å nistirre på en stor tulleskjerm.

Så lenge folk har glede av det så ser jeg ikke ingen problemer med pokemon go eller tv.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Diskusjonen om vasking startet fordi jeg har ertet påskelilje litt fordi hun fører opp vasking som trening på treningsforumet. 

Nå vet jeg at påskelijle er en normalt aktiv person da. Kanskje mer aktiv enn de fleste og at hun tåler erting :)  Hadde ikke gjort det om det var en som slet psykisk, eller var gammel og hadde problemer med å bevege på seg.  Vasking er ikke trening for friske folk. Tror ikke det bedrer verken kondisjon eller styrke nevneverdig.  Da tror jeg Pokemonleting er bedre trening. Kommer an på terrenget.

Det skled ut på treningsforumet, slik det ofte også gjør på psykiatri :)

Alt er trening og alt er psykiatri. 

For en person som feks er deprimert, kan vasking oppleves som trening :) 

Skrevet
19 timer siden, Bokormen123 skrev:

Ja, jeg forsøkte faktisk fotografering en stund, etter tips om at dette gjerne engasjerer "slike som meg", og for å finne motivasjon til å ut å bevege seg... Interessen min gikk fort over, fordi jeg ikke syntes jeg var noe flink til å finne motiver o.l 

Hvis pokemon motiverer deg til å gå er det helt topp uansett om du holder kun på en stund eller om interessen din går fort over.  Jeg har alltid mistet interessen for alle spill og slikt etter en stund, og navnet pokemon er nok til at jeg holdt meg unna.  Jeg trenger motivasjon til å gå, men jeg vil helst gå i byen hvor jeg ser mennesker, hus, butikker, dvs. byliv.

Skrevet

For meg som anorektiker med sonde så er det særdeles lite greit å være hekta. :P

Bokormen123
Skrevet
2 timer siden, florette skrev:

Jeg trenger motivasjon til å gå, men jeg vil helst gå i byen hvor jeg ser mennesker, hus, butikker, dvs. byliv.

Det er jo det beste, for det er i byer og tettsteder det er mest å gjøre i spillet også :-)

Men som sagt, alle må finne SIN motivasjon og ingen kan fortelle andre hva som er rett og hva som er feil :-)

Skrevet

Ungene og jeg har vært ute i dag, vi geocahet + at guttungen fanget pokemon. Han fant flere pokestops (?) og fant et egg som han måtte gå 5 km for å få klekket. :) Han fikk derfor med seg min mobil (jeg måtte dele mobilnett med ham, han har kontantkort foreløbig) og gikk hjem mens jentungen og jeg kjørte. Han brukte lang tid til han å være og det viste seg at han hadde jo gått noen omveier for å fange noen pokemon! :D Herlig! Han er litt for mye stuegris så dette er helt topp!

Skrevet
Den 29.7.2016 at 14.48, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke meg du spør , men jeg synes det er trist at de går glipp av selve opplevelsen av å være i naturen :)

Jeg har jo forstått at noen finner det veldig meningsfullt å være i naturen, altså sett i forhold til det å være i urbant miljø. Selv deler jeg dessverre ikke opplevelsen.  Jeg har alltid likt meg best i bebygde strøk, og når jeg går tur, noe jeg gjør flere ganger i uka - velger jeg nesten alltid bygater og boligstrøk.   Gikk i skogen senest i går, og bortsett fra at blåbærene ga turen en ekstra dimensjon (nam!) opplever jeg ikke noe ekstra der, som jeg ikke får i bygater.   Jeg opplever jo forskjellen, og kan synes at variasjonen er OK - men det gir meg ikke noe utover det. 

Da tror jeg nok at jeg forstår hvorfor dere som faktisk får en ekstra sanseopplevelse i naturen, synes det er trist at folk går med nesa i telefonen når de først er der.  Det er jo også mulig at dere har rett. At noen av disse ville fått de samme opplevelsene om de ikke spilte mens de gikk tur.   Men da er det jo et håp om at de som har den evnen oppdager det mens de er i naturen, og kanskje ikke ville ha oppsøkt den uten dette spillet.   Og de som ikke har evnen, kan få fordelen av bevegelse og frisk luft på tross av at spillet tar det meste av oppmerksomheten. For det er vel neppe slik at de ville beveget seg ut så til de grader uten PokemonGo? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...