Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en som er deprimert og ikke bruker medisiner, har til tider sterke selvmordstanker og akuttinnleggelser pga selvmordsplaner (nesten forsøk) bak seg nekter å motta mer behandling hva kan da f.eks fastlegen og/eller kommunal psyk sykepleier gjøre? Tenker da på når noen f.eks har gitt opp hjelp. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis en ønsker å unngå videre behandling, må en sørge for å "holde seg under radaren". Ikke fortelle om sine tanker til noen, ikke gjøre halvhjertede "selvmordsforsøk".

Så lenge en lar andre vite om dette enten det er verbalt eller ved destruktive handlinger, vil en mest sannsynlig bli tvangsinnlagt til observasjon §3-2.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hvis en som er deprimert og ikke bruker medisiner, har til tider sterke selvmordstanker og akuttinnleggelser pga selvmordsplaner (nesten forsøk) bak seg nekter å motta mer behandling hva kan da f.eks fastlegen og/eller kommunal psyk sykepleier gjøre? Tenker da på når noen f.eks har gitt opp hjelp. 

Viss personen blir innlagt så får han jo hjelp..

Som nhd sier, er bare å holde det for seg selv.

Anonymkode: 957b1...6fa

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss personen blir innlagt så får han jo hjelp..

Som nhd sier, er bare å holde det for seg selv.

Kjente en som ble innlagt. Dessverre fikk hn gå turer alene. Hvis jeg noen gang velger å avslutte livet, skal jeg ikke si det til en sjel, ikke en gang behandler. 

Anonymkode: c2913...b54

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente en som ble innlagt. Dessverre fikk hn gå turer alene. Hvis jeg noen gang velger å avslutte livet, skal jeg ikke si det til en sjel, ikke en gang behandler. 

Anonymkode: c2913...b54

Nei, men det er forskjell på å si til noen at " Nå går jeg å tar selvmord" og å si "jeg tenker mye på selvmord" 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...