Rhiakath Skrevet 8. august 2016 Forfatter Skrevet 8. august 2016 Tilbake til temaet.. Jeg har nå fått Xanor 2mg utskrevet som alternativ til Rivotril. Hva tilsvarer 1mg Rivotril? Er Xanor mer avhengighetsskapende enn Rivotril? Har hatt rivotril som krisemedisin i lang tid og ikke hatt noe problem med å ha et lavt forbruk (max 2 doser i uka), regner med det skal gå greit med Xanor og? 0 Siter
ISW Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, Rhiakath skrev: Tilbake til temaet.. Jeg har nå fått Xanor 2mg utskrevet som alternativ til Rivotril. Hva tilsvarer 1mg Rivotril? Er Xanor mer avhengighetsskapende enn Rivotril? Har hatt rivotril som krisemedisin i lang tid og ikke hatt noe problem med å ha et lavt forbruk (max 2 doser i uka), regner med det skal gå greit med Xanor og? Tror Xanor og Rivotril omtrent tilsvarer hverandre i styrke. 0 Siter
Rhiakath Skrevet 8. august 2016 Forfatter Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev: Tror Xanor og Rivotril omtrent tilsvarer hverandre i styrke. Hva med avhengighetsfare? Er den ca like stor? Ble litt redd for leser så mye rart på nett, men jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt et mye større problem enn med rivotril om jeg fortsetter med samme forsiktighet..? 0 Siter
ISW Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 (endret) 2 minutter siden, Rhiakath skrev: Hva med avhengighetsfare? Er den ca like stor? Ble litt redd for leser så mye rart på nett, men jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt et mye større problem enn med rivotril om jeg fortsetter med samme forsiktighet..? Personlig ville jeg heller tatt Xanor enn Rivotril ved behov. Pga kortere halveringstid vil du ha lengre tid uten medisin i blodet, og det gjør jo avhengighetsfaren (litt) mindre. Men eventuelle abstinenser verre. Endret 8. august 2016 av issomethingwrong 0 Siter
Rhiakath Skrevet 8. august 2016 Forfatter Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev: Personlig ville jeg heller tatt Xanor enn Rivotril ved behov. Pga kortere halveringstid vil du ha lengre tid uten medisin i blodet, og det gjør jo avhengighetsfaren (litt) mindre. Men eventuelle abstinenser verre. Tror nok jeg vil fortsette med rivotril fordi den funker såpass godt (og lenge, føler en viss effekt i 2-3 døgn), men Xanor skal jeg i hovedsak bruke når jeg må være kjørbar 12 timer etter... 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 Men funker Xanor for nervesmerter? Jeg har fått ny fastlege og diskutert både Rivotril og dose og han sa at jeg bare skulle fortsette som før siden jeg ikke har god effekt og blir sløv av Neurontin og Lyrica. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.