Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt energiløs og initiativløs og bare sover og sover. Vi har nettopp kommet hjem fra ferie og jeg har hauger av tøy som må vaskes og i det hele tatt mye som må gjøres. Kjøkkenet ser ikke ut så det får guttene ta i morgen. Jeg orker ikke. Jeg har gråten i halsen og føler meg motløs. Jeg er flink til å ta medisinene mine så det har ikke noe med det å gjøre. Jeg skal til psykiateren min om tre uker og da skal jeg be om en Imovanekur. Denne medisinen virker som magi på meg så det er synd det er avhengighetsdannende ellers hadde jeg brukt det hele tiden.

Kanskje morgendagen blir nok en dag hvor jeg bare sover og ikke orker å løfte en finger. Guttene mine er vant til at jeg har slike perioder så de lager middag uten å bli spurt. Jeg orket ikke middag. Jeg har bare lyst på sukker. I dag har jeg spist loff med jordbærsyltetøy og sjokoladekjeks.

Jeg kjøpte den siste boken til Isabel Allende her forleden og jeg har lyst til å rigge meg til i sofaen i nattkjole og med en god dyne rundt meg og lese. Men orker jeg det? Det blir vel til at jeg legger meg rett ned og lytter til regnet.

Jeg har bare lyst til å gråte jeg.

Skrevet

Høres for meg ut som du mangler noen stimulerende nevrotransmittere ja ;-) Som en slags atypisk depresjon, uten at jeg skal forsøke å stille noen diagnose.

Jeg ville ringt til psykiater i dag og forklart situasjonen, og hørt om det var noen endringer du kunne gjort i forkant av timen. Det høres ille ut å gå sånn som dette i tre uker. 

Du burde uansett tvinge deg til å gå en tur, selv om du ikke orker eller har lyst. Det gir energi. Kanskje du også burde ta deg en kopp kaffe i ny og ne, det hjelper også på!

Skrevet (endret)
9 timer siden, Gondor skrev:

Jeg er totalt energiløs og initiativløs og bare sover og sover. Vi har nettopp kommet hjem fra ferie og jeg har hauger av tøy som må vaskes og i det hele tatt mye som må gjøres. Kjøkkenet ser ikke ut så det får guttene ta i morgen. Jeg orker ikke. Jeg har gråten i halsen og føler meg motløs. Jeg er flink til å ta medisinene mine så det har ikke noe med det å gjøre. Jeg skal til psykiateren min om tre uker og da skal jeg be om en Imovanekur. Denne medisinen virker som magi på meg så det er synd det er avhengighetsdannende ellers hadde jeg brukt det hele tiden.

Kanskje morgendagen blir nok en dag hvor jeg bare sover og ikke orker å løfte en finger. Guttene mine er vant til at jeg har slike perioder så de lager middag uten å bli spurt. Jeg orket ikke middag. Jeg har bare lyst på sukker. I dag har jeg spist loff med jordbærsyltetøy og sjokoladekjeks.

Jeg kjøpte den siste boken til Isabel Allende her forleden og jeg har lyst til å rigge meg til i sofaen i nattkjole og med en god dyne rundt meg og lese. Men orker jeg det? Det blir vel til at jeg legger meg rett ned og lytter til regnet.

Du må lirke deg selv i gang igjen. Prøve å huske at heller ikke denne gangen kommer denne tilstanden til å vare lenge, det bare kjennes slik ut akkurat nå. Lag noen små

mål for dagen i dag, f.eks en dusj og sette på en vaskemaskin. Du må ut av senga før det er blitt altfor langt på dag. I morgen kan du øke målsetningene litt, og forhåpentligvis kommer du deg i løpet sv helgen😀

Ut i fra ting du har skrevet her opp gjennom årene, så tror jeg du har god grunn til å håpe at du ikke vil ha drt slik mange dager - men du må prøve å ikke gi deg hen til passiviteten. En god målsetning for helgen vil være en liten tur ut samt å ryddet bort bagasjen fra ferien dersom du ikke har orket det enda. Også må du selvfølgelig avtale med sønnene dine om handling av mat etc. 

Og kanskje kommer du i gang med boken du har kjøpt også😀

Endret av frosken
Frøkenbekymra
Skrevet

Har det stort sett på samme måten. Prøver å lese, men får ikke med meg innholdet. Bestemmer meg for at i morgen skal jeg trene, men det blir ikke noe. Blir sliten og stresset av andre mennesker. Får ikke med meg innholdet i samtaler og heller ikke på tv. Vil bare være for meg selv. Sover for mye og for lenge av gangen, men føler meg trøtt likevel. Har bestilt klær fra nettet som normalt ville vært som å få julegave. Nå gidder jeg ikke engang å hente pakken. Du er med andre ord i godt selskap :-)

Ang. soving mener behandleren min at det er bedre å sove for mye enn å ikke få sove i hele tatt. I dag skal jeg male noen lister. Har bestemt meg for det! I dag er hodet tomt uten masse ideer som ikke lar seg gjennomføre. Bra det også! Hjernen trenger å hvile. 

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Gondor skrev:

Det kan være en reaksjon du får etter ferien? Jeg blir alltid dårlig etterpå...

Skrevet
7 timer siden, issomethingwrong skrev:

Høres for meg ut som du mangler noen stimulerende nevrotransmittere ja ;-) Som en slags atypisk depresjon, uten at jeg skal forsøke å stille noen diagnose.

Jeg ville ringt til psykiater i dag og forklart situasjonen, og hørt om det var noen endringer du kunne gjort i forkant av timen. Det høres ille ut å gå sånn som dette i tre uker. 

Du burde uansett tvinge deg til å gå en tur, selv om du ikke orker eller har lyst. Det gir energi. Kanskje du også burde ta deg en kopp kaffe i ny og ne, det hjelper også på!

Skrevet
1 minutt siden, Gondor skrev:

Jeg har sovet mye i dag. Vært helt død. Men nå har jeg fått gjort endel. Jeg har tatt det helt med ro og ikke stresset meg opp. Nå skal jeg snart ut og handle. Jeg skal gå. Det er et stykke opp til butikken så det blir en fin tur.

Jeg har sendt en sms til psykiateren min og bedt om Imovane. Hvis han fremdeles er på ferie regner jeg med at han ikke har med jobbtelefonen sin og da er jeg like langt.

I kveld skal jeg prøve å sette meg ned med boken min. God litteratur kan utføre mirakler!

Skrevet
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Det kan være en reaksjon du får etter ferien? Jeg blir alltid dårlig etterpå...

Kanskje det?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har sovet mye i dag. Vært helt død. Men nå har jeg fått gjort endel. Jeg har tatt det helt med ro og ikke stresset meg opp. Nå skal jeg snart ut og handle. Jeg skal gå. Det er et stykke opp til butikken så det blir en fin tur.

Jeg har sendt en sms til psykiateren min og bedt om Imovane. Hvis han fremdeles er på ferie regner jeg med at han ikke har med jobbtelefonen sin og da er jeg like langt.

I kveld skal jeg prøve å sette meg ned med boken min. God litteratur kan utføre mirakler!

Hvorfor i allverden må du be om Imovane når du sover mye?

Anonymkode: 56928...d2f

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i allverden må du be om Imovane når du sover mye?

Anonymkode: 56928...d2f

Jeg skjønner at det høres rart ut. Imovane gjør at jeg sover tungt og godt og holder meg frisk og rask hele dagen, i stede for å synke totalt sammen etter bare noen timer i vertikalen.

Skrevet
41 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg skjønner at det høres rart ut. Imovane gjør at jeg sover tungt og godt og holder meg frisk og rask hele dagen, i stede for å synke totalt sammen etter bare noen timer i vertikalen.

Makes sense. Det er forskjell på søvn. Man kan sove mye og fortsatt være utslitt.

Det viktigste for deg må være å få søvn av god kvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...