Gå til innhold

psykiatrien har trykt meg ned i 17 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykiatrien har tvangsmedisinert meg i 10 år og stappet i meg hauger av piller uten å lytte til meg. Hva er vitsen med det systemet, hva vil de egentlig med folk? At de skal finne ut alt selv? Straffe de? Hvorfor har de så tvilsomt pensum og lite medmenneskelighet egentlig?

Skjønner ikke hva det er godt for jeg asså. Man lærer jo ikke så mye av umenneskelig behandling liksom.

Må si jeg er 0 motivert for å gå på dps. Når man føler at de mishandler man og trykker man ned, så er det jo litt motsatt effekt.

Trodde de skulle gi en hjelpende hånd i livskriser eller et slags pusterom i hverdagen jeg. Hm.

Anonymkode: d13d5...1ac

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatrien har tvangsmedisinert meg i 10 år og stappet i meg hauger av piller uten å lytte til meg. Hva er vitsen med det systemet, hva vil de egentlig med folk? At de skal finne ut alt selv? Straffe de? Hvorfor har de så tvilsomt pensum og lite medmenneskelighet egentlig?

Skjønner ikke hva det er godt for jeg asså. Man lærer jo ikke så mye av umenneskelig behandling liksom.

Må si jeg er 0 motivert for å gå på dps. Når man føler at de mishandler man og trykker man ned, så er det jo litt motsatt effekt.

Trodde de skulle gi en hjelpende hånd i livskriser eller et slags pusterom i hverdagen jeg. Hm.

Men hvis de har tvangsmedisinert deg må det være noe alvorlig? Da er det for å hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type hjelp ønsker du å få av psykiatrien?

Hva forventer du at de skal hjelpe deg med?

Det er vel en årsak til tvangsmedisineringen?

Anonymkode: bbcce...40d

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hvis de har tvangsmedisinert deg må det være noe alvorlig? Da er det for å hjelpe. 

Det hadde totalt motsatt effekt ihvertfall, jeg kan jo håpe på at de egentlig ville hjelpe men jeg vet dessverre bedre. De har et dårlig system som de driver dårlig. De stapper i folk ditt og datt og de krenker de med tvungen medikamenter som i mitt tilfelle gjorde meg dårligere. Når de i tillegg ikke lytter til hva man har å si så virker det jo bare totalt poengløst. Ikke så rart da at man blir ytterligere deprimert og resignert.

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde totalt motsatt effekt ihvertfall, jeg kan jo håpe på at de egentlig ville hjelpe men jeg vet dessverre bedre. De har et dårlig system som de driver dårlig. De stapper i folk ditt og datt og de krenker de med tvungen medikamenter som i mitt tilfelle gjorde meg dårligere. Når de i tillegg ikke lytter til hva man har å si så virker det jo bare totalt poengløst. Ikke så rart da at man blir ytterligere deprimert og resignert.

De må jo høre på hva du sier da, det er synd de ikke gjør. Sykepleieren her hører å meg, tar meg på alvor. Og jeg stoler på at hvis jeg mister kontrollen vil han hjelpe, men er litt usikker på det. Når jeg ser tilbake burde jeg ha vært tvangsmedisinert en periode, men da gikk jeg til familievernkontoret til psykolog. Jeg var så dårlig...leeeenge og det var tortur. Hadde jeg fått medisiner hadde jeg kommet meg, er sikker på at de ønsker ditt beste. Men fælt om du blir dårligere av medisiner, jeg har alltid blitt bedre. Har vel bivirkninger og, blir vant til det...akk ja. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type hjelp ønsker du å få av psykiatrien?

Hva forventer du at de skal hjelpe deg med?

Det er vel en årsak til tvangsmedisineringen?

Jeg ønsker at de hadde tatt tak i søvnproblemene mine og at de hadde tatt tak i årsaken til søvnproblemene mine, som var traumatiske opplevelser, og lyttet til grunnen for at jeg kom inn i psykiatrien istedet for å stappe meg med piller som gjorde at jeg ble forverret. Sånn sett har de både forverret og utsatt å gjøre noe med problemene mine i 17 år. Helt feilbehandlet. Hatt både spiseforstyrrelse og rusproblem, ingenting tok de tak i. Elendig behandling når man ikke blir sett hørt og lyttet skikkelig til. Nå er jeg 0 motivert for å ha kontakt med dps, og har fått mye dårligere psyke enn jeg hadde hatt om de virkelig hadde hjulpet meg til å bygge  meg opp. Også tvilsomt at de gir så mye piller som de har gitt meg til noen som har hatt rusproblem i ung alder. Det er faktisk helt sykt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker at de hadde tatt tak i søvnproblemene mine og at de hadde tatt tak i årsaken til søvnproblemene mine, som var traumatiske opplevelser, og lyttet til grunnen for at jeg kom inn i psykiatrien istedet for å stappe meg med piller som gjorde at jeg ble forverret. Sånn sett har de både forverret og utsatt å gjøre noe med problemene mine i 17 år. Helt feilbehandlet. Hatt både spiseforstyrrelse og rusproblem, ingenting tok de tak i. Elendig behandling når man ikke blir sett hørt og lyttet skikkelig til. Nå er jeg 0 motivert for å ha kontakt med dps, og har fått mye dårligere psyke enn jeg hadde hatt om de virkelig hadde hjulpet meg til å bygge  meg opp. Også tvilsomt at de gir så mye piller som de har gitt meg til noen som har hatt rusproblem i ung alder. Det er faktisk helt sykt.

Så den eneste behandlingen du har fått er i form av medisin?

Hva var årsaken til tvangsmedisinering? Trenger ikke å svare hvis du ikke har lyst

Skrevet

Du får sende en klage til fylkesmannen. Det er umulig for oss å si noe om saken siden vi bare får vite den ene siden av den.

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt menneskerettighetsboka Overgrep som handler om historier fra psykiatrien, skrevet av en norsk advokat, men heller ikke der går de til kjernen av problemene. Bare masse eksempler på overgrepene, med en slags saklig nøytral kommentar til.

AnonymBruker
Skrevet

Dps'ene fører i mange tilfeller ett håpløst behandlingsopplegg, har man f.eks angst eller depresjon MÅ du ta ssri selv om du har brukt de før uten effekt, ellers får du ikke hjelp.  

Anonymkode: dda37...15b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dps'ene fører i mange tilfeller ett håpløst behandlingsopplegg, har man f.eks angst eller depresjon MÅ du ta ssri selv om du har brukt de før uten effekt, ellers får du ikke hjelp.  

Det er nettopp det jeg mener!! Og da er det ikke hjelp, fordi det virker faktisk mot sin hensikt, det er mye kontrovers rundt ssri også faktisk. At folk kan få selvmordstanker og sånt, og de skulle heller tatt tak i årsakene og nøstet litt i HVORFOR folk føler seg som de gjør. Det er "hjelp", noe fordekt som noe annet. Skummelt synes jeg at de presser i folk så ekstremt mye legemidler som de faktisk gjør. Har også bestilt bok av Peter C goetsche: Dødelig psykiatri og organsiert fornektelse. Han mener de gjør folk verre med ssri og antipsykotisk mot bipolar og så ssri og så ny psykose og så 2 antipsykotisk, eksempelvis. Nei er ikke noe bra system, meg har de ihvertfall ikke hjulpet.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har vel kommet en ny lov? Rett til medisinfri behandling?

stjernestøv
Skrevet

Det er nettopp det jeg mener!! Og da er det ikke hjelp, fordi det virker faktisk mot sin hensikt, det er mye kontrovers rundt ssri også faktisk. At folk kan få selvmordstanker og sånt, og de skulle heller tatt tak i årsakene og nøstet litt i HVORFOR folk føler seg som de gjør. Det er "hjelp", noe fordekt som noe annet. Skummelt synes jeg at de presser i folk så ekstremt mye legemidler som de faktisk gjør. Har også bestilt bok av Peter C goetsche: Dødelig psykiatri og organsiert fornektelse. Han mener de gjør folk verre med ssri og antipsykotisk mot bipolar og så ssri og så ny psykose og så 2 antipsykotisk, eksempelvis. Nei er ikke noe bra system, meg har de ihvertfall ikke hjulpet.

Det er trist. Trist at psykiatrien ikke hjelper deg. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tull. Jeg har depresjon og får ikke ssri fordi psykiateren mente at når jeg har forsøkt 3 stk uten å ha et snev av effekt så var det ikke noe vits i å prøve fler. Det finnes sikkert en og annen behandler som mener man må ta ssri selv om det ikke har effekt, men de fleste mener det er bortkastet å ta medisiner som ikke hjelper. Det er også samfunnsøkonomisk uforsvarlig å pøse på med unødige medisiner.

AnonymBruker
Skrevet

Psykatrien har gjort meg overvektig 20 kilo og gitt meg strekkmerker, og uønsket hårvekst, ondt å feite opp noen som har hatt spiseforstyrrelse forresten, og gitt meg sterke medikamenter som har gitt meg sterke hormonendringer, avhengighet, og føler de har stjålet mange år av livet mitt uten å tilby meg noe medmenneskelighet eller pusterom eller alternativ eller gjort noe som helst for å bygge meg opp så jeg kunne stablet meg på beina og forsøkt å finne et slags liv å leve.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull. Jeg har brukt ssri tidligere, men ikke nå lenger og jeg får fremdeles hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykatrien har gjort meg overvektig 20 kilo og gitt meg strekkmerker, og uønsket hårvekst, ondt å feite opp noen som har hatt spiseforstyrrelse forresten, og gitt meg sterke medikamenter som har gitt meg sterke hormonendringer, avhengighet, og føler de har stjålet mange år av livet mitt uten å tilby meg noe medmenneskelighet eller pusterom eller alternativ eller gjort noe som helst for å bygge meg opp så jeg kunne stablet meg på beina og forsøkt å finne et slags liv å leve.

Hva har du selv gjort for å få det bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du selv gjort for å få det bedre?

Vel, da jeg først kom inn i psykiatrien var jeg så nedbrutt at jeg ikke tenkte klart, jeg lå 3 mnd på antipsykotisk og bare gråt og spiste enormt, legemidlene ryddet dessverre ingenting opp i følelsene mine, og jeg ble gitt mye sovepiller. Så jeg bare på en måte eksisterte.Så senere har jeg forsøkt å rydde i følelsene mine og skrive om ting, og drevet med meditasjon og trening og pusteøvelser, mye pusteøvelser. Og forsøkt å forholde meg positivt, bygge meg etslags liv; men det er mye å nøste opp i da problemene gikk helt tilbake til da jeg var barn. Og når man står midt oppi ting er det ekstremt vanskelig å se situasjonen for det den er eller tenke klart eller proaktivt.

AnonymBruker
Skrevet

Man må vel forsøke å lytte innover for å finne svarene selv, men det syns jeg de kan gi litt drahjelp med/til!! Bør jo være en vits i å ha et hjelpeapparat og de burde være der for pasientens beste, med pasienten som fokus på kontoret og pasientens livssituasjon, syns det er litt vanskelig å forklare hvordan jeg mener....men altså når man føler de gjør det stikk motsatte liksom da. Nei har ikke vært lett. Skulle gå på nav, var blitt tjukk og venner hadde sviktet meg, fikk 2 valg: legesekretær eller barnevernsarbeider, så fikk jeg presset igjennom å skulle velge en utdanning selv, men det ble også feil fordi jeg har aldri visst hvilken retning jeg ønsket å utdanne meg i, var igang med kunstkole og hadde fått en deltidsjobb jeg hadde store forhåpninger til før jeg fikk psykosen pga stalkingen og diverse annet - før jeg begynte på kunstskolen hadde jeg en kveldsjobb og en dagjobb, men jeg trivdes ikke i dagjobben pga ditt og datt, så jeg sluttet og bare parkerte meg selv på blindern for å ta forberedende. Hadde hatt en livshendelse/påkjenning kun mnd før og slet vel mer enn jeg selv var klar over.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

legemidlene ryddet dessverre ingenting opp i følelsene mine

Poenget er jo ikke at legemidlene på magisk vis skal rydde opp i følelsene dine, de skal hjelpe deg litt opp sånn at du kan jobbe med dem selv. Det lyser ansvarsfraskrivelse av innleggene dine, dessverre. Alt avhenger til syvende og sist av deg selv.

Anonymkode: f751f...5c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...