Gå til innhold

"Nytt" antihistamin for søvn på markedet i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://felleskatalogen.no/medisin/zonat-weifa-613970

Kom i går, som et alternativ til Vallergan, Phenergan og evt Tolvon. Har lengre halveringstid enn Vallergan og er sikkert mer effektiv på tidlig oppvåkning.

Medisinen er absolutt ikke ny (ett av de eldste antihistaminene), og selges OTC i mange land (bl.a Spania og USA). Men skal være ett av de mest effektive sederende antihistaminene på markedet.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Kom i går, som et alternativ til Vallergan, Phenergan og evt Tolvon. Har lengre halveringstid enn Vallergan og er sikkert mer effektiv på tidlig oppvåkning.

Medisinen er absolutt ikke ny (ett av de eldste antihistaminene), og selges OTC i mange land (bl.a Spania og USA). Men skal være ett av de mest effektive sederende antihistaminene på markedet.

Noe for meg om dagen kanskje!

Skrevet
57 minutter siden, cilie skrev:

Noe for meg om dagen kanskje!

Antihistaminer kan være veldig fint for søvn. Har også en mild beroligende effekt.

En annen fordel er at de påvirker helt andre ting enn f.eks Imovane og Stilnocht, sånn at man kan veksle på å bruke dem, på den måten får man ikke toleranse for noen av delene. Nå er ikke antihistaminer vanedannende, men de kan miste effekten etter noen uker. Da trenger man en pause på noen få dager, og i den perioden kan man bruke Imovane eller Stilnocht.

Kombinasjonen av bekymring og dårlig søvn er fæl. De forsterker hverandre veldig, som du vet. Synes leger burde ta søvnvansker mer på alvor.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Dormidina, ja. Jeg kjøpte det en del da jeg bodde i Spania, har fortsatt en del igjen. For meg fungerer det godt, og jeg opplever faktisk mindre hangover enn på Vallergan.

Anonymkode: 0fe1c...390

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Antihistaminer kan være veldig fint for søvn. Har også en mild beroligende effekt.

En annen fordel er at de påvirker helt andre ting enn f.eks Imovane og Stilnocht, sånn at man kan veksle på å bruke dem, på den måten får man ikke toleranse for noen av delene. Nå er ikke antihistaminer vanedannende, men de kan miste effekten etter noen uker. Da trenger man en pause på noen få dager, og i den perioden kan man bruke Imovane eller Stilnocht.

Kombinasjonen av bekymring og dårlig søvn er fæl. De forsterker hverandre veldig, som du vet. Synes leger burde ta søvnvansker mer på alvor.

Takk for nyttig info :) 

Overlever jo nå i ferien, men vil ikke prestere optimalt på jobb igjen om denne søvnkvaliteten fortsetter... 

Skulle gjerne sovet på solsengen nå til behagelig bølgelyd.#trøtt

Skrevet
2 timer siden, cilie skrev:

Takk for nyttig info :) 

Overlever jo nå i ferien, men vil ikke prestere optimalt på jobb igjen om denne søvnkvaliteten fortsetter... 

Skulle gjerne sovet på solsengen nå til behagelig bølgelyd.#trøtt

Jeg håper du får sove bedre i natt da :) Og at du får slappe av så mye du kan i ferien. Min erfaring er at det ofte er ting man gruer seg til som ødelegger søvnen og skaper stresset. Når man står i det, så bruker man gjerne stresset sitt mer konstruktivt, og sover bedre.

Så det er slett ikke sikkert at du vil sove dårligere når du er i jobb.

Skrevet
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg håper du får sove bedre i natt da :) Og at du får slappe av så mye du kan i ferien. Min erfaring er at det ofte er ting man gruer seg til som ødelegger søvnen og skaper stresset. Når man står i det, så bruker man gjerne stresset sitt mer konstruktivt, og sover bedre.

Så det er slett ikke sikkert at du vil sove dårligere når du er i jobb.

Tusen takk :) Håper du har rett vedr. søvn. Stresset har ikke blitt brukt konstruktivt denne ferien - selv om jeg har hatt det mye bra også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Flott, enda mer apedop! Løp og kjøp!

Anonymkode: 04342...5e9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...