aa-k-j Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 Hvis en som er deprimert og ikke bruker medisiner, har til tider sterke selvmordstanker og akuttinnleggelser pga selvmordsplaner (nesten forsøk) bak seg nekter å motta mer behandling hva kan da f.eks fastlegen og/eller kommunal psyk sykepleier gjøre? Tenker da på når noen f.eks har gitt opp hjelp. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 Hvis en ønsker å unngå videre behandling, må en sørge for å "holde seg under radaren". Ikke fortelle om sine tanker til noen, ikke gjøre halvhjertede "selvmordsforsøk". Så lenge en lar andre vite om dette enten det er verbalt eller ved destruktive handlinger, vil en mest sannsynlig bli tvangsinnlagt til observasjon §3-2. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 2 minutter siden, aa-k-j skrev: Hvis en som er deprimert og ikke bruker medisiner, har til tider sterke selvmordstanker og akuttinnleggelser pga selvmordsplaner (nesten forsøk) bak seg nekter å motta mer behandling hva kan da f.eks fastlegen og/eller kommunal psyk sykepleier gjøre? Tenker da på når noen f.eks har gitt opp hjelp. Viss personen blir innlagt så får han jo hjelp.. Som nhd sier, er bare å holde det for seg selv. Anonymkode: 957b1...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Viss personen blir innlagt så får han jo hjelp.. Som nhd sier, er bare å holde det for seg selv. Anonymkode: 957b1...6fa Kjente en som ble innlagt. Dessverre fikk hn gå turer alene. Hvis jeg noen gang velger å avslutte livet, skal jeg ikke si det til en sjel, ikke en gang behandler. Anonymkode: c2913...b54 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjente en som ble innlagt. Dessverre fikk hn gå turer alene. Hvis jeg noen gang velger å avslutte livet, skal jeg ikke si det til en sjel, ikke en gang behandler. Anonymkode: c2913...b54 Nei, men det er forskjell på å si til noen at " Nå går jeg å tar selvmord" og å si "jeg tenker mye på selvmord" Anonymkode: 957b1...6fa 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.