Gå til innhold

Nytt liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tida har jeg sovet ganske dårlig.

Jeg har fått masse superenergi, masse tanker og planer. Er superpositiv.

Snakker veldig mye- snakker med folk jeg ikke har peiling på hvem er...roper på folk hvis jeg har info de har bruk for (var mor&datter som kryssa veien for å rekke en buss...da de sto på andre siden- uten å rekke bussen - ropte jeg på dem og sa at bussen kjørte tilbake på min side av veien- aner ikke hvem de var)..skravla masse med ei litt eldre dame mens vi venta på en annen buss...kom ei til og prata litt...jeg synes de var ganske stille, jeg sto for mesteparten av praten...jeg har sett denne dama på bussen før, men aldri prata med henne. La ut i det vide og brede om alt...jeg som ikke prater altfor mye med de jeg kjenner til vanlig engang...

Jeg skal begynne med idrett så fort de starter treningen igjen, har ikke trent idrett på 16 år, men jeg er ganske flink i akkurat den sporten!

Også skal jeg begynne studere, få meg fast heltidsjobb og trene ellers. Klart jeg får meg jobb, og selvsagt får jeg plass på studiet. Har ikke lest ei fagbok på 15 år, men jeg klarer nok dette bra!! Tok en test på nettsiden til studiet ...og uten å lese noe fikk jeg 9/10 riktig og det er jo bare starten...jeg kommer til å være blant de aller beste i kullet  (selv om jeg gikk ut med 3 i snitt på VGS for mange år siden, aldri vært flink på skolen- dårlig konsentrasjon, mye dagdrømmer og virkelighetsflukt)

Jeg har ordna masse avtaler denne uka- ikke noe problem å følge disse opp!

Er meget skravlesjuk, vurderer ringe noen...bare slå et nummer og prate med den som kommer i andre enden. Kanskje ikke så blid for tidspunktet, men får sikkert tilgivelse :D

Får komplimenter for å ha gått ned 17kg på 3mnd...dritdigg. Jeg vet at søvnen blir problematisk når jeg tuller med matinntaket, men det er såå digg å være i denne formen!!! Endelig i superform...det har bygget seg litt opp den siste tida, men markant økning i stemningsleie igår. Chatta med en fyr til klokka var over halv fire inatt. Tenkte reise til noen (times tid på tog) og få meg litt...har ikke vært med noen sånn sia 07. Sist jeg var i godt humør . Guud,  jeg elsker dette livet!! Kanskje jeg skal dra ut å finne meg en fyr- sikkert noen som er villige! 

Jeg bør kontakte NAV og be om å få avslutta uføretrygda! Jeg er jo i super slag!!

Går i 1000 i huet mitt og jeg er heelt sikker på at jeg klarer alt dette- blir lett og ukomplisert!!

Masse uro i kroppen...

Gleder meg til å ta fatt på dagen!

Hurra for et nydelig liv 🌞

Skrevet

Tillegg...

Fått beskjed av legen å ta 2×25mg Truxal eller 1-2×25mg Nozinan. 

Forrige natta tok jeg 4 Truxal (for det er det eneste som funker), men denne gangen funka det ikke- ble to timer søvn.

Natt til igår tok jeg 2 Nozinan  (selv om jeg må ta minimum 3 for å få sove ordentlig) sov kanskje en halvtime. Og inatt ingenting... har sovet dårlig siden mars...

Går på 

Fontex 60mg, Quetiapin 400mg, Levaxin og noen vitaminer.

Skrevet

Har "bare" EUPF og/eller KPTSD....

Men siden jeg kun har de diagnosene trenger jeg vel ikke måtte kjøre på dispensasjon på førerkort lenger heller??

Må kontakte fylkeslegen!!

Skrevet

Må ha fast jobb for å få plass på det studiet jeg vil. Er vel ikke godt kvalifisert...og må ta et kurs før jeg kan ta det studiet siden jeg ikke har de rette kvalifikasjoner...

Men det går bra! Helt sikkert

AnonymBruker
Skrevet

Manisk much?

Anonymkode: 54bc0...016

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manisk much?

Anonymkode: 54bc0...016

Neida!

Bare  i godt humør!

Det rare er at jeg vanligvis er ganske sjenert og forsiktig av meg- ikke sånn som igår og idag...

Endret av Psykojenta
Skrevet

Høres jo artig ut, men du må jo ikke finne på å ringe nav, og kutte trygden din. Ei heller bli med fremmede gutter hjem.... Du er høyt oppe tydligvis... Høres jo ut som mani eller noe, selv om jeg ikke har noe grunnlag utover fornuften til å si noe så bastant.

Skrevet
11 minutter siden, Inner self skrev:

Høres jo artig ut, men du må jo ikke finne på å ringe nav, og kutte trygden din. Ei heller bli med fremmede gutter hjem.... Du er høyt oppe tydligvis... Høres jo ut som mani eller noe, selv om jeg ikke har noe grunnlag utover fornuften til å si noe så bastant.

Det er litt blanda egentlig...føler ikke jeg klarer beherske meg ordentlig, føler litt lite kontroll- jeg som vanligvis har stålkontroll på det meste...

AnonymBruker
Skrevet

Dette er hypomani.. 

Anonymkode: 69648...351

stjernestøv
Skrevet
6 timer siden, Psykojenta skrev:

Den siste tida har jeg sovet ganske dårlig.

Jeg har fått masse superenergi, masse tanker og planer. Er superpositiv.

Snakker veldig mye- snakker med folk jeg ikke har peiling på hvem er...roper på folk hvis jeg har info de har bruk for (var mor&datter som kryssa veien for å rekke en buss...da de sto på andre siden- uten å rekke bussen - ropte jeg på dem og sa at bussen kjørte tilbake på min side av veien- aner ikke hvem de var)..skravla masse med ei litt eldre dame mens vi venta på en annen buss...kom ei til og prata litt...jeg synes de var ganske stille, jeg sto for mesteparten av praten...jeg har sett denne dama på bussen før, men aldri prata med henne. La ut i det vide og brede om alt...jeg som ikke prater altfor mye med de jeg kjenner til vanlig engang...

Jeg skal begynne med idrett så fort de starter treningen igjen, har ikke trent idrett på 16 år, men jeg er ganske flink i akkurat den sporten!

Også skal jeg begynne studere, få meg fast heltidsjobb og trene ellers. Klart jeg får meg jobb, og selvsagt får jeg plass på studiet. Har ikke lest ei fagbok på 15 år, men jeg klarer nok dette bra!! Tok en test på nettsiden til studiet ...og uten å lese noe fikk jeg 9/10 riktig og det er jo bare starten...jeg kommer til å være blant de aller beste i kullet  (selv om jeg gikk ut med 3 i snitt på VGS for mange år siden, aldri vært flink på skolen- dårlig konsentrasjon, mye dagdrømmer og virkelighetsflukt)

Jeg har ordna masse avtaler denne uka- ikke noe problem å følge disse opp!

Er meget skravlesjuk, vurderer ringe noen...bare slå et nummer og prate med den som kommer i andre enden. Kanskje ikke så blid for tidspunktet, men får sikkert tilgivelse :D

Får komplimenter for å ha gått ned 17kg på 3mnd...dritdigg. Jeg vet at søvnen blir problematisk når jeg tuller med matinntaket, men det er såå digg å være i denne formen!!! Endelig i superform...det har bygget seg litt opp den siste tida, men markant økning i stemningsleie igår. Chatta med en fyr til klokka var over halv fire inatt. Tenkte reise til noen (times tid på tog) og få meg litt...har ikke vært med noen sånn sia 07. Sist jeg var i godt humør . Guud,  jeg elsker dette livet!! Kanskje jeg skal dra ut å finne meg en fyr- sikkert noen som er villige! 

Jeg bør kontakte NAV og be om å få avslutta uføretrygda! Jeg er jo i super slag!!

Går i 1000 i huet mitt og jeg er heelt sikker på at jeg klarer alt dette- blir lett og ukomplisert!!

Masse uro i kroppen...

Gleder meg til å ta fatt på dagen!

Hurra for et nydelig liv 🌞

Høres ut som hypomani for meg. Men fin at du har det bra da, high five ;) 

Skrevet

Det kommer ikke til å vare så ikke si opp trygda , husk du kan jobbe ved siden av trygda også

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Høres ut som hypomani for meg. Men fin at du har det bra da, high five ;) 

Jeg er blitt kraftig irettesatt, så fornuften sier jeg skal vente med disse avgjørelsene ei lita stund...og tenke meg om minst tre ganger før jeg gjør noe. Føltes som jeg ble slått i huet med en hammer...

Svinger i store studio... trur jeg er litt blanda...

3 minutter siden, Annkarin skrev:

Det kommer ikke til å vare så ikke si opp trygda , husk du kan jobbe ved siden av trygda også

Som sagt tok noen en alvorsprat med meg, så kjenner meg litt mixa...

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Psykojenta skrev:

Jeg er blitt kraftig irettesatt, så fornuften sier jeg skal vente med disse avgjørelsene ei lita stund...og tenke meg om minst tre ganger før jeg gjør noe. Føltes som jeg ble slått i huet med en hammer...

Svinger i store studio... trur jeg er litt blanda...

Som sagt tok noen en alvorsprat med meg, så kjenner meg litt mixa...

Godt noen tok en alvorsprat med deg :) Det der kommer ikke til å vare dessverre! Har hatt det sånn selv, ville si opp trygda og begynne på utdannelse. Men ble jo dårlig igjen :(

Skrevet

Har kontakta NAV ang vta jobb selv, og bestilt meg time for å få begynne på fontex, vil ha et løft så jeg klarer jobbe

Skrevet

Da har det gått noen timer...

Jeg har kjempeubehag med masse uro og tankekjør. Jeg har lyst til å ta ny tatovering eller piercing. Men stemmen til han som irettesatte meg idag surrer og kverner hele tida. Må tenke meg om...

Har fortsatt trua på å få jobb + studieplass før 15. Men nå styrer mer det fornuftige som sier at jeg må skjerpe meg...kan ikke forvente at det plutselig skal gå perfekt og problemfritt på skolebenken når jeg hadde så store problemer gjennom hele skoletida da jeg vokste opp.  En tanke/idé som plutselig popper opp i huet, må vurderes mer enn 10min. 

Men samtidig som jeg har mange høye og gode ambisjoner, godt humør, gira, tankekjør osv...har jeg også mye depressivt kjør...det er nok akkurat det som holder meg tilbake, mitt bilde på meg selv som en person som er født ond, ikke fortjener noe godt.

Jeg veksler veldig mellom disse ytterpunktene...og det er slitsomt...

Skrevet
12 minutter siden, Psykojenta skrev:

Da har det gått noen timer...

Jeg har kjempeubehag med masse uro og tankekjør. Jeg har lyst til å ta ny tatovering eller piercing. Men stemmen til han som irettesatte meg idag surrer og kverner hele tida. Må tenke meg om...

Har fortsatt trua på å få jobb + studieplass før 15. Men nå styrer mer det fornuftige som sier at jeg må skjerpe meg...kan ikke forvente at det plutselig skal gå perfekt og problemfritt på skolebenken når jeg hadde så store problemer gjennom hele skoletida da jeg vokste opp.  En tanke/idé som plutselig popper opp i huet, må vurderes mer enn 10min. 

Men samtidig som jeg har mange høye og gode ambisjoner, godt humør, gira, tankekjør osv...har jeg også mye depressivt kjør...det er nok akkurat det som holder meg tilbake, mitt bilde på meg selv som en person som er født ond, ikke fortjener noe godt.

Jeg veksler veldig mellom disse ytterpunktene...og det er slitsomt...

Jeg er glad noen grep fatt i deg, jeg synes du skal sette alle avgjørelser på pause til alt er mer stabilt enn det er nå. Jeg håper du får en langt roligere natt enn den som var.

Skrevet
28 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg er glad noen grep fatt i deg, jeg synes du skal sette alle avgjørelser på pause til alt er mer stabilt enn det er nå. Jeg håper du får en langt roligere natt enn den som var.

Ja, når fornuften kobler inn sier den det samme.

Jeg håper jeg får sove i natt, i alle fall ett par timer... da jeg til vanlig lander litt etter noe søvn...

Har fått studentnummer da...men skal avvente litt mer...

Har to krevende avtaler imorra, så trenger hvile litt...

Ser det er mye kaos i innleggene mine og...selv om jeg synes jeg har vært veldig strukturert...

Skrevet

Da ble det innleggelse for hypomani. Det fortsatte eskalere selv etter 20mg Zyprexa, mer Quetiapin + Zopiclone...

Idag fikk jeg en "formdropp".(i det legger jeg en svingninga fra full til null på kort tid- suicid-tanker) har fortsatt masse energi...

Fortsatt mangel på søvn, regner med at jeg får sove til kvelds...

Håper jeg får prate med behandler imorra...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Psykojenta skrev:

Da ble det innleggelse for hypomani. Det fortsatte eskalere selv etter 20mg Zyprexa, mer Quetiapin + Zopiclone...

Idag fikk jeg en "formdropp".(i det legger jeg en svingninga fra full til null på kort tid- suicid-tanker) har fortsatt masse energi...

Fortsatt mangel på søvn, regner med at jeg får sove til kvelds...

Håper jeg får prate med behandler imorra...

Bra :)

Anonymkode: 69648...351

Skrevet

Behandling mot mani virker bare om man tar det helt i begynnelsen synes jeg det virker som. Manien bare fortsetter selv med hestedoser AP, litium og orfiril når det har gått langt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...