Gå til innhold

NHD/ ang ap...

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hva skjer om man gjentatte ganger tar ap uten å være psykotisk, kan man få psykotiske symptomer da? Om man er av og på dem? Tror dem har gjort meg dårlig :( Klarer ikke fungere uten og jeg har ikke vært psykotisk.

stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren har skjønt det. Resten har misforstått, så jeg går rundt med feil diagnose. Det spiller en rolle når jeg skal bli Bestemor. Kun angst her.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har en psykoselidelse, og du trenger AP varig.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du har en psykoselidelse, og du trenger AP varig.

Det kan du ikke vite sikkert, men deg om det. Tror ikke sykepleieren er enig. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren er ekspert på dette?

Anonymkode: 46c27...dd6

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleieren er ekspert på dette?

Tror han respekterer at jeg har evner, men han overlater det til psykiateren å stille diagnose. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror han respekterer at jeg har evner, men han overlater det til psykiateren å stille diagnose. 

Ingen har sånne "evner". Det er psykdom.

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har sånne "evner". Det er psykdom.

Javel...da så. Har lyst å grine akkurat nå,men får det ikke til. 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Javel...da så. Har lyst å grine akkurat nå,men får det ikke til. 

Det skyldes nk medisiner som demper følelser.

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det betyr bare at han er forsiktig med uttalelsene sine, fordi som du selv sier, han har en over seg som stiller diagnose. Han respekterer deg helt sikkert, men det betyr ikke at han tror du har evner.

Skrevet
11 timer siden, stjernestøv skrev:

Så du stoler mer på en (psykiatrisk?`) sykepleier enn opptil flere psykiatere? Jaja, deg om det. Hvorfor spør du om du nekter å godta at svaret ikke er det du vil høre?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren har skjønt det. Resten har misforstått, så jeg går rundt med feil diagnose. Det spiller en rolle når jeg skal bli Bestemor. Kun angst her.

Denne sykepleieren høres mer og mer ut som en pasient. Det virker åpenbart at han har uheldig påvirkning på deg og burde umiddelbart vært tatt inn til en samtale med sin leder. 

Anonymkode: 9d7da...186

stjernestøv
Skrevet
47 minutter siden, Lillemus skrev:

Så du stoler mer på en (psykiatrisk?`) sykepleier enn opptil flere psykiatere? Jaja, deg om det. Hvorfor spør du om du nekter å godta at svaret ikke er det du vil høre?

Fikk du med deg spørsmålet mitt i det hele tatt?

stjernestøv
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne sykepleieren høres mer og mer ut som en pasient. Det virker åpenbart at han har uheldig påvirkning på deg og burde umiddelbart vært tatt inn til en samtale med sin leder. 

Anonymkode: 9d7da...186

Han har og sagt jeg skal ikke høre så mye på hva dere skriver, dere er ikke psykiatere. 

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det betyr bare at han er forsiktig med uttalelsene sine, fordi som du selv sier, han har en over seg som stiller diagnose. Han respekterer deg helt sikkert, men det betyr ikke at han tror du har evner.

Nei han er ateist.

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk du med deg spørsmålet mitt i det hele tatt?

Ja. Du spurte om man kan bli psykotisk av å ta psykosemedisiner når man ikke er psykotisk for det har du aldri vært. NHD svarer at du har en psykoselidelse og du svarer at det mener ikke sykepleieren og det virker som du stoler fullt og helt på denne sykepleieren som mange av oss etter hvert synes burde bli innkalt til en veileder, han virker veldig merkelig og det virker overhodet ikke som han gjør det noe friskere i alle fall.

Skrevet

Det høres fornuftig ut å overlate diagnosen til psykiateren.  Husk at NHD også er psykiater. Men det er sikkert mulig å finne psykiatere som ikke er enige om absolutt alt.  Å sette slike diagnoser er jo ikke akkurat som å måle feberen.

Jeg er ikke fagperson, men jeg vil tro at i bestemorrollen er det viktigere at du er stabil med en diagnose enn redd og forvirret uten

Jeg synes det er tragisk at systemet er slik at du - og sikkert veldig mange andre - blir "virrende" rundt i årevis med relativt tilfeldig / eksperimentell medisinering og diagnostisering.  Med forbehold om at jeg ikke kjenner systemet fra noen annen side enn DOL og om at det sikkert er variasjoner avhengig av hvor man bor. 

stjernestøv
Skrevet
35 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja. Du spurte om man kan bli psykotisk av å ta psykosemedisiner når man ikke er psykotisk for det har du aldri vært. NHD svarer at du har en psykoselidelse og du svarer at det mener ikke sykepleieren og det virker som du stoler fullt og helt på denne sykepleieren som mange av oss etter hvert synes burde bli innkalt til en veileder, han virker veldig merkelig og det virker overhodet ikke som han gjør det noe friskere i alle fall.

Han er grei og åpen for mye, har to venner som også ville ha han for man kan fortelle alt til han. Uten at han sier det er sykt. 

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, laban skrev:

Det høres fornuftig ut å overlate diagnosen til psykiateren.  Husk at NHD også er psykiater. Men det er sikkert mulig å finne psykiatere som ikke er enige om absolutt alt.  Å sette slike diagnoser er jo ikke akkurat som å måle feberen.

Jeg er ikke fagperson, men jeg vil tro at i bestemorrollen er det viktigere at du er stabil med en diagnose enn redd og forvirret uten

Jeg synes det er tragisk at systemet er slik at du - og sikkert veldig mange andre - blir "virrende" rundt i årevis med relativt tilfeldig / eksperimentell medisinering og diagnostisering.  Med forbehold om at jeg ikke kjenner systemet fra noen annen side enn DOL og om at det sikkert er variasjoner avhengig av hvor man bor. 

Ja jeg har tro på NHD, men hadde han møtt meg i RL tror jeg han hadde sagt noe annet. Det er bare en følelse jeg har, det åndelige trenger jo ikke være sykt. 

Vil være en god bestemor, men du...jeg fikk spåkopp av sønnen min og kjæresten. De vet nok at jeg driver med litt av hvert ;) 

Nå sa psykiateren at diagnosen var rett, men tviler fordet. Har jo fått så mange. Men er glad jeg ikke har schizofreni, det er mer alvorlig enn schizoaffektiv. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Han har og sagt jeg skal ikke høre så mye på hva dere skriver, dere er ikke psykiatere. 

Nå er du nesten morsom. Det er ikke vanskelig å være enig med han, men da må du også slutte å spørre. Eventuelt presisere at du kun ønsker svar fra NHD. Skjønt det ser ikke ut til at du ønsker å høre så mye på han heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...