Gå til innhold

Hvilket syn har dere på sånt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. august 2016 at 23.47, frosken skrev:

Er det ikke gjeldsordning som er aktuelt for dere? Dersom du ikke allerede har bedt nav om hjelp til å forhandle med kreditorene, så bør du sannsynligvis gjøre det  før du søker om gjeldsordning. Dersom dere ikke tidligere har hatt gjeldsordning, så vil dere jo få gjeldsordning - noe som vel er bedre enn såkalt personlig konkurs?

https://www.politi.no/tjenester/gjeldsordning/

Det beste hadde vært om jeg fikk forlenget lånetiden hos kreditorene og betalt mindre hver mnd til vi har økt inntektene våre (vi er begge på AAP; jeg på 50 % - men jeg håper å kunne jobbe fullt igjen, mens han sannsynligvis blir ufør). Men jeg var i kontakt med kreditorene tidligere i år, og de fleste var ikke villige til det da jeg allerede betaler minstesummen. 

Det er mye arbeid med dette, og jeg har egentlig mer enn nok med jobb og trening. Men kanskje jeg skal ta fri fra treningen på mandag og bruke dagen til det. Inkassokravene strømmer jo på, så jeg er nødt til å handle raskt. 

Det er en forferdelig situasjon å være i. Hadde jeg gitt f, så hadde det ikke gått så sterkt inn på meg som det gjør. Men jeg gir ikke f, og jeg tar konsekvensene av mange dumme valg. 

Anonymkode: ae665...45b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste hadde vært om jeg fikk forlenget lånetiden hos kreditorene og betalt mindre hver mnd til vi har økt inntektene våre (vi er begge på AAP; jeg på 50 % - men jeg håper å kunne jobbe fullt igjen, mens han sannsynligvis blir ufør). Men jeg var i kontakt med kreditorene tidligere i år, og de fleste var ikke villige til det da jeg allerede betaler minstesummen. 

Det er mye arbeid med dette, og jeg har egentlig mer enn nok med jobb og trening. Men kanskje jeg skal ta fri fra treningen på mandag og bruke dagen til det. Inkassokravene strømmer jo på, så jeg er nødt til å handle raskt. 

Det er en forferdelig situasjon å være i. Hadde jeg gitt f, så hadde det ikke gått så sterkt inn på meg som det gjør. Men jeg gir ikke f, og jeg tar konsekvensene av mange dumme valg. 

Jeg har bestemt meg for å ta kontakt med en privat gjeldsrådgiver. Jeg orker ikke mer av dette. NAV er helt uaktuelt. Jeg kommer jo ikke til å bli frisk før jeg har fått økonomien i orden heller, den tar knekken på meg. Avslutter tråden her. Takk for at dere viser meg at dere ikke dømmer meg, det setter jeg pris på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...