Gå til innhold

Strattera og hallusinasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig begynt på strattera for 3-4 uker siden. For to uker siden begynte jeg så smått å hallusinere, og vil egentlig tro at det kan være en bivirkning av medisinering da jeg aldri har gjort dette tidligere. Jeg ser for det meste dyr og krypdyr rundt meg, gjerne når jeg begynner å bli trøtt. Akkurat der å da kan det være skremmende med slanger som faller ned fra taket eller insekter krypende oppover veggene (lett fobi), men klarer å realitetsorientere meg. Ved et par anledninger har jeg også freaket ut så mye at jeg har fått beskjed om at jeg innbiller meg ting.

Føler ikke at det ødlegger hverdagen min, men er litt plagsomt. Usikker på om jeg skulle pratet med behandlere på dps eller fastlege, men så vidt jeg vet har alle ferie å jeg kvier meg til å snakke med noen ukjente... Er også redd for innleggelser da jeg ikke synes det er så alvorlig eller truende, og absolutt ikke ønsker at noe familie skal blandes inn i det hele. Er usikker på hva jeg har å tjene på et dps/legebesøk, om jeg burde avvente, eller bare prøve å slutte på disse pillene?

Skrevet

Noen som har hatt lignende erfaringer med dette legemiddelet? :mellow:

Skrevet

Har en venn som har opplevd det samme.  Hun så insekter om natten.    Syntes du burde ta det opp med din behandler.  Som du selv sier, det ødelegger ikke hverdagen din.  Si det til din behandler så kommer dere nok frem til en god løsning.  

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Lyrica skrev:

Har en venn som har opplevd det samme.  Hun så insekter om natten.    Syntes du burde ta det opp med din behandler.  Som du selv sier, det ødelegger ikke hverdagen din.  Si det til din behandler så kommer dere nok frem til en god løsning.  

Kan jeg spørre etter hva slags tiltak som ble gjort for vennen din?

behandler har ferie ett par uker til? Bør jeg avvente eller ringe dps i morgen?

Endret av Momio
Skrevet
3 minutter siden, Momio skrev:

Kan jeg spørre etter hva slags tiltak som ble gjort for vennen din?

behandler har ferie ett par uker til? Bør jeg avvente eller ringe dps i morgen?

Jeg vet at endringer ble gjort i forhold til dosering men er usikker på hun gikk opp eller ned i dose.  Alt jeg vet er at hallusinasjonene hennes forsvant etterhvert.  Min behandler kom tilbake forrige uke.  Skader nok ikke å ta en liten telefon, bare for å opplyse.  Det er da min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...