Gå til innhold

Rivotril, Xanor, bilkjørig og halveringtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilbake til temaet.. Jeg har nå fått Xanor 2mg utskrevet som alternativ til Rivotril. Hva tilsvarer 1mg Rivotril?

Er Xanor mer avhengighetsskapende enn Rivotril? Har hatt rivotril som krisemedisin i lang tid og ikke hatt noe problem med å ha et lavt forbruk (max 2 doser i uka), regner med det skal gå greit med Xanor og?

Skrevet
2 minutter siden, Rhiakath skrev:

Tilbake til temaet.. Jeg har nå fått Xanor 2mg utskrevet som alternativ til Rivotril. Hva tilsvarer 1mg Rivotril?

Er Xanor mer avhengighetsskapende enn Rivotril? Har hatt rivotril som krisemedisin i lang tid og ikke hatt noe problem med å ha et lavt forbruk (max 2 doser i uka), regner med det skal gå greit med Xanor og?

Tror Xanor og Rivotril omtrent tilsvarer hverandre i styrke.

Skrevet
Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev:

Tror Xanor og Rivotril omtrent tilsvarer hverandre i styrke.

Hva med avhengighetsfare? Er den ca like stor? Ble litt redd for leser så mye rart på nett, men jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt et mye større problem enn med rivotril om jeg fortsetter med samme forsiktighet..?

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Rhiakath skrev:

Hva med avhengighetsfare? Er den ca like stor? Ble litt redd for leser så mye rart på nett, men jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt et mye større problem enn med rivotril om jeg fortsetter med samme forsiktighet..?

Personlig ville jeg heller tatt Xanor enn Rivotril ved behov. Pga kortere halveringstid vil du ha lengre tid uten medisin i blodet, og det gjør jo avhengighetsfaren (litt) mindre.

Men eventuelle abstinenser verre.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev:

Personlig ville jeg heller tatt Xanor enn Rivotril ved behov. Pga kortere halveringstid vil du ha lengre tid uten medisin i blodet, og det gjør jo avhengighetsfaren (litt) mindre.

Men eventuelle abstinenser verre.

Tror nok jeg vil fortsette med rivotril fordi den funker såpass godt (og lenge, føler en viss effekt i 2-3 døgn), men Xanor skal jeg i hovedsak bruke når jeg må være kjørbar 12 timer etter...

Skrevet

Men funker Xanor for nervesmerter?

Jeg har fått ny fastlege og diskutert både Rivotril og dose og han sa at jeg bare skulle fortsette som før siden jeg ikke har god effekt og blir sløv av Neurontin og Lyrica.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...